BeyondGaming News

Review: Monster Hunter Rise
De laatste telg in de Monter Hunter-franchise is vorige maand exclusief uitgekomen op de Switch. Het mag gezegd worden: de game stelt absoluut niet teleur. Alles wat Monster Hunter World fantastisch speelbaar maakte, is hier alleen maar uitgediept en beter geworden. Een lagere leercurve, meer gedetailleerde monsters... Verder borduren op de succesformule van zijn voorganger heeft Monster Hunter Rise zeker geen windeieren gelegd. Want wat een pareltje is dit, zowel op grafisch als technisch vlak. Als je de character creator gepasseerd bent word je wakker gemaakt in je tent door een bizarre tweeling. Wat blijkt? De ‘Elder’ van het Japans uitziend dorpje Kamura laat jou, als nieuwe hunter, op zoek gaan naar razende monsters die jouw...
Wegens succes krijgt "Card & Board Games" nieuwe plek op ons forum
Ik was er sinds het begin van BeyondGaming hevige voorstander en -vechter van, maar nu is het - gezien het ongelofelijke succes ervan - eindelijk gebeurd. Card & Board Games krijgt een nieuw plekje op ons forum en wordt niet meer weggestoken achter "Gaming General". Bordspelliefhebbers kunnen hierdoor hun ervaringen, ideeën, kooptips, schilderkunsten en veel meer kwijt in hun eigen forumgedeelte. Heel wat fanaten van bord- en kaartspellen hebben hun weg al gevonden op ons forum en nu komt dat gedeelte dus prominenter in beeld. Hierdoor hopen we nog meer activiteit te krijgen. Onze wekelijkse quiz is elke keer opnieuw erg populair en ook onze overige toffe spellen, zoals "Badly explained - the game" weten veel volk te trekken...
Review: Isolomus
Wat Steam en de Nintendo Switch duidelijk gemeen hebben met elkaar is de hoeveelheid kleinere titels die wekelijks op het platform worden gedumpt. Kwantiteit boven kwaliteit lijkt het soms, en hierdoor is het niet altijd makkelijk om het kaf van het koren te scheiden. Zeker als je een obscure titel als Isolomus in je schoot krijgt geworpen. Om met de deur in huis te vallen, Isolomus is zo’n € 1-spel dat ik tussen de vele andere titels in de digitale winkel zou zien staan en waar ik zelfs geen moeite voor zou doen om het eens wat nader te bekijken. Het gebrek aan marketing en naamsbekendheid helpt hierbij natuurlijk niet, maar in dit geval is hier een logische verklaring voor. Isolomus is namelijk een soloproject van visueel artiest...
Deathloop haalt release niet en wordt uitgesteld
Deathloop zou normaal gezien in mei verschijnen, maar die releasedatum schuift op naar september. Ontwikkelstudio Arkane Lyon licht het uitstel in een videoboodschap toe. Zo moet het uitstel voor een betere game zorgen, terwijl de gezondheid en veiligheid van de ontwikkelaars niet in het gedrag komen. De game wordt uitgesteld naar 14 september en daardoor schuift de release dus vier maanden op. Helaas zit er voor de PS5- en pc-gamers niets anders op dan nog geduld uit te oefenen.
Corsair lanceert K70 RGB TKL keyboard en SABRE PRO-muizen
Corsair heeft vandaag de lancering van drie nieuwe producten in zijn "CHAMPION"-reeks gaminghardware aangekondigd. De toevoegingen aan hun lineup bestaan uit het mechanische K70 RGB TKL-toetsenbord en de SABRE RGB PRO- en SABRE PRO-muizen, die stuk voor stuk met competitief gebruik in gedachte ontworpen zijn. Voor alle drie apparaten pakt de fabrikant uit met een polling rate van 8.000 hertz. De K70 RGB TKL is voorzien van per toets instelbare RGB-verlichting, double-shot PBT-keycaps, een afneembare USB Type-C kabel, een Fn-toets en de klassieke mediaknoppen. Nieuw is een toernooi-schakelaar met statuslampje: deze vergrendelt alle verlichting op een statische kleur en schakelt ingestelde macros uit. Corsair stelt dat deze bedoeld is...
Paul Rudd maakt kennis met Mini-Pufts in Ghostbusters: Afterlife-trailer
Sony Pictures Entertainment heeft een nieuwe trailer gelanceerd voor Ghostbusters: Afterlife. Hierin zien we Mr. Grooberson (Paul Rudd) die in een supermarkt kennismaakt met de Mini-Pufts die vervolgens heel wat chaos veroorzaken. De film zal vanaf 11 november in onze zalen te zien zijn. Ghostbusters: Afterlife vertelt het verhaal van een alleenstaande moeder en haar twee kinderen die een link ontdekken tussen de originele spokenjagers en de geheime nalatenschap van hun grootvader. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken.
