999 Games én Stonemaier Games hebben weer groot nieuws

Stonemaier Games heeft vandaag aangekondigd dat het Libertalia: Winds of Galecrest zal uitbrengen. Libertalia werd in 2012 uitgebracht en om de tiende verjaardag goed in te zetten, komt de uitgever van onder andere Tapestry, Viticulture en Wingspan met een vernieuwde editie. Het oorspronkelijke Libertalia van 2012 heeft een forse facelift gekregen, met een vernieuwd thema, nieuw artwork en extra kaarten en spelvarianten zoals een automa. Het spel is te spelen van één tot en met zes spelers en duurt ongeveer een uur.

Samen met deze aankondiging maakt 999 Games bekend dat het de Nederlandstalige editie zal uitbrengen, zoals het eerder al deed bij games van dezelfde uitgever. In Libertalia: De Winden van Galecrest moet je kaarten inzetten om schatten op eilanden te veroveren. Per ronde wordt aan de hand van de kaarten een volgorde bepaald. De hoogste kaart laat je als eerste een schat kiezen. Alle lagere kaarten hebben echter effecten, die eerder in actie komen. Ga je dus voor de schat, of ga je de hoogste kaarthouder saboteren? Net als bij de eerdere titels van Stonemaier Games zal ook Libertalia uitstekende productiewaardes hebben.

Libertalia.jpg
 
Andermaal een mooie doos, ontsierd door de lelijke rode streep en het gruwelijke logo van 999 games. Bah! Jammer dat Stonemaier Games niet kan samenwerken met een andere NL uitgeverij. Nederlandstalige boardgames vermijd ik vaak alleen al om die reden. Van White Goblin Games heb ik er wél meerdere.
 
Redactie
Andermaal een mooie doos, ontsierd door de lelijke rode streep en het gruwelijke logo van 999 games. Bah! Jammer dat Stonemaier Games niet kan samenwerken met een andere NL uitgeverij. Nederlandstalige boardgames vermijd ik vaak alleen al om die reden. Van White Goblin Games heb ik er wél meerdere.
't is nu niet dat het logo van WGG het mooiste logo is toch? :oink:
 
't is nu niet dat het logo van WGG het mooiste logo is toch? :oink:

Neen, maar véél minder storend. De rode lijn van 999 games is zonder twijfel het ergste, het logo alleen zou ik nog kunnen negeren wegens klein.
Nu de rode lijn kan ik uiteraard ook negeren omdat uiteindelijk de inhoud van de doos primeert, maar die spellen zullen omwille van hun looks nooit met de voorkant gericht in m'n spellenkast staan, de hele lay-out/artwork van games als Wingspan (bewust EN gekocht o.a. om die reden) en ook dit spel wordt verpest door de clash met die schreeuwerig rode lijn. En rood is mijn lievelingskleur, dus daaraan ligt het niet, maar er is ook nog zoiets als design.
 
Terug
Bovenaan