20kg cocaïne in ouderlijke woning voorzitter Vlaamse Jeugdraad

:unsure: als het niet zijn huis is, waarom komt 'ie dan in het nieuws er mee? :unsure:
Of gaan ze mij ook lastig vallen omdat een familielid vluchtmisdrijf ofzo pleegt?

Ik denk dat de naïviteit vooral bij jou ligt, als je gelooft dat je nooit om de tuin geleid kan worden door vrienden of familie.
hah, joke's on you! ik heb geen tuin!

Bon, we zullen het allemaal wel is horen binnen een jaar of zo zeker, nadat het onderzoek is afgerond want kan me ook niet indenken dat ge 20 kg van dat spul "verliest" zonder een paar mensen kwaad te maken.

naïviteit kan ook gewoon bij het familielid liggen, denkende dat zijn stash veiliger ligt in iemand anders zijn huis in plaats van het zijne.

Niet meteen tot conclusies springen en wijzen op mogelijke nuances staat niet gelijk aan naïviteit, integendeel. Maar dat is helaas wel vaker een verwijt dat sommigen hier makkelijk gooien wanneer anderen niet meteen op de bandwagon willen springen. Je doet maar.

Ik heb het al eens eerder gepost. Ik durf geld wedden dat als ik in uw huis binnenval en in de verste hoek van uw zolder een doos aanwijs de kans groot is dat je geen idee hebt wat erin zit.

Dat is dan ook de opzet van wat er hier naar mijn vermoeden is gebeurd. Iemand misbruikt het vertrouwen van hechte familie om drugs te verbergen. De vraag is wie. En dat moet het onderzoek dan maar uitwijzen.

Dat is dan ook de opzet van wat er hier naar mijn vermoeden is gebeurd. Iemand misbruikt het vertrouwen van hechte familie om drugs te verbergen. De vraag is wie. En dat moet het onderzoek dan maar uitwijzen.
Kom kom, iemand die dat soort hoeveelheden verzet is iemand die fulltime in het criminele milieu zit. Je gaat me niet vertellen die naaste familieleden daar niets vanaf weten. Als je vervolgens dit soort personen vrije toegang geeft tot je woning, dan staat dat voor mij gelijk met medeplichtigheid (los van het feit of ze nu al dan niet wisten dat de drugs er lag).

m kom, iemand die dat soort hoeveelheden verzet is iemand die fulltime in het criminele milieu zit. Je gaat me niet vertellen die naaste familieleden daar niets vanaf weten. Als je vervolgens dit soort personen vrije toegang geeft tot je woning, dan staat dat voor mij gelijk met medeplichtigheid (los van het feit of ze nu al dan niet wisten dat de drugs er lag).

Chance dat jij alle wijsheid in pacht hebt op dat vlak.

Ik heb in mijn omgeving een geval gezien van iemand die een naast familielid voor duizenden euro's ontfutseld heeft. En die persoon werd door het slachtoffer ontvangen met bonbons en verse soep voor het avondeten tot de dag dat de politie op bezoek kwam.

Misbruik van vertrouwen gaat soms heel ver en heel diep. Tegelijk kunnen mensen zich perfect anders voordoen als ze zijn.

Kom kom, iemand die dat soort hoeveelheden verzet is iemand die fulltime in het criminele milieu zit. Je gaat me niet vertellen die naaste familieleden daar niets vanaf weten. Als je vervolgens dit soort personen vrije toegang geeft tot je woning, dan staat dat voor mij gelijk met medeplichtigheid (los van het feit of ze nu al dan niet wisten dat de drugs er lag).
20kg is veel drugs maar dat is geen gigantisch volume. Dat kan je in een zak of 2 cement steken en die op ne zolder zetten ofzo.
Mag ik even 4 verhuisdozen bij u parkeren terwijl ik iets nieuw zoek? Zowat elke vriend van mij zou ja zeggen, zijn die dan medeplichtig?

