BeyondGaming News

Review: Ghostrunner
Er komt een onvermijdelijke fase in het leven van elk jongetje waarbij we even door het leven willen gaan als ninja. Je kleedt je in je meest donkere pyjama, trekt een bivakmuts over je hoofd en begint door het huis te sluipen en je te verstoppen. Je schuilt achter de sofa of kruipt in de kleerkast en probeert zo hard mogelijk je adem en gegiechel in te houden, wachtend op het opportuun moment om toe te slaan. Wanneer je prooi na oneindig lang wachten ten tonele verschijnt spring je "Bonsai!!!" schreeuwend tevoorschijn. Ninja! Helaas heb ik ondertussen geleerd dat eens je de dertig gepasseerd bent vriendinnen maar matig onder de indruk zijn van dat soort streken, al helemaal niet wanneer je strijdkreet zoveel betekent als...
Subnautica kondigt bugfixes en nieuwe updates aan
Sinds de lancering van Below Zero 1.0 hebben we weinig gehoord van het Subnautica-team. Het spel lanceerde op Switch, PlayStation 5, en de Xbox Series - echter vonden veel spelers bugs en glitches in het spel op verschillende platformen. Blijkbaar is het team sindsdien non-stop bezig geweest om deze te fixen en het spel zo aangenaam mogelijk voor ons te maken. Het blijkt dat de code base al bijna acht jaar oud is en door veel developers is aangepast, waardoor er kleine loopholes ontstaan. Zo hebben ze het save-systeem opnieuw aangepast en de code volledig op Unity gebaseerd. In de toekomst belooft Subnautica het spel op Switch stabieler te maken, save-problemen op PS5 te fixen, en Accessibility Features terug te brengen, zoals de...
Nieuwe trailer voor Resident Evil-filmreboot
Raccoon City is een van de belangrijkste locaties in het Resident Evil-universum, en in de eerste trailer voor de aankomende verfilming van de serie staat het ook op de rand van een zombie-apocalyps. De nieuwe film heet Resident Evil: Welcome to Raccoon City, en draait op 24 november in de bioscoop. Resident Evil is geen onbekende op het witte doek. Tussen de jaren 2000 en 2010 heeft regisseur Paul W.S. Anderson zes films in de serie gemaakt. Maar de laatste film, geschreven en geregisseerd door Johannes Roberts (47 Meters Down), is een complete reboot voor de franchise, waarbij alle belangrijke personages uit Andersons serie opnieuw zijn gegoten. Het verhaal blijft ook dichter bij het originele spel deze keer, zoals blijkt uit de...
GTA: The Trilogy - Definitive Edition bestaat wel degelijk
De laatste tijd kampte Rockstar Games met het fatsoenlijk verbergen van een nakende aankondiging, omdat het onder meer een rating ontving voor een Koreaans leeftijdsklassement, maar vandaag gaf hun marketingafdeling de brui aan hun zogenaamde geheimzinnigheid. Tot iedereens verbazing is Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition reeël, een compilatie die officieel vanaf 2021 voor Xbox One, Xbox Series S|X, zowel PlayStation 4 als 5, Nintendo Switch en PC (via de Rockstar Game Launcher) beschikbaar zal zijn. Android- en iOS-ports volgen een tikkeltje later, namelijk in 2022. Veel informatie onthulde de firma echter niet, behalve dat alle drie titels van de zesde generatie consoles (GTA III, Vice City en San Andreas) in dit...
Preview: Halo Infinite (multiplayer)
Al sinds enkele maanden kunnen er via het Halo Insider Program en de Xbox Insider Hub diverse onderdelen van Halo Infinite uitgetest worden via zogenaamde flight builds. De releasedatum van deze aankomende first person shooter, die hét vlaggenschip van de Xbox Series X|S moet worden en cross-play zal ondersteunen, werd ondertussen vastgelegd op 8 december, na meer dan een jaar uitgesteld te zijn. De Halo-franchise is vooral bekend en geliefd geworden omwille van de single player-modus, waarbij je binnen een imposant actieverhaal via stevige gunplay het boosaardige Convenant bestrijdt in prachtige kosmische omgevingen. Het behoeft dus geen verdere uitleg welke torenhoge verwachtingen er ten aanzien van deze release gekoesterd worden...
Review: Astria Ascending
Love it or hate it, maar JRPG’s zijn niet voor iedereen weggelegd. Hoewel ik het een fantastisch genre vind, moet ik toegeven dat ik er toch wat een haat-liefdeverhouding mee heb. Met games zoals Pokémon en Final Fantasy kon ik me uuuren bezighouden, maar er zijn ook games die ik al snel saai begon te vinden. Fire Emblem en Star Ocean bijvoorbeeld. Het kwam er steeds op neer dat ik naast de gameplay toch ook sterk getriggerd moest worden door het verhaal om me voldoende geboeid te houden en het spel uit te spelen. In welk kamp Astria Ascending zich bevindt, komen jullie te weten in onderstaande review! Astria Ascending is een turn-based combat game van de hand van Artisan Studios. Ze staan gekend voor het maken van mooie en emotionele...
