BeyondGaming News

Goldeneye 64 niet langer illegaal in Duitsland
GoldenEye 007 voor de N64 werd in 1997 in het grootste deel van de wereld uitgebracht. In Duitsland werd het echter verboden en bestempeld als "schadelijk voor jeugdige personen". Echter is er nu iemand tussengekomen om de klassieke shooter te helpen ontbannen. Zoals gespot door VGC is Rares geliefde N64-spel GoldenEye 007 niet langer verboden om te worden verkocht, geadverteerd, of verkocht aan minderjarigen in Duitsland. Dit na 24 jaar op de lijst van verboden media te hebben gestaan in het Europese land. Het interessante aan deze recente opheffing van GoldenEye in Duitsland is dat dit volgend jaar automatisch zou gebeuren, aangezien media op die index volgens Eurogamer Duitsland na 25 jaar worden verwijderd. Echter, iemand of een...
Review: Horizon Chase Turbo: Senna Forever
Sommige namen uit de sportwereld hoeven weinig tot geen uitleg, ook al ben je geen sportfan. Iedereen van een zekere leeftijd, en misschien zelfs jonge leeftijd, weet bijvoorbeeld wie een Maradona, Serena Williams of Eddy Merckx is. Het waren personen die op een of andere manier uitblonken in hun sport. Nog zo’n icoon is Ayrton Senna. Tot op vandaag wordt deze F1-legende door velen verheerlijkt. Grotendeels omdat hij gewoon goed was in wat hij deed, maar ook waarschijnlijk doordat hij veel te vroeg omkwam in een spectaculaire crash die bij heel wat mensen op het netvlies gebrand is. Als eerbetoon bracht Aquiris Game Studio in samenwerking met Ayrton Senna Institute voor zijn game Horizon Chase Turbo een DLC uit met de ronkende naam...
Destiny 2 gaat even op pauze
Met Destiny 2's Season of the Lost dat uitgerekt is tot zes maanden vanwege het uitstel van de Witch Queen tot eind februari, wisten we altijd al dat er ergens in die tijd wat downtime zou zijn. En nu heeft Bungie heel behulpzaam een volledige maand gemarkeerd als een maand zonder nieuws. Een "inhaal"-periode als het ware. En dat zal de hele maand november zijn, plus de eerste week van december. Destiny 2's Festival of the Lost eindigt op dinsdag 2 november. Destiny 2's 30th Anniversary Event met een nieuwe gratis activiteit en nieuwe betaalde dungeon begint op dinsdag 7 december. Over de vijf weken daartussen is er echter niet veel nieuws. Bungie heeft bevestigd dat we slechts één Iron Banner hebben en dan onze normale weekenden van...
Nieuwe monster van een trailer voor The Witcher seizoen 2
Bereid je voor om een muntje op te gooien naar je favoriete witcher. Netflix heeft de eerste volledige trailer voor seizoen twee van The Witcher gedeeld in de aanloop naar zijn debuut op 17 december. Niet verrassend, in de clip zien we Geralt vechten tegen tal van monsters, waaronder vampiers, waterspuwers en zelfs een leshen op een gegeven moment naar het einde toe. De clip onthult ook veel details over de verhaallijn van het tweede seizoen van de serie, zoals een escalerende oorlog tussen Nilfgaard en de Northern Kingdoms, Ciri's training in Kaer Morhen en de terugkeer van Jaskier. Het eerste seizoen van The Witcher is bijna twee jaar geleden uitgezonden. Zoals je je misschien zult herinneren, eindigde de laatste aflevering met een...
Filmreview: Freaky
Met Halloween in het verschiet kan je weinig misdoen met een goeie ouwe slasher- of horrorfilm. Hoewel ik kan genieten van échte klassiekers zoals The Exorcist, A Nightmare on Elm Street, Poltergeist of The Evil Dead, moet ik eerlijk bekennen dat horror niet meteen mijn meest favoriete genre is. Niet dat ik er een afkeer van heb, maar het voelt vaak nogal ‘onwerkelijk’ aan, waardoor ik snel mijn interesse verlies. Hoe vreemd het ook klinkt, maar bij een horrorkomedie stoor ik mij daar een pak minder aan. Je weet tenslotte op voorhand waar je aan begint. In dit genre vinden we ook ‘Freaky’ terug, de laatste film van de hand van Christopher Landon. Ik bekeek de film op Blu-ray. Wat ik ervan vond, kom je te weten in onderstaande review...
Bordspelreview: Nightmare Horror Adventures: Welcome to Craft Mansion
Dim de lichten en brand enkele kaarsjes, want het is tijd om te griezelen! Kruip in de huid van één van de weeskinderen die een oud landhuis doorzoeken dat eeuwenlang bezit was van de Crafton-familie. Je werkt samen met je vrienden om een mysterie te ontrafelen: wie vermoordde 15 jaar geleden jullie ouders? En waarom? Je zult twee uur lang kamers doorzoeken en herinneringen ophalen, op zoek naar aanwijzingen die je in de richting van de moordenaar sturen. En wees alert, zodat je onderweg zelf niet het loodje legt, want niets is wat het lijkt … Halloween is weer in aantocht. Intussen is het een jaarlijkse traditie geworden om tijdens deze periode de griezeligste bordspellen boven te halen. Onlangs mocht ik het spel met de nogal lange...
Imagine Dragons brengt nieuw lied uit voor League of Legends
Arcane, de geanimeerde League of Legends-serie van Netflix, heeft een nieuwe muziekvideo met daarin een origineel nummer van Imagine Dragons en JID. De "Enemy"-video werd vandaag vrijgegeven in de aanloop naar de release van de serie op 6 november. De videoclip en het nummer richten zich op Jinx en de delen van haar jeugd die haar naar een leven van misdaad hebben geleid. Het belangrijkste is dat de video een paar belangrijke scènes toont van de ruzie tussen Jinx en haar zus Vi, die de belangrijkste relatie lijkt te worden in het verhaal van Arcane. Enemy bevat ook een korte cameo van Imagine Dragons zelf in geanimeerde, League of Legends-stijl. Het is de tweede keer dat Imagine Dragons samenwerkt met Riot Games aan een nieuw nummer...
After the Fall heeft eindelijk nieuwe releasedatum beet
Normaal gezien moest After the Fall afgelopen zomer