65" TV

Fanniwan

Active member
Hey,

Ik ben op zoek naar een deftige allround TV 65" die fysiek in winkel (Oost-Vlaanderen) te koop is, omdat ik een deel met consumptiecheques ga betalen.
Budget: rond de €1300 (want dan nog een bijpassende soundbar kopen)

Zelf al gezocht maar als je dank denkt een goede gevonden te hebben lees je dan weer mindere commentaren...

Tnx in advance!
Kevin

Zelf al gezocht maar als je dank denkt een goede gevonden te hebben lees je dan weer mindere commentaren...

Het probleem is dat de perfecte tv gewoonweg niet bestaat, elke technologie heeft zijn voor en nadelen, evenals merken.

Als je voor een OLED zou gaan, kijk naar merken als Sony, LG, Panasonic. Kijk ook of je de ruimte voldoende kan verduisteren tijdens het kijken en vermijd rechtstreeks zonlicht. Ondanks de vele berichten dat OLED niet kan 'in branden', bestaat die mogelijkheid nog steeds.

Voor LCD moet je vooral kijken of die tv full-array local dimming (FALD) heeft als backlight. Zeker op 65" wil je geen edge light hebben, dan is je contrast toch gewoon naar de klote en heb je zeer veel backlight bleed.

Tweakers filter lijst

Als je een soundbar erbij neemt, let op dat de tv eventueel ook audio zoals deze is, kan doorgeven aan de soundbar. Als je een Atmos source hebt, wil je ook dat dit zo wordt doorgegeven aan de soundbar. Ik dacht dat samsung dat alvast niet deed..

Persoonlijk zou ik voor deze sony gaan, als je hem kan vinden:
Ondersteund zowel Dolby Vision als de HDR10 standaard.

Ik pik graag even in met een vraagje om geen nieuwe topic te moeten beginnen.

Ik sta ook op het punt om een OLED C1 te kopen. Ik zal de tv niet omhoog hangen en ik heb reeds een soundbar en ik vroeg mij af of de afstandsbediening nog goed zal werken wanneer de soundbar de gehele poot blokkeert. De poot is nogal laag en mijn soundbar is hoger. Bij mijn huidige tv moet ik mijn afstandsbediening omhoog houden om 'erover te zappen'. Ontvangt deze tv ook enkel signaal van ergens beneden uit of op het scherm zelf?

Laatst bewerkt:

Ik sta ook op het punt om een OLED C1 te kopen. Ik zal de tv niet omhoog hangen en ik heb reeds een soundbar en ik vroeg mij af of de afstandsbediening nog goed zal werken wanneer de soundbar de gehele poot blokkeert. De poot is nogal laag en mijn soundbar is hoger. Bij mijn huidige tv moet ik mijn afstandsbediening omhoog houden om 'erover te zappen'. Ontvangt deze tv ook enkel signaal van ergens beneden uit of op het scherm zelf?
Is via Bluetooth dus gaat zonder problemen werken.

Kzal dat voor u eens uittesten, heb de c1 65" (supertv trouwens...)

Om te vermijden dat er een overload aan topics komt: ben ook op zoek naar een 65” OLED, aangezien ik niet meer zonder ambilight kan gaat de voorkeur uit naar Philips. Budget Max 1500€.

Hey,

Ik ben op zoek naar een deftige allround TV 65" die fysiek in winkel (Oost-Vlaanderen) te koop is, omdat ik een deel met consumptiecheques ga betalen.
Budget: rond de €1300 (want dan nog een bijpassende soundbar kopen)

Tnx in advance!
Kevin

Ga eens naar Ronny in Deinze.

Een echte vakman die weet waarover hij praat.
Staar je niet blind op zijn website… hij zal er voor zorgen dat je voor jouw budget de beste TV in handen krijgt…

Is het geen optie om een algemeen TV topic te maken zoals op 9L?

Ben zelf ook aan het zien voor een nieuwe TV maar 55 inch met soundbar en eventueel ook subwoofer. Ik game niet op de tv, zal vooral voor gewone tv zijn dat die op staat dus iets ultra high-end is niet nodig. Maar 4K en geïntegreerde smart tv is geen overbodige luxe.

Ga eens naar Ronny in Deinze.

Een echte vakman die weet waarover hij praat.
Staar je niet blind op zijn website… hij zal er voor zorgen dat je voor jouw budget de beste TV in handen krijgt…

Toevallig dat ik dit hier nog gepost heb.
Zo triest… zo’n lieve en professionele dame, gepassioneerd door alles wat audio en video betreft…

Na lang tobben afgelopen week de Sony 65XR90J gekocht. Wou eerst voor de LG 65QNED916PA gaan, maar spijtig genoeg heeft webos geen steam link app support, wat voor mij een vereiste was. Andere keuze was de Samsung 65QN85A, leek op papier de beste vd hoop, maar met de blooming issues viel deze ook af.

Terug
Bovenaan