Renegadexxripxx
Well-known member
Ocharme 10-20cent van de voor hen reeds verhoogde taksen.
Thermostaat staat al jaren op 19C en ik rijd al weinig km's.
Het moet niet hé, ik trek mijn plan wel. Als het ons economie te veel zou bedreigen zul je wel actie zien.
De accijnzen zijn een vast bedrag. Dat was de aanpassing die men destijds had gedaan om de BTW te doen zakken van 21 tot 6%.
Het enige variabele waar inkomsten uit komen zijn dan ook de 6%.
De prijs is gegaan van 1.6€ naar 2.3€. Dat is een stijging van 70 cent. De extra inkomsten voor de OVERHEID zijn 4.2 cent (6% van die 70 cent). 10 - 20 cent korting wil dus zeggen dat de overheid 2.5 tot 5 keer zoveel uitgeeft dan dat er binnen komt om die door u voorgestelde korting te betalen.
Als je dit voor IEDEREEN gaat doen. Dan ga je nu ervoor zorgen dat mensen 10 - 20 cent minder gaan betalen. Maar dat geld dat je daaraan spendeert en dat een gat maakt in uw begroting mag je wel in de toekomst met intresten gaan betalen.
Laat die prijsprikkel die er is. Als mensen een budgetmeter hebben, kom voor die groep iets meer tussen. Maar voor al de anderen laat de prijsprikkel gewoon zijn werk doen.
Zelfs als we vroeger de BTW niet hadden gebracht naar 6% dan zouden de maximale inkomsten uit die verhoging nog maar 14.7cent geweest zijn per l. Waardoor je zelfs dan nog te kort kwam. Kortom die verlaging hebben we al voor een stuk gehad... na de vorige crisis. Met ons huidige gat in de begroting.
Dat is pijnlijk. Ik heb gemakkelijk zeggen - wat weet ik. Maar dergelijke prijsprikkels helpen om in de toekomst er minder onderhevig aan te zijn doordat alternatieven betaalbaar worden. Een Engie die misschien nog terugkrabbelt en zijn kerncentrales 20 jaar actief laat - desnoods via extra druk vanuit Frankrijk, en de ene die ze stopten reviseren om deze ook nog 20 jaar actief te houden. Extra investeringen in alternatieve opties voor energieopwekking. JA daar hebben we nu niet zoveel aan. Maar ik hoop dat we er in de toekomst dan beter voorstaan.
Gedrag veranderen is een optie. Kiezen om 1uur naar het werk onderweg te zijn met het OV ipv 15 minuten met de wagen is een optie. Niet leuk, ideaal, maar perfect overleefbaar. Bedrijven die merken dat voor hun ploegen ze niet op het werk geraken die een groepsbus inleggen... Met de fiets gaan in weer en wind. Op andere zaken besparen zodanig dat je het geld hebt om naar uw werk te gaan. Er zijn veel maatregelen die men kan nemen als individu... zonder dat de overheid bij het minste moet bijspringen.
Opnieuw niet leuk. Maar een mens kan veel overleven.