Review: Nanotale - Typing Chronicles
Nooit eerder speelde ik een typing game. Ik vond het dus wel fair om, ter voorbereiding van de review van deze onlangs uitgebrachte Nanotale – Typing Chronicles, om de prequel Epistory – Typing Chronicles ook eerst eens grondig te verkennen. Hieronder zal blijken of ik dit nu beter wel, of beter niet gedaan had… Een typing game is, zoals de naam het zelf zegt, een game die vooral focust op het intikken van bepaalde woorden met het toetsenbord. Epistory, de voorganger van de game die ik hier ga reviewen, is een spel waarin je een meisje bent die rijdt doorheen een sprookjesachtige wereld op de rug van een vos met drie staarten. De game valt op door de speciale grafische stijl, de mysterieuze ambient-muziek en de stem van de vrouwelijke...
Ontmoet de cast in nieuwe Mortal Kombat: 'Meet the Kast'-featurette
Deze maand is het zover! De release van de Mortal Kombat-reboot. In februari kregen we reeds de officiële filmtrailer voorgeschoteld. Recent werd door Warner Bros ook een featurette vrijgegeven, waarin we meer zicht krijgen op de verschillende personages die de revue zullen passeren. Naast nieuwkomer Cole Young zien we gekende figuren zoals Sub-Zero, Scorpion, Sonya Blade, Lui Kang, Raiden en meer! Wij kunnen alvast niet wachten tot de officiële release op 23/04/2021!
Horrorgame Abandoned aangekondigd voor PS5
Wie fan is van realistiche horrorgames mag nu in zijn handen wrijven, want op de PlayStation Blog kondigde Sony de PlayStation 5-game Abandoned aan. Samen met de aankondiging van de game werd ook een trailer gepubliceerd waarin al enkele elementen uit Abandoned uit de doeken wordt gedaan. Abandoned speelt zich af in een erg gedetailleerde open wereld waarin protagonist Jason Longfield ontwaakt in een bos en zich herinnert dat hij werd ontvoerd. Ontsnappen is zijn doel in deze op realisme gebaseerde horrorgame. Schieten terwijl Jason buiten adem is, resulteert in minder accurate pogingen. De game wordt ontwikkeld door de Nederlandse ontwikkelaar Blue Box Game Studios en moet eind dit jaar verschijnen. De eerste gameplay moeten we...
The Last Kids on Earth and the Staff of Doom aangekondigd
Outright Games, een uitgever van gezinsvriendelijk interactief entertainment, kondigt samen met Atomic Cartoons (de Kids & Family-afdeling van Thunderbird Entertainment) en ontwikkelaar Stage Clear Studios aan dat The Last Kids on Earth and the Staff of Doom deze lente zal verschijnen. Deze nieuwe action-adventure game vindt plaats in het universum van het best verkopende, Emmy award-winnende The Last Kids on Earth, en verschijnt op 4 juni 2021 voor Nintendo Switch, PlayStation, Xbox en Steam. In The Last Kids on Earth and the Staff of Doom kunnen fans zich verdiepen in een nieuw verhaal waarin ze de stad Wakefield moeten verkennen en het opnemen tegen hordes zombies. Kruip in de huid van de legendarische helden uit de reeks: Jack...
Review: Disco Elysium: The Final Cut
Disco Elysium is erg veel dingen. Het is een briljant geschreven visuele roman. Het is een game met een bedwelmend mooie artstyle. Het is een diepgaande roleplaying game vol interne monologen en geschifte ideeën waarin je de rol van een detective aanneemt. Disco Elysium is erg veel dingen dus, maar het is zeker en vast geen traditionele console game die je even oppakt als tussendoortje. Dit jongens en meisjes, is het zeldzame soort spel die je volledige aandacht opeist. Waarom het dat ook volledig waard is, probeer ik even netjes uiteen te zetten in de review. Disco Elysium is een titel die bij veel gamers wat onder de radar gebleven is, ook bij mij geef ik eerlijk toe. Ik had weliswaar opgemerkt dat een kleine pc-titel met een gekke...