Mensen hebben het soms jaren niet door dat hun partner vreemd gaat, maar op BG kent iedereen het volledige doen en laten van heel zijn familie natuurlijk.

Mensen hebben het soms jaren niet door dat hun partner vreemd gaat, maar op BG kent iedereen het volledige doen en laten van heel zijn familie natuurlijk.
Rare vergelijking.
Als ik een andere vrouw kus ga ik dat thuis niet zeggen. Als ik in de garage +1miljoen aan coke heb liggen wel.

Rare vergelijking.
Als ik een andere vrouw kus ga ik dat thuis niet zeggen. Als ik in de garage +1miljoen aan coke heb liggen wel.
Dat jij gaat vertellen aan je familie dat je cokedealer bent, is voor jouw rekening. Dat doet niets af aan de vergelijking of het punt dat ik maak. Als mensen die je vertrouwt iets voor je verzwijgen, of er een dubbelleven op nahouden, is het meestal maar door stom toeval dat je daar achter komt. Het is gewoon bijzonder naïef om te geloven dat zulke zaken jou niet kunnen overkomen. De meesten hebben het zelfs niet door wanneer partners of kinderen hen zaken verzwijgen, laat staan dat je het dan zou kunnen ruiken wanneer mensen waar je niet dag in dag uit mee samenleeft je blaasjes wijsmaken.

Veralgemenende uitspraken over de cultuur van de familie zijn hier niet op zijn plaats.
Nee, "Een niet-inwonend familielid, wiens identiteit de jonge voorzitter van de Vlaamse Jeugdraad niet mag delen omdat het onderzoek nog lopende is, had de cocaïne diep in de krochten van zijn familiale woning verstopt." Een halve zak rijnzand onder een plank en wat rommel zou ik ook niet opmerken in mijn garage.

In de Belgische cultuur is het zeldzaam om een 'sjoemelende neef' dicht bij de familie te hebben; leven half verkloot, klust wat bij, logeert af en toe, leent een auto, gebruikt de kelder als stockageplek. Hij zal wel geweten hebben dat dat familielid gelinkt was aan de drughandel.

Dat jij gaat vertellen aan je familie dat je cokedealer bent, is voor jouw rekening. Dat doet niets af aan de vergelijking of het punt dat ik maak.
Dat doet het wel. Nogal logisch dat als je je partner bedriegt, dit in het geniep doet.
Dezelfde evidentie gaat niet op voor drugssmokkel waarbij je eigendom van familie als opslagplaats gebruikt wat het een rare vergelijking maakt.

Chance dat jij alle wijsheid in pacht hebt op dat vlak.

Ik heb in mijn omgeving een geval gezien van iemand die een naast familielid voor duizenden euro's ontfutseld heeft. En die persoon werd door het slachtoffer ontvangen met bonbons en verse soep voor het avondeten tot de dag dat de politie op bezoek kwam.

Misbruik van vertrouwen gaat soms heel ver en heel diep. Tegelijk kunnen mensen zich perfect anders voordoen als ze zijn.
20kg is veel drugs maar dat is geen gigantisch volume. Dat kan je in een zak of 2 cement steken en die op ne zolder zetten ofzo.
Mag ik even 4 verhuisdozen bij u parkeren terwijl ik iets nieuw zoek? Zowat elke vriend van mij zou ja zeggen, zijn die dan medeplichtig?
Maar lees nu eens wat ik vertel? Ik zeg toch dat de bewoners niet noodzakelijk wisten dat die spullen daar lagen? Wat ik wel zeg is dat criminelen die dat soort bedragen verzetten meestal er ook wel een navenante levensstijl op nahouden die opvalt (aja waarom zou je anders dit soort risico's willen lopen?).

Ga jij personen die duidelijk niet al te koosjer door het leven wandelen zomaar vrije toegang tot uw woning geven?

Maar hoe weet jij welke bedragen die gast verzet? Hoe weet jij dat die persoon zijn levensstijl zo exhuberant is? Of ben je dit nu ter plaatse aan het verzinnen?

Terug
Bovenaan