Grounded: nieuwe biomen, creaturen en meer in enorme update
Meestal werkt Obsidian Entertainment aan epische role-playing games, maar voor de verandering ging men met Grounded een ongewone richting uit. Hiermee probeerden ze een unieke multiplayer-gerichte survival ervaring tot stand te brengen waar spelers een gekrompen mens besturen, een wending die onder andere insecten vanuit jouw standpunt gigantisch doen lijken. Net als vele spellen die als 'Games as a Service' worden geadverteerd, geniet Grounded eveneens van regelmatige updates; straffer zelfs, de volgende patch lijkt één van de grootste tot nu toe te worden! Voorlopig bevinden deze toevoegingen (beter bekend als de 'Hot and Hazy' update) zich in een speelbare testfase, maar via de officiële patch notes verduidelijkte men al snel dat de...
Tetris Effect: Connected lanceert vandaag op Nintendo Switch
Tetsuya Mizuguchi (Rez, Lumines, enzovoort) bedacht samen met de rest van het team bij Enhance een psychedelische versie van Tetris dat bij velen de juiste snaar wist te raken, inclusief mezelf toen ik (wegens de Steam-release) in augustus de recensie ervoor schreef. Alle betrokken partijen (vanuit de zakelijke kant) zijn blijkbaar eveneens tevreden over het eindresultaat, want ze blijven maar ports financiëren voor platforms waar het spel nog niet op bestaat. Vanaf vandaag is de Nintendo Switch dus aan de beurt, een mijlpaal die gevierd werd door middel van de onderstaande trailer. Omdat de game echter Unreal Engine 4 utiliseert, zitten sommigen twijfelachtig af te wachten op beelden van de uiteindelijke performantie, aangezien deze...
Far Cry 6 viert launch met nieuwe actievolle trailer
Far Cry 6 is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Stadia en pc en dat mag uiteraard gevierd worden met een nieuwe trailer. De game speelt zich af op Yara, een tropisch paradijs waar de tijd al jaren stil staat. Spelers ervaren de adrenaline en chaos die een guerillastrijd met zich meebrengt. Het Yaraanse volk leeft onder het zware regime van dictator Antón Castillo, gespeeld door Giancarlo Esposito (Breaking Bad, The Mandalorian) en zijn tienerzoon Diego, gespeeld door Anthony Gonzalez (Coco). Aan spelers de taak om de revolutie te leiden en het volk te bevrijden. Als lokale Yaran en militaire drop-out Dani Rojas worden spelers meegesleurd in de guerrillabeweging terwijl de brutaliteit van...
Ontdek vanaf nu extra content voor Tales of Arise
Tales of Arise, de laatste en tevens snelst verkopende game (met meer dan één miljoen verkochte exemplaren) binnen de Tales of-franchise, ontvangt nieuwe content vandaag. Zo worden er twee extra moeilijkheidsgraden toegevoegd, speciale gevechten met nieuwe vijanden en de kans om extra wapens vrij te spelen, naast een speciale samenwerking met Sword Art Online: Alicization Lycoris. Tales of Arise zal voortaan speelbaar zijn in “very easy”, de gemakkelijkste modus in de game, speciaal voor spelers die zich willen focussen op het verhaal, het verkennen en de ontwikkeling van de personages. De tweede nieuwe modus heet “unknown”, die de lat nog wat hoger legt. Beide modi zijn gratis beschikbaar voor PlayStation en Xbox. Om de nieuwe...
Maak kennis met Cosmo in Guardians of the Galaxy-trailer
Eidos-Montréal heeft een nieuwe cutscene-video uitgebracht voor Marvel’s Guardians of the Galaxy. De video toont de samenkomst van Cosmo de ruimtehond, de Guardians en een heleboel schattige puppy’s. In de cutscene, die plaatsvindt binnen zijn basis op Knowhere, zien we Cosmo op zijn staart jagen, apporteren en vervaarlijk grommen tegen Rocket, dit alles terwijl hij met Star-Lord bespreekt hoe ze in hun beider belang de nieuwste galactische mysteriën kunnen ontrafelen. Cosmo is een voormalige Sovjet-ruimtehond die het tegenwoordig niet alleen druk heeft als brave beveiliger van Knowhere maar ook als vader van een nest Russische ruimtepuppy's. Door gebruik te maken van een combinatie van psionische en telepathische vermogens kan hij...
Kruip in de schoenen van de Dokter in Doctor Who: The Edge of Reality
Maze Theory en BBC Studios hebben een nieuwe trailer de wereld ingestuurd die fans een eerste blik op de gameplay van Doctor Who: The Edge of Reality geeft. Het spel belooft een first-person sci-fi avontuur te worden, gericht op verhaal, puzzels en verkenning. Spelers worden meegesleept in hun eigen Doctor Who-ervaring dat verderbouwt op het originele verhaal van het VR-spel Doctor Who: The Edge of Time. Hierbij worden we vergezeld door bekende personages zoals de Dertiende Dokter (ingesproken door Jodie Whittaker) en de Tiende Dokter (ingesproken door David Tennant). Doctor Who: The Edge of Reality bevat een gloednieuwe vijand en nieuwe omgevingen, en zit boordevol easter eggs uit de geliefde televisieshow. Roei een verwoestend...
Maak kennis met de personages van Dark Pictures: House of Ashes
In de schaduw van het Zagrosgebergte komt een Amerikaanse militaire eenheid onder vuur te liggen van Iraakse troepen. Het daaropvolgende vuurgevecht veroorzaakt een aardschok waarbij beide partijen in de ruïnes van een begraven Sumerische tempel vallen. Nu alle communicatie is verbroken, zitten onze hoofdrolspelers in de val en moeten ze een manier zien te vinden om te ontsnappen - zonder te beseffen dat iets ouds en boosaardigs in de schaduwen is ontwaakt en hongerig is naar bloed. Duik in deze angstaanjagende onderwereld waar het lot van de personages in jouw handen ligt, hun overleving hangt af van de keuzes die je maakt waarbij elke beslissing verschrikkelijke en gruwelijke gevolgen kan hebben. Ga deze levensbedreigende dilemma's...
Xbox viert binnenkort twintigste verjaardag met nieuwe accessoires
15 november staat in het teken van twintig jaar gamen op Xbox-consoles! Fans hielpen Xbox te vormen wat het nu is en Microsoft kunnen niet wachten om te zien wat de komende twintig jaar zal brengen. Vandaag viert Microsoft de reis die ze samen met de spelers hebben gemaakt met de 20th Anniversary Special Edition Xbox Wireless Controller en 20th Anniversary Special Edition Xbox Stereo Headset die op 15 november worden gelanceerd en nu beschikbaar zijn voor pre-order. Deze nieuwe Xbox-controller heeft alle laatste features aan boord, waaronder verminderde latentie en een share-knop en heeft een adviesprijs van 64,99 euro. Daarnaast krijg je een speciale achtergrond voor je Xbox Series X|S-menu eens je de controller verbindt met de...
Review: Dragon Ball Z: Kakarot
Wie had kunnen denken dat wanneer Akira Toriyama in de jaren tachtig de kleine manga Dragon Ball creëerde, dit een van de populairste culturele producten uit Japan zou worden, haast enkel overtroffen door Pokémon en sushi. Na meer dan dertig jaar is de franchise nog steeds populair, zowel bij de huidige jeugd als bij volwassenen die van de anime-serie en manga genoten als kind. Velen waren dan ook blij dat er vorig jaar een open wereld rollenspel verscheen dat je toeliet om je helemaal onder te dompelen in de wereld van Goku en zijn kompanen. Onlangs werd het spel ook naar de Nintendo Switch gebracht, dus wij grepen de kans om na te gaan hoe de strijd om de Dragon Balls verloopt op deze console. Hoewel ik de anime-serie lang niet meer...
Techreview: EPOS H3 Hybrid
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het merk EPOS niet kende, maar daar kwam onlangs verandering in. Het relatief nieuwe merk stuurde mij de EPOS H3 Hybrid op om te reviewen en ik kan nu al verklappen dat ik overweldigd ben. Het is een schitterend apparaat en perfect voor elke gamer. Die claim zet ik graag wat kracht bij in onderstaande review. Afgelopen lente bracht EPOS reeds de H3-headset op de markt; een instapmodel zonder al te veel instelmogelijkheden en dus zo goed als plug-and-play. Deze gaming headset is wel enkel bedraad te gebruiken, waardoor niet alle gebruikers er even tevreden mee waren of althans aan zich voorbij lieten gaan. EPOS is onlangs met een perfecte oplossing gekomen. De EPOS H3 Hybrid is een headset die je zowel...
Tales of Arise en Sword Art Online slaan de handen in elkaar voor unieke crossover
Tales of Arise slaat de handen in elkaar met Sword Art Online: Alicization Lycoris voor de creatie van een collaboration pack die outfits van Kirito en Asuna bevat voor Shionne, Alphen en Law. Er zal ook een trainingsgevecht mogelijk zijn tegen Kirito en Asuna, die het mogelijk maakt voor spelers om nieuwe wapens en een mystic arte voor Alphen vrij te spelen. De Sword Art Online: Alicization Lycoris collaboration pack is voor alle platformen verkrijgbaar ter aankoop. Bovendien voegt de nieuwe update ook speciale gevechten met nieuwe vijanden, extra wapens om vrij te spelen en twee nieuwe moeilijkheidsgraden toe. Tales of Arise zal voortaan speelbaar zijn in “very easy”, de gemakkelijkste modus in de game, speciaal voor spelers die zich...
Terug
Bovenaan