2 jaarlijks onderhoud verwarmingsketel

doe jij 2 jaarlijks onderhoud?

  • ja

    Stemmen: 69 82,1%
  • nee

    Stemmen: 15 17,9%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Dan zit ge bij geen goei maatschappij want bij ons staat dat nergens in de polisvoorwaarden :p

Ondertussen al voor miljoenen euro's betaald in mijn loopbaan in branddossiers en nog nooit hebben wij dat opgevraagd, uiteraard als er een gebrek kan worden aangetoond door bijvoorbeeld nalatigheid van één of andere installateur of onderhoudsman dan proberen we wel verhaal uit te oefenen op die hun BA maar moet nog steeds concreet kunnen worden aangetoond.
Finally some common sense in this thread.

Sommigen kunnen nogal pakske overdrijven zeg.

Waddist volgende? Uw auto omnium komt nie tussen omda ge nie tijdig onderhoudsbeurt hebt gegeven, en daardoor uw remmen trager werkten?
 
Whatever

Laatste vraag
Wij gebruiken enkel vloerverwarming beneden . Chauffage boven hebben letterlijk nog nooit aangelegen of tis de eerste dag om ze te testen.

Heeft mijn ketel dan eerder meer of minder onderhoud nodig?
Ik ga toch es een afspraak maken dit jaar. Maar 2 jaarlijks lijkt me overkill als ik enkel VVW beneden heb .
 
Sommigen kunnen nogal pakske overdrijven zeg.
Idd. Een gasketel zal echt niet zomaar in de fik vliegen hoor en CO vergiftiging kan enkel voorkomen bij de eerste atmosferische gasketels zonder gedwongen afvoer. De meesten hier hebben geeneens zo'n oude gasketel meer.

Een rookmelder (en evt. CO-melder bij oude ketels) plaatsen niet ver van de gasketel is natuurlijk nooit een slecht idee, maar ik betwijfel of de kans groter is op een brand door een gasketel t.o.v. bvb de kans dat je tv kortsluiting geeft en in brand vliegt.

Het kan zeker geen kwaad om onderhoud te laten uitvoeren, maar om nu te gaan zeggen dat je met je leven speelt wanneer je dit niet laat doen is dik overdreven. 😅
 
Iemand die 500m3 per jaar gebruikt of 5000m3 moet toch even snel onderhoud laten doen.
Is toch ook beetje bizar nee?
 
Geen idee of die vraag hier thuis hoort: kan een verhuurder verplichten om het 2-jaarlijks onderhoud bij een bepaalde firma te laten uitvoeren? De wet bepaalt dat het een erkend technicus moet zijn, maar kan de eigenaar kiezen wie dat moet zijn?
 
De huurder mag normaal zelf kiezen wie hij het onderhoud laat doen. Herstelling is iets anders.
 
De huurder mag normaal zelf kiezen wie hij het onderhoud laat doen. Herstelling is iets anders.

Merci, dat dacht ik ook. Iemand die ik ken heeft in zijn huurcontract staan dat het een specifieke firma moet zijn, dat leek me al iets vreemd...
 
Vergeet wel geen attest te vragen van onderhoud want anders kan uw verhuurder op het einde van de rit nog moeilijk doen.
 
Terug
Bovenaan