Aankoopadvies: nieuwe TV 65"

Kan benjicroc alleen maar gelijk geven, heb er vorige zomer zo 2 gekocht, zalige tv's.

En aankopen via Fransdesmet is echt wel een aanrader, hun laagste prijs ging een pak onder de concurrentie en ze hebben er ook nog voor gezorgd dat ik nog een 2x €100 cashback kreeg.
Is dat dan ook weer staatsgesponsorde chinese pdoductie?

Is dat dan ook weer staatsgesponsorde chinese pdoductie?
Ja , juist ter info. Renault is ook staatsgesponsord, Samsung ook, Volvo ook, Mercedes, Volkswagen, Audi en dergelijke ook. Je ziet waar ik naartoe ga. AL die afkeer voor China, want staatsgesponsord, is niets anders dan wij hier belastingvoordeel geven voor een of andere fabriek met 2000 werknemers Daar is de schaal gewoon veel groter.

Laatst bewerkt:
Ja , juist ter info. Renault is ook staatsgesponsord, Samsung ook, Volvo ook, Mercedes, Volkswagen, Audi en dergelijke ook. Je ziet waar ik naartoe ga. AL die afkeer voor China, want staatsgesponsord, is niets anders dan wij hier belastingvoordeel geven voor een of andere fabriek met 2000 werknemers Daar is de schaal gewoon veel groter.
Probleem is dat net door het kopen van de chinese producten het zorgt dat europese bedrijven ook staatsteun nodig hebben. Het ene voedt het andere.

Voor dat budget zou ik ook voor de TCL gaan. Goed beeld voor die prijs.
Ge moet wel rekening houden dat de build quality uiteraard niet zoals een Bravia zal zijn en dat die tv geen 10 jaar zal meegaan.

Bij FDS kan je elke tv met ecocheques betalen ;)

Ik heb al 2,5 jaar een 85” QLED fald miniled TCL (144Hz op HDMI 1, 120Hz op de andere) hangen in de woonkamer en ben daar zeer tevreden van. Haalt in HDR maar eventjes 2000nits, beeld is super. In testpatterns heb je nog altijd blooming, maar in realiteit zie je dat niet. Verder is het een google TV en alle apps zijn voor handen, ik heb zelfs geen TV abbonement, ik stream alles. Geluid weet ik wel niet, ik heb 2x 150W vloerspeakers staan icm een denon versterker, eARC werkt top.

De TV daarvoor was een 75” Q80 Samsung Qled (maar was te klein om de kabelgoot te verstoppen in de nieuwe woning), was ook goed.

Die daarvoor was een 65” LG Oled, maar met de verhuis ging die niet fel genoeg in de lichtrijke woonkamer.

Die daarvoor een 55” Philips die na 6 jaar en bijna geen gebruik stuk was. (Je ziet een patroon :p).

All in zou ik zo een nieuwe TCL kopen (terug 85”), we zitten op 4 meter.

Ik heb ook een TCL van 2020 aangekocht in de Carrefour, heel content van. (65Inch)
Prijs/kwaliteit dik in orde.
Edit:HUSKE hebt gij die opgehangen?
Zou zeker ook terug een TCL overwegen hoor, goede tv's.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een TCL van 2020 aangekocht in de Carrefour, heel content van. (65Inch)
Prijs/kwaliteit dik in orde.
Edit:HUSKE hebt gij die opgehangen?
Zou zeker ook terug een TCL overwegen hoor, goede tv's.

Ja hoor, waarom niet. 30kg blijft makkelijk met 3 schroeven hangen, je kan dat enkel niet alleen wegens de omvang,

Ik heb mijn zus een paar maanden geleden ook een TCL aangeraden. Leek prijs/kwaliteit veruit de beste keuze.
Miniled, serieus wat brightness, intense kleuren (die ik haar heb aangeraden wat terug te schroeven :unsure: ) en Google TV. Ik vond de ingebouwde speakers ook verrassend o.k. klinken.

Kleine opmerking: Ik vond Google TV er minder vlot op werken dan op m'n Bravia. Iets meer aarzelend om menu's open te krijgen etc.
Maar geen reden om 'm te laten staan voor die prijs.

Mijn pa heeft een Samsung QLED en ik vind ook dat die kleuren te fel staan, het is niet realistisch. Gras is groener op zijn TV dan in het echt bijvoorbeeld.

Al even aan het lurken hier, want zitten hier nog op een LED Bravia van 100cm van bijna 9 jaar oud. Dat was nog oké toen we nog op een (knus) appartement woonden, maar zitten nu toch al 4,5 jaar in ons huis en met een kijkafstand van ongeveer 4 meter wordt het toch stilaan tijd voor een nieuwe TV... Sinds een week of 2 wordt hier ook op de Nintendo Switch gespeeld op TV i.p.v. op de 27 inch monitor in onze bureau, maar dan merk je toch echt dat die TV veel te klein is voor de kijkafstand.

Ik kende TCL nog niet en heb deze momenteel shortlisted: TCL 65" QD Mini-led C61K 4K. Effectieve aankoop zal wel pas voor dit najaar zijn.
Het wordt zeker niet opnieuw een Bravia, want die zijn best prijzig.

Mijn pa heeft een Samsung QLED en ik vind ook dat die kleuren te fel staan, het is niet realistisch. Gras is groener op zijn TV dan in het echt bijvoorbeeld.
Tja, als je de instellingen niet aanpast zoals het hoort kan dat idd wel eens gebeuren 😋
Ik heb ook een QLED (FALD MiniLED) en die speelt toch mooi hoor! Ik heb wel de instellingen aangepast naar een zo realistische mogelijk weergave.

Ik heb zelf een LG 77G2 hangen. Die heeft meer dan genoeg brightness om 's avonds TV te kijken. De nieuwere modellen hebben alleen maar nog meer brightness.

Die betere TCL's spelen ook erg goed. Zeker als je veel licht output nodig hebt of een lager budget hebt, zijn die een aanrader.

We kennen TCL hier nog niet superlang, maar TCL is een mastodont wereldwijd. Gaat wel raar klinken, TCL Bravia...
Mijn eerste LCD TV was een Sony Bravia 40W4000 en dat beestje heeft 20 jaar (waarvan 15+ dagelijks gebruik) gewerkt, mijn door TP Vision geproduceerde Philips ambilight TV daarentegen heeft het na 6 jaar occasioneel gebruik begeven.

Altijd dat gekap op Philips, mijn vorige TV was een Philips Ambilight 42", zéér intensief gebruikt, en die staat nu bij mijn zoon nog altijd volop dienst te doen. Nooit problemen mee gehad, en die is ondertussen 15 jaar oud.
Mijn nieuwe ambilight 65" is nu 4 jaar oud, en werkt nog prima (knock on wood).

Is de TCL 55MQLED85K TV (55" variant) dan ook een aanrader als je naar 55" wil gaan?
ja, zelfde gamma. (deze heb ik gekocht voor mijn schoonmoeder en ondertussen hebben mijn ouders dezelfde.
Die kwamen van een LG oled C. Voor hen veel beter omdat zij weigeren om in de dag alle gordijnen toe te doen om tv te kijken
Ik denk dat ik die 650 heb betaald bij FDS na een mailtje. (ondertussen is dat hun normale prijs lijkt het me).

klopt het dat DVD films er blokkerig uit zien, en vervormde kleuren op OLED/QLED ?

zit met een grote verzameling, en zou dit toch erg spijtig vinden.

Terug
Bovenaan