Aankoop nieuwe high end gaming pc

Ik vraag mij af wie hier allemaal Raytracing aanzet in games? Ik zet dat meestal af, ok 't is wel mooi in sommige games maar de performance hit is toch gigantisch als ge geen RTX 4080 hebt of beter en ook nog op 4K speelt of beter?
Ik durf dat aan te zetten soms, zeker in combinatie met DLSS
Ik denk dat het bij CP 2077 aanstaat.
 
Wat is er feitelijk mis met de 4070? ik lees in het algemeen redelijk goede reviews. Ik speel op 1440 dus een setup voor 4k hoef ik niet.

4070ti zit rond de 950-1000 en de 4080 al direct 1400-1500. Dat is toch direct 40-50% verschil in prijs
 
Ik heb de gewone 4070 en ben daar toch content van. Ik kon geen 350 extra betalen voor die paar extra frames per second… en over een paar jaar steek ik wel een nieuwe als ze begint te haperen… geen idee of over 4 jaar er nog zoveel verschil tussen de gewone of de ti zal zijn… tegen dan heb ik al 350 extra budget hé :D
 
Als j eno gniet gekocht hebt, koop een 7900XTX van ASUS. Zij doen een back to school actie met 100 euro rebate. Daar kan nVidia prijs/kwaliteit totaal niet aan tippen.
Je zit aan 900 euro voor een kaart die gemiddeld mee kan met de 4080. Die kost wel de helft meer.
 
Wat is er feitelijk mis met de 4070? ik lees in het algemeen redelijk goede reviews. Ik speel op 1440 dus een setup voor 4k hoef ik niet.

4070ti zit rond de 950-1000 en de 4080 al direct 1400-1500. Dat is toch direct 40-50% verschil in prijs
Het gaat er eerder om, dat de performance van die kaart niet zijn prijs waard is en je dus te veel betaalt voor wat je ervoor krijgt.
Zoals ik zei de AMD RX 7800 XT komt nu 06/09 uit de reviews gaan wrs die dag ook verschijnen, de kaart krijgt een prijskaartje van maar 500 dollar. Voor BE moet je dan rond de 700 euro rekenen (denk ik) en gaat volgens mij betere performance geven dan die 4070Ti.



 
Laatst bewerkt:
Ik heb de gewone 4070 en ben daar toch content van. Ik kon geen 350 extra betalen voor die paar extra frames per second… en over een paar jaar steek ik wel een nieuwe als ze begint te haperen… geen idee of over 4 jaar er nog zoveel verschil tussen de gewone of de ti zal zijn… tegen dan heb ik al 350 extra budget hé :D
Gewoon slechte prijs/kwaliteitsverhouding. Dat geldt voor de 4070Ti ook.
 
dat geldt voor gelijk welke kaart momenteel, behalve intel, maar die hebben nog wat werk aan hun software
Niet op deze manier. Als je die filmpjes bekijkt, dan zie je waar het over gaat.
Het gaat niet zozeer over kaarten die veel te duur zijn op zich, maar over de 4070TI die in vergelijking met soortgelijke kaarten gewoon totaal verkeerd geprijsd is voor wat je krijgt.
Alsof je een nieuwe Dacia evenveel zou prijzen als een BMW of Mercedes 😉
 
Niet op deze manier. Als je die filmpjes bekijkt, dan zie je waar het over gaat.
Het gaat niet zozeer over kaarten die veel te duur zijn op zich, maar over de 4070TI die in vergelijking met soortgelijke kaarten gewoon totaal verkeerd geprijsd is voor wat je krijgt.
Alsof je een nieuwe Dacia evenveel zou prijzen als een BMW of Mercedes 😉

Ja het is allemaal duur geworden helaas. Die 7800xt ziet er op de previews ook niet zo slecht uit. Prijs kwaliteit dan bedoel ik.

Welke kaart wordt er tegenwoordig dan aangeraden eigenlijk?
 
Ja het is allemaal duur geworden helaas. Die 7800xt ziet er op de previews ook niet zo slecht uit. Prijs kwaliteit dan bedoel ik.

Welke kaart wordt er tegenwoordig dan aangeraden eigenlijk?
hangt ervan af op welke resolutie je wilt gamen.

Ga je voor 4k 60fps wil je een high of ultra preset dan moet je al kijken naar de topsegment van de GPU's zoals de 4090 en de AMD variant
Wil je op 1440p 120 of meer fps en een ultra preset dan zit je al vrij safe met de vorige gen kaarten ikzelf heb een 3080Ti en game meestal op ultra settings op 1440p
 
Wat is er feitelijk mis met de 4070? ik lees in het algemeen redelijk goede reviews. Ik speel op 1440 dus een setup voor 4k hoef ik niet.

4070ti zit rond de 950-1000 en de 4080 al direct 1400-1500. Dat is toch direct 40-50% verschil in prijs
4070 is volgens mij de beste value in de hele 40xx serie buiten de 4090. Dat is ook wat ik in meerdere reviews heb gezien.

De best value is nog altijd vrij triestig maar als je een kaart wilt die even meekan en die futureproof is met de nieuwe technologie is dat het beste dat je kan gaan.