Review: Amnesia: Rebirth - Adventure Mode
Soma, Amnesia: The Dark Descent en dan de ganse Penumbra-serie. In die volgorde zou ik ze plaatsen moest iemand mij vragen om deze drie gelijkaardige games te sorteren, met de beste voorop. Al is de eerste dan wel meer een walking simulator en bevat deze veel minder horrorelementen dan de overige uit de lijst, ik vond het verhaal achter Soma beter, de algemene look-and-feel meer gepolijst en de gameplay gewoon minder frustrerend. Opvallende afwezige in deze lijst is Amnesia: Rebirth, vorig jaar in oktober uitgebracht, omdat ik deze nog niet eerder speelde. Doorgaans werd Rebirth nogal lauwtjes ontvangen, wat ook de reden was dat ik deze tot dusver liever links liet liggen. Nu deze echter via een recente update naast de Traditional mode...
Review: Black Legend
Een game van Belgische makelij! Nee, we hebben het niet over Larian Studios met een of andere Divinity-game, maar wel over het in Geel gevestigde Warcave en hun Black Legend. Zij kregen van het Vlaams Audiovisueel fonds meer dan 200.000 euro om hun project tot leven te brengen. Of ze slaagden in hun opzet, lees je hieronder. Black Legend is een tactische RPG die zich afspeelt in de fictieve 17e-eeuwse stad Grant (bekt een beetje als Gent) en is gebaseerd op Vlaamse en Nederlandse folklore. De stad werd opgebouwd met de havenstad Antwerpen als model, maar ook van andere steden als Amsterdam, Brugge en Leuven werden elementen in het fictieve Grant gestoken. Het resultaat is een mooi vormgegeven, duistere stad die erg aan Brugge doet...
SYFY onthult nieuwe Chucky horrorserie-trailer
Wie kent ze niet, de Child's Play-franchise? Als tiener menig slapeloze nachten van gehad! Het voelt als nostalgie om te horen dat SYFY een teaser-trailer heeft vrijgegeven voor een nieuwe Chucky-serie, geregisseerd door Don Mancini. In deze teaser zien we hoe Chucky stuk voor stuk opnieuw wordt opgebouwd. De stem wordt als vanouds vertolkt door Brad Dourif. De rest van de cast zal bestaan uit onder andere zijn dochter Fiona Dourif, maar ook gekende figuren zoals Jennifer Tilly en Lexa Doig. De serie wordt verwacht in de herfst van 2021.
Review: Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2
Een extreem lange titel, staat deze dan garant voor een extreem kwalitatieve game? Ik had de twijfelachtige eer dit te mogen uitzoeken via Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2. Immers, op 18 maart kwam deze simulator over het reilen en zeilen bij de Duitse brandweer beschikbaar op het Steam-platform, en sindsdien groeide de negatieve feedback over deze game alleen maar. Deze keer was dé uitdaging voor mij dus om hier toch nog een enigszins neutrale review over neer te pennen. Helaas, ik geef het meteen toe, deze introductie was niet oprecht. Van een uitdaging is totaal nooit sprake geweest. Al heel snel merkte ik dat er grondig iets fouts was met deze game, en hieronder volgt het trieste relaas. Beeld, performantie en...
Spectaculaire trailer doet opzet Loki-serie uit de doeken
Marvel heeft een nieuwe trailer gelanceerd voor de serie Loki, waarin het personage van Tom Hiddleston logischerwijs centraal staat. In deze trailer zien we hem aan de zijde van detective Mobius M. Mobius (Owen Wilson) verschillende tijdlijnen trotseren die hij heeft gecreëerd door het stelen van de Tesseract. Aan hem om deze alternatieve realiteit ongedaan te maken. De serie zal vanaf 11 juni te zien zijn op Disney+. Bekijk hieronder alvast de trailer.
Marvel's Avengers en Borderlands 3 naar PlayStation Now
Met Marvel's Avengers gaat het de laatste maanden niet zo goed. De game kende een goede start, maar de spelersaantallen daalden razendsnel enkele weken na de lancering van het spel. Daar komt vanaf vandaag hopelijk verandering in, want Sony maakte bekend dat Marvel's Avengers vanaf vandaag onderdeel uitmaakt van PlayStation Now. Degenen met een actief abonnement kunnen het spel tot 5 juli spelen. Uiteraard bevat het spel via PlayStation Now ook alle nieuwe content, dus spelers kunnen ook aan de slag met de pas toegevoegde Hawkeye. Ook Borderlands 3 verschijnt voor de online abonnementsdienst. De shooter van Gearbox kan gespeeld worden tot 29 september. Daarnaast werd The Long Dark vandaag ook toegevoegd aan de grote lijst met te spelen...
Terug
Bovenaan