20kg cocaïne in ouderlijke woning voorzitter Vlaamse Jeugdraad

Je vergeet er wel bij te vermelden dat de drugs van haar broer waren.

Hij vergeet ook niet te vermelden dat daarmee alles afgesloten zal zijn. Na een veroordeling heb je vaak verschillende diensten op je dak .

RVA/mutualiteit/OCMW, (want je bent geen werkzoekende/arbeidsongeschikte/persoon in nood als je geld kan verdienen met drugsdealen of "opslagplaats" in dit geval), de fiscus (want drugsdealer is een beroep dus beroepsinkomsten dus belastbaar), sociale zekerheid (drugsdealers zijn zelfstandigen dus sociale bijdragen te betalen?),...

Niet dat dat perse zo is in dit geval. Als zij geld kreeg van haar broer en dat werd bewezen, dan was het ook wel nog veel duidelijker dat zij er van wist :p. Hier ging men vanuit dat de schoendoos en onafgesloten koffer op haar slaapkamer zo onbeveiligd was dat ze het wel had moeten weten.
 
Klopt, mijn tegenargument is de veroordeling: https://www.hln.be/antwerpen/moeder...ine-in-haar-slaapkamer-had-verstopt~a329d18b/

Het is dus bewezen geacht dat ze ervan af wist. Als je denkt dat dat de tegenstand in het debat ondermijnt, ben je nog altijd niet mee. Jouw conclusie van "niet geïntegreerd, [want bij Maghrebijnen is het normaal dat je huis door iedereen wordt gebruikt zonder dat je het weet]" gaat dus niet op.

Maar dat was natuurlijk helemaal niet mijn conclusie, schandalig eigenlijk dat jij dat zo voorstelt.
Ik stelde gewoon dat ik zou hopen dat als het aan dat soort van cultuurverschillen zou liggen, of breder beschouwd dat dat soort cultuurverschillen in het algemeen, er na een paar generaties wel zouden mogen uitgaan en geen argument zouden mogen zijn.

En nogmaals: ik zou deze veroordeling echt niet gebruiken om de criticasters van enerzijds gebrekige integratie en multiculturalisme in het algemeen te beschimpen, want het is eerder in jouw nadeel denk ik dan.
En zelfs degenen die kritiek leverden op Amir Bachrouri in het bijzonder, hoewel ik nog wel in die jongen zijn onschuld wil geloven - het is perfect mogelijk dat de moeder het wél wist van haar broer, maar de zoon niet van de oom - plaatst het zijn social media "verweer" nogmaals wél in een héél ander daglicht:

Voorzitter Vlaamse jeugdraad ondervraagd in drugsonderzoek, 20 kilo coke aangetroffen in ouderlijke woning: “Buiten ons medeweten werden drugs in mijn moeders huis verstopt”


Wél, dit vonnis maakt duidelijk dat die "ons" toch alvast niet inclusief de moeder was. Het is hooguit nog hemzelf - want hij woonde er ook niet in op dat moment - en zijn zus (en die laten we best buiten schot want onbekend).
Er staat in dit artikel ook nogmaals dat dit niet-inwonend familielid vrije toegang had tot de woning, en in welke mate dit iets normaal is kan je over discussiëren (mijn zus heeft bijvoorbeeld géén sleutel van mijn woning, maar mijn ouders wel, dus op zich vind ik het ook niet abnormaal dat een familielid vrije toegang heeft).
 
Maar dat was natuurlijk helemaal niet mijn conclusie, schandalig eigenlijk dat jij dat zo voorstelt.
Ik stelde gewoon dat ik zou hopen dat als het aan dat soort van cultuurverschillen zou liggen, of breder beschouwd dat dat soort cultuurverschillen in het algemeen, er na een paar generaties wel zouden mogen uitgaan en geen argument zouden mogen zijn.

