2 jaarlijks onderhoud verwarmingsketel

doe jij 2 jaarlijks onderhoud?

  • ja

    Stemmen: 69 82,1%
  • nee

    Stemmen: 15 17,9%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Ik laat hem onderhouden maar leg tegelijk ook een co-meter en brandalarm dichtbij de ketel. Ge weet nooit, tis ook al een beestje van 15j oud
 
Wij deden dit vroeger niet om kosten uit te sparen...
Nu hebben we een onderhoudscontract waarbij het én tijdig gekeurd wordt + er een soort van omnium op zit.

Ik meen in een krantenartikel te hebben gelezen dat brandverzekeraars dit niet kunnen inroepen + er nog geen weigeringen van uitbetaling zijn geweest hierdoor. Maar voor de gemoedsrust en om 100% zeker te zijn doen we het nu wel.
 
als er brand uit breekt,
dan zou het toch straf zijn als uw brandverzekeraar zegt "toon eerst maar eens uw keuringsbewijzen van dit en dat".
(die overigens mee in de brand kunnen vernietigd zijn).

zou wel al heel sterk zijn moesten ze u gaan dwingen de keurings papieren op te gaan vragen bij de onderhoudsmechaniekers.

De verzekeringsmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen e. Als die verhaal kunnen uitoefenen, dan zullen ze dat doen.

Het moet uiteraard wel bewezen worden door de verzekering.
 
als er brand uit breekt,
dan zou het toch straf zijn als uw brandverzekeraar zegt "toon eerst maar eens uw keuringsbewijzen van dit en dat".
(die overigens mee in de brand kunnen vernietigd zijn).

zou wel al heel sterk zijn moesten ze u gaan dwingen de keurings papieren op te gaan vragen bij de onderhoudsmechaniekers.
Als het vermoeden ligt bij een probleem met de boiler, dan gaat men inderdaad vragen naar die bewijzen. Mijn chauffagist heeft in ieder geval een attest dubbel opgemaakt (voor mij/voor hem). Over het al dan niet weigeren zoals @Genius wil ik me niet te hard uitspreken omwille van geen echte kennis. Maar ik zou het vreemd vinden dat men toch niet op de een of andere manier nalatigheid zou kunnen verwijten.
 
Tweejaarlijks onderhoud levert een mogelijk verhoogd rendement en verlaagd risico op gevaar op. Dit niet doen om te besparen is toch echt redelijk armoedig hoor.
 
Wij hebben hier net een renovatie achter de rug en dus sinds begin dit jaar draait hier een nieuwe gasketel. Dus nog geen onderhoud moeten laten doen uiteraard.
Maar wat ik me dan wel altijd afvraag, hoe onthouden jullie dat wanneer jullie een onderhoud moeten laten doen? Want ik ga sowieso tegen 2024 helemaal vergeten zijn dat dat ding een onderhoud nodig heeft :unsure:
 
Mazout hier - uiteraard gebeurt er elk jaar een onderhoud. Als er iets gebeurt, wil ik geen gezever met de verzekering.
Ik krijg telkens een afschrift van het onderhoudsattest, dat ik inscan en samen met nog een andere hoop mogelijk "belangrijke" documenten bewaar in de cloud.
 
Wij hebben hier net een renovatie achter de rug en dus sinds begin dit jaar draait hier een nieuwe gasketel. Dus nog geen onderhoud moeten laten doen uiteraard.
Maar wat ik me dan wel altijd afvraag, hoe onthouden jullie dat wanneer jullie een onderhoud moeten laten doen? Want ik ga sowieso tegen 2024 helemaal vergeten zijn dat dat ding een onderhoud nodig heeft :unsure:
Reminder in uw agenda zetten? Je kan ook vragen dat de firma die het onderhoud doet zelf jaarliijks contact opneemt.
 
Wij hebben hier net een renovatie achter de rug en dus sinds begin dit jaar draait hier een nieuwe gasketel. Dus nog geen onderhoud moeten laten doen uiteraard.
Maar wat ik me dan wel altijd afvraag, hoe onthouden jullie dat wanneer jullie een onderhoud moeten laten doen? Want ik ga sowieso tegen 2024 helemaal vergeten zijn dat dat ding een onderhoud nodig heeft :unsure:
Installateur plakt een sticker op de ketel met de uiterste datum voor een volgend onderhoud...
 
Ik weet niet of je het weet, maar verzekeringsmaatschappijen betalen niet graag uit. Laat staan als het over zo'n grote bedragen gaat, ik zou er dus zeker niet op rekenen dat ze uw laatste keuringsattest niet zouden opvragen.
Ik zit met alles bij mijn verzekeraar, dus spaarboek, lopende rekening, alle verzekeringen, schuldsaldoverzekering.

Als er bij brand zo'n zever ontstaan, dan pak ik meteen met alles mijn biezen.
zoals gezegd hier in de thread, ik denk niet dat ze ook maar bij 1 iemand gaan moeilijk doen omdat je de keuring zou vergeten of niet gedaan hebben.

kijk bij de woningen bij pepinster, veel van die huizen waren al krotten, ik denk dat er daar veel in hun handjes wrijven als ze het uitgekeerd bedrag zullen zien.
of kijk bij ons op mijn werk; er staan daar stallingen op instorten (stonden ingepland om afgebroken te worden).... de storm passeert, en hop mijn baas passeert nog es lekker aan de kassa.

Met een goede makelaar kan je al veel bereiken.
 
Das toch ook om te lachen, dat "aanbod" van luminus...
op hun website:
Voordelig: je betaalt maandelijks slechts € 6,50

jaja , je moet om de 24 maand keuren. dus 24 maal 6.5 euro = 156 euro.
dat is de doorsnee prijs die je automatisch betaalt voor een willekeurige technieker.

Maar ja, mensen zien die 6.5 euro staan, en zijn meteen verkocht natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit met alles bij mijn verzekeraar, dus spaarboek, lopende rekening, alle verzekeringen, schuldsaldoverzekering.

Als er bij brand zo'n zever ontstaan, dan pak ik meteen met alles mijn biezen.
Zo redeneer je wel heel simpel. Als uw huis en inboedel verwoest is zitten we met ongeveer een 400.000 euro dat je kwijt bent (fictief). Jouw verzekering zegt: ‘NJET’ en uw eerste idee is: ‘ik zal mijn centen eens weghalen se, dat zal ze leren de sloebers’.
Geloof mij vrij dat je elke centiem die je ergens hebt staan nodig zal hebben om terug een greep op uw leven te krijgen. Uw lening loopt door maar je hebt geen woning meer, je hebt geen onderbroek meer om aan te doen. Op dat moment heb je andere katjes te geselen dan na te denken over dat uw spaargeld bij bank x of y staat.

Ongeacht dat een verzekering dat nu kan of niet, dat is gewoon een overbodige stelling die je maakt.
 
We zitten nu in ons 3e huurjaar en wisten zelfs niet dat dit verplicht was om de 2 jaar. Staat zelfs in het huurcontract. Maar als de eigenaar er niets van gezegd heeft onlangs, dan gingen we er ook niet naar gekeken hebben.
Maar met dat we een huis gekocht hebben, zal ik dit toch inplannen op de agenda :)
 
Hier is het net gebeurd, standaard elke 2 jaar en elk jaar de schouw van de houtkachel. Niet alleen voor het rendement, maar ook voor de levensduur van de ketel en de veiligheid.

Kostprijs trouwens 90 euro (incl. 6% BTW).
 

Algemene uitsluitingen​

Wij voorzien nooit dekking van schade:
voortvloeiend uit een eigen gebrek, slijtage, gebrek aan onderhoud, verkeerd gebruik, of langzaam en geleidelijk verval van de verzekerde goederen

Dan zit ge bij geen goei maatschappij want bij ons staat dat nergens in de polisvoorwaarden :p

Ondertussen al voor miljoenen euro's betaald in mijn loopbaan in branddossiers en nog nooit hebben wij dat opgevraagd, uiteraard als er een gebrek kan worden aangetoond door bijvoorbeeld nalatigheid van één of andere installateur of onderhoudsman dan proberen we wel verhaal uit te oefenen op die hun BA maar moet nog steeds concreet kunnen worden aangetoond.
 
Dan zit ge bij geen goei maatschappij want bij ons staat dat nergens in de polisvoorwaarden :p

Ondertussen al voor miljoenen euro's betaald in mijn loopbaan in branddossiers en nog nooit hebben wij dat opgevraagd, uiteraard als er een gebrek kan worden aangetoond door bijvoorbeeld nalatigheid van één of andere installateur of onderhoudsman dan proberen we wel verhaal uit te oefenen op die hun BA maar moet nog steeds concreet kunnen worden aangetoond.
Welke maatschappij?
 
Das toch ook om te lachen, dat "aanbod" van luminus...
op hun website:
Voordelig: je betaalt maandelijks slechts € 6,50

jaja , je moet om de 24 maand keuren. dus 24 maal 6.5 euro = 156 euro.
dat is de doorsnee prijs die je automatisch betaalt voor een willekeurige technieker.

Maar ja, mensen zien die 6.5 euro staan, en zijn meteen verkocht natuurlijk.
 
Hier is het net gebeurd, standaard elke 2 jaar en elk jaar de schouw van de houtkachel. Niet alleen voor het rendement, maar ook voor de levensduur van de ketel en de veiligheid.

Kostprijs trouwens 90 euro (incl. 6% BTW).
Mag ik de firma naam.? Voor die prijs kan jr niet sukkelen
 
Terug
Bovenaan