De AMD 7700 en 7800 die nu gaan uitkomen zouden daar verandering in moeten brengen maar afwachten op de reviews.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joon
4070 is volgens mij de beste value in de hele 40xx serie buiten de 4090. Dat is ook wat ik in meerdere reviews heb gezien.

De best value is nog altijd vrij triestig maar als je een kaart wilt die even meekan en die futureproof is met de nieuwe technologie is dat het beste dat je kan gaan.

De AMD 7700 en 7800 die nu gaan uitkomen zouden daar verandering in moeten brengen maar afwachten op de reviews.
Ik ga sowiezo even wachten op de reviews van de 7800 serie. Ik krijg het niet in mijn hoofd om 1500€ te geven voor een videokaart. Daar kocht ik 5 jaar geleden een volledige bak mee. Precies of het allemaal niets meer is
 
Ik ga sowiezo even wachten op de reviews van de 7800 serie. Ik krijg het niet in mijn hoofd om 1500€ te geven voor een videokaart. Daar kocht ik 5 jaar geleden een volledige bak mee. Precies of het allemaal niets meer is
Net even gekeken, ik heb in 2012 voor mij gtx680 €537 afgetikt.
De inflatiecalculator zegt dat dit vandaag €747 zou zijn. Voor een 4080 ben je nu €1300 kwijt...how times have changed.
 
Ik ga sowiezo even wachten op de reviews van de 7800 serie. Ik krijg het niet in mijn hoofd om 1500€ te geven voor een videokaart. Daar kocht ik 5 jaar geleden een volledige bak mee. Precies of het allemaal niets meer is
ik heb nog in november vorig jaar rond de 2k gegeven voor een volledig nieuwe pc ZONDER gpu
nieuwe intel cpu, Z790 MSI mobo, DDR 5 ram, Fractal torrent case, Noctua CPU koeler, 2x 2TB M.2 storage en een 1000w seasonic voeding
Het waren wel bijna allemaal (toen) top of the shelf producten en ik had er wel wrs goedkoper kunnen uitkomen moest ik andere dingen nemen.
de 3080Ti had ik al gekocht voor mijn vorige pc maar die is gewoon overgezet naar de huidige build
 
Ik ga sowiezo even wachten op de reviews van de 7800 serie. Ik krijg het niet in mijn hoofd om 1500€ te geven voor een videokaart. Daar kocht ik 5 jaar geleden een volledige bak mee. Precies of het allemaal niets meer is
Had hetzelfde gevoel. Zeker goed om de reviews daarvan af te wachten. De prijs in België is natuurlijk niet zoals geadverteerd in dollar (7800 moet een 499$ kaar worden dacht ik, bij ons is dat spijtig genoeg geen 499€ 😝).

Heb in mei een pc voor 1600€ in elkaar gestoken met een 4070 erin. Heel content van maar ik was toch ook begonnen van het idee om 1200€ max te doen maar voor die prijs was het heel moeilijk als je iets of wat futureproof wou…
 
Daarmee dat ik nog even afwacht. Net eens gaan informeren in mijn vaste pc shop.

De voeding is aangepast naar de seasonic Vertex G1000. Deze heeft standaard de connectie voor de laatste nvidia kaarten.
Ik ga de waterkoeling weglaten en de Noctua D15 Chromax nemen.
Geheugen mss voor CL30 5600mhz, zit toch amper verschil op. En met de 6000mhz moet je blijkbaar wat geluk hebben dat het werkt.

Moederbord de Asus X670-E plus zonder wifi.
 
Niet op deze manier. Als je die filmpjes bekijkt, dan zie je waar het over gaat.
Het gaat niet zozeer over kaarten die veel te duur zijn op zich, maar over de 4070TI die in vergelijking met soortgelijke kaarten gewoon totaal verkeerd geprijsd is voor wat je krijgt.
Alsof je een nieuwe Dacia evenveel zou prijzen als een BMW of Mercedes 😉
ik had die filmpjes al een dik half jaar geleden gezien (toen ik mijn pc samenstak), AMD had toen een bijna even belachelijke prijs voor hetgene ge kreeg. intussen zijn ze beiden een klein stukske gezakt.

Ik heb zelf de 4070ti gekozen omdat de VR support voor AMD suckt... VR developers doen geen moeite voor amd omdat hun marktaandeel zo klein is. En met DLSS 3.0 verwacht ik van een lange tijd met die kaart weg te kunnen
 
En wat zijn de meningen voor de 7800xt? Als ik de eerste reviews lees. Mss voor +-600€ een goede oplossing voor een jaartje
it's not great but it's not bad. Het valt wel mee, ik zou gewoon kijken wat de benchmarks zijn tussen de 7800XT en de kaart die je oorspronkelijk wou en dan de beslissen.
 
En wat zijn de meningen voor de 7800xt? Als ik de eerste reviews lees. Mss voor +-600€ een goede oplossing voor een jaartje
Vreemde kaart. Goed geprijsd tov Nvidia maar ze is ongeveer gelijk aan de (nu nog goedkoper verkrijgbare) 6800XT. Dus je kan eigenlijk beter die kopen nu ze die zeker gaan afprijzen om stock te ledigen.
 
Terug
Bovenaan