En nogmaals: ik zou deze veroordeling echt niet gebruiken om de criticasters van enerzijds gebrekige integratie en multiculturalisme in het algemeen te beschimpen, want het is eerder in jouw nadeel denk ik dan.
En zelfs degenen die kritiek leverden op Amir Bachrouri in het bijzonder, hoewel ik nog wel in die jongen zijn onschuld wil geloven - het is perfect mogelijk dat de moeder het wél wist van haar broer, maar de zoon niet van de oom - plaatst het zijn social media "verweer" nogmaals wél in een héél ander daglicht:

Voorzitter Vlaamse jeugdraad ondervraagd in drugsonderzoek, 20 kilo coke aangetroffen in ouderlijke woning: “Buiten ons medeweten werden drugs in mijn moeders huis verstopt”


Wél, dit vonnis maakt duidelijk dat die "ons" toch alvast niet inclusief de moeder was. Het is hooguit nog hemzelf - want hij woonde er ook niet in op dat moment - en zijn zus (en die laten we best buiten schot want onbekend).
Er staat in dit artikel ook nogmaals dat dit niet-inwonend familielid vrije toegang had tot de woning, en in welke mate dit iets normaal is kan je over discussiëren (mijn zus heeft bijvoorbeeld géén sleutel van mijn woning, maar mijn ouders wel, dus op zich vind ik het ook niet abnormaal dat een familielid vrije toegang heeft).
En hoe heeft deze zaak met integratie te maken?
Want je gaat niet in tegen de stelling van WillyDrama, je borduurt erop verder. Dan neem ik inderdaad aan dat je het ermee eens bent. Je zou ook kunnen zeggen: die conclusie en veralgemening over Maghrebijnse (sic) gezinnen klopte niet. En je vervolgens houden aan de feiten. Dan had ik geen enkele probleem met je posts.
 
En hoe heeft deze zaak met integratie te maken?
Want je gaat niet in tegen de stelling van WillyDrama, je borduurt erop verder. Dan neem ik inderdaad aan dat je het ermee eens bent. Je zou ook kunnen zeggen: die conclusie en veralgemening over Maghrebijnse (sic) gezinnen klopte niet. En je vervolgens houden aan de feiten. Dan had ik geen enkele probleem met je posts.

Kwestie van oude koeien uit de gracht te halen in een discussie waarin een deel van de members al van dit forum vertrokken zijn...

Ik heb in deze discussie dus vooral gesteld dat niemand de sleutels tot mijn huis heeft die ik niet volledig vertrouw - en dat is nog steeds zo - en dat als er familie zou zijn van mij die in de Mocro/cocaïne maffia zou zitten dat ik het dan wel zou weten en die helemaal geen toegang meer zou geven tot mijn woning. Daarop kwam inderdaad de repliek van WillyDrama dat je onze cultuur op dat vlak niet kan vergelijken met de "Maghrebijnse", waarop ik repliceerde dat ik zou hopen dat dat soort verschillen hier na X generaties zouden mogen uitvlakken, vooral met de intentie dat ik daar géén excuus in zie.

Wat blijkt nu: ah prima, de moeder/zus wist het wél...

Dus wat concludeer ik als iemand die geregeld toegegeven al eens kritisch staat tegenover multiculturalisme, gebrekige integratie en massamigratie?
  • weer een voorbeeld van hoe er een link is tussen mensen met Marokkaanse roots en de drugsmaffia, in die mate dat daar natuurlijk al jaren een aparte term voor bestaat: de Mocro-Maffia. Spijtig genoeg voor de vele voorbeeldige mensen met Marokkaanse roots. En vooraleer ik hier van racisme beticht wordt, die link is dus wat mij betreft duidelijk niet één op één noch exclusief Marokkaans, je hebt ook vele andere maffia's van diverse nationaliteiten en de meeste Marokkaanse mensen zijn net als iedereen brave mensen...
  • de zus wist het wél, dus de "excuses" van de geviseerde jongerenvoorzitter klopten alvast niet.
    Nu goed, ik ga het hem niet kwalijk nemen, de meesten van ons koesteren onze moeders in hoog aanzien, en "sins of the father" of in dit geval "the mother", zijn niet erfelijk wat mij betreft.
Je kan dus inderdaad concluderen dat de speculatie dat het ligt aan een verschil tussen Vlaamse en "Maghrebijnse" (een woord dat ik doorgaans niet in de mond neem overigens als dat denigrerend zou overkomen) cultuur, een maat voor niets was.
Maar wat jij niet lijkt te vatten in je zoektocht naar het eigen gelijk: het feit dat ze het wél wist, maakt het niet beter in dit verhaal, het maakt het erger...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan