Aankoop nieuwe high end gaming pc

AI Suite 3 verwijderen -> bloatware
Memory Integrity aanzetten -> anders heb je een veiligheidsrisico

De 7000 chips booten wat trager, omdat ze telkens aan memory training doen. Ik denk dat dit iets tijdelijk is maar ben niet 100% zeker.
AI suite is eraf ondertussen.

Ineens ook laatste nieuwe bios erop gezet en problemen zijn toch wat in orde.

Moet die memory integrity sowiezo aan? want de ene zegt nee, de andere ja
 
Moet die memory integrity sowiezo aan? want de ene zegt nee, de andere ja
Met dit ingeschakeld is er mogelijks wat performantieverlies bij gaming. Meer dan 5% zal het al niet zijn en dan moet je game nog serieus CPU bottlenecked zijn om er iets van te merken denk ik. Misschien dat het merkbaar is, dan moet je maar een paar vergelijkingsvideo's opzoeken om een beter beeld te krijgen.

Maar waarom zou je dit moeten inschakelen?

Geheugenintegriteit​

Geheugenintegriteit, ook wel bekend als Met Hypervisor beveiligde code-integriteit (HVCI) is een Windows-beveiligingsfunctie die het voor kwaadwillende programma's moeilijk maakt om stuurprogramma's op laag niveau te gebruiken om uw computer te kapen.

Een stuurprogramma is een stukje software waarmee het besturingssysteem (In dit geval Windows) en een apparaat (zoals een toetsenbord of webcam, voor twee voorbeelden) met elkaar kunnen praten. Wanneer het apparaat wil dat Windows iets doet, wordt het stuurprogramma gebruikt om die aanvraag te verzenden.

Geheugenintegriteit werkt door een geïsoleerde omgeving te maken met behulp van hardwarevirtualisatie.

Zie het als een bewaker in een afgesloten stand. Deze geïsoleerde omgeving (de vergrendelde stand in onze analogie) voorkomt dat met de functie voor geheugenintegriteit wordt geknoeid door een aanvaller. Een programma dat een stuk code wil uitvoeren dat gevaarlijk kan zijn, moet de code doorgeven aan geheugenintegriteit in die virtuele stand, zodat deze kan worden geverifieerd. Wanneer geheugenintegriteit comfortabel is dat de code veilig is, wordt de code teruggestuurd naar Windows om deze uit te voeren. Dit gebeurt meestal heel snel.

Zonder dat de geheugenintegriteit wordt uitgevoerd, valt de 'security guard' direct op in de open positie waar het voor een aanvaller veel eenvoudiger is om de beveiliging te verstoren of saboteren, waardoor schadelijke code gemakkelijker voorbijsluipt en problemen veroorzaakt.
Aan u de keuze.
 
Met dit ingeschakeld is er mogelijks wat performantieverlies bij gaming. Meer dan 5% zal het al niet zijn en dan moet je game nog serieus CPU bottlenecked zijn om er iets van te merken denk ik. Misschien dat het merkbaar is, dan moet je maar een paar vergelijkingsvideo's opzoeken om een beter beeld te krijgen.

Maar waarom zou je dit moeten inschakelen?


Aan u de keuze.

Inschakelen it is! paar % kan me gestolen worden voor extra beveiliging
 
Terug
Bovenaan