Correct me if i'm wrong
@Sir.Killalot, maar heel zijn punt is toch: Was deze achtervolging proportioneel en verantwoord gezien de situatie: kind, geen dreiging, druk gebied? De rest zijn, imo, irrelevante redenen om toch ergens schuld te leggen.
Dan herhaal ik mijn statement. Was dit proportioneel en verantwoord? Voor mij? Ja.
Dat jij die andere zaken irrelevant vindt, maakt het daarom niet irrelevant. Voor mij zijn die zaken zeer relevant. Als dat dan in uw ogen emotioneel is. Dan vind ik dat enorm raar, want mijn betoog is helemaal niet emotioneel.
Dan zou mijn reactie helemaal anders geweest zijn.
Opnieuw: het gaat niet om schuld of pech?
En daar komt het wel over. De fout werd gelegd bij de politie die deze actie niet mocht ondernemen want emotionele redenen (het is een kind !!!!, het is niet proportioneel !!!!! Het is niet verantwoord !!!!)
Dat valt voor mij onder die albekende meme : denk aan de kinderen
https://tenor.com/nl/view/wont-some...e-children-children-the-simpsons-gif-20004023
Indien hetzelfde gebeurd zou zijn en het kind zou enkel een paar schaafwonden opgelopen hebben. Is de conclusie over de onaanvaardbaarheid nog altijd exact hetzelfde. Of is tgv de enorm spijtige consequentie de conclusie anders?
Mijn inschatting is dat dit wel het geval is en was. Dat door het geval van de pech in het resultaat er nu een heisa rond gemaakt wordt. Terwijl de politie in mijn ogen, met de informatie die ik NU heb, gewoon heeft geprobeerd om zijn werk te doen.
Een heisa die, opnieuw voor mij, gewoon verkeerd is en belachelijk.
Dat jij het er niet mee eens bent. Dat kan goed zijn. MAAR dit is mijn mening. En ik ga mijn mening daar niet in veranderen.
Dit is dan het meest degoutante: Dit is puur de situatie normaliseren in, opnieuw, een context waar het gaat om een kind van 12 jaar oud.
Wat normaliseer ik dan ?
Het systeem blindelings verdedigen zonder inhoudelijk in te gaan op de echte relevante vragen is kinda... useless.
Ik verdedig het systeem nergens blindelings. Ik neem wel een duidelijke positie in dat het niet is omdat je 12 jaar bent, dat je de zweem van straffeloosheid moet propageren.
Niets houdt u tegen om te duiden welke relevante vragen ik niet beantwoord heb.
Met een combi achter een step rijden is wel niet zo veilig, zeker dan nog eens offroad. Men probeert wel de overlast van steps aan te pakken, maar iemand klem rijden op een graspark? Dat is er toch wat over.
Klem rijden vind ik nog niet echt het probleem. Kennissen die hun brommertje opvoerde tot 70 - 90km/h en probeerden te ontsnappen van de politie werden ook gewoon klemgereden (en daar reden die ook gewoon door parkjes of bosweggetjes om de politieagenten af te schudden). Omverrijden daar kan ik nog een lans voor breken dat dit in dit geval overkill is of zou zijn. Al verwijs ik naar mijn link in mijn vorige post waarbij ik er perfect geen probleem mee heb dat men daar die actie ondernomen heeft om die e-stepper met de motor onderuit te rijden.
In het geval van een kind, en als we 5 minuten bezig zijn, en het niet is alsof die ineens de autostrade begint op te rijden in tegenovergestelde richting of met zijn e-step allerhande toeren uitsteekt waarbij hij verschillende voetgangers over hoop rijdt, zijn eigen in levensgevaar brengt, of whatever ga ik dat nu ook niet echt doen.
Maar op basis van de gegevens die ik tot op heden heb zien passeren, leek het niet de intentie te zijn van die politieagenten om die e-step overhoop te knallen met die kleine erop. Wat voor mij eerder die mentaliteit van het wilde westen zou zijn, dat voor mij ook als onaanvaardbaar kan gezien worden. En waar sommigen mijn statement mee lijken te vergelijken.
En dat is voor mij toch een wereld van verschil. Het is ook om die reden dat ik meerdere keren het principe van "pech" heb zitten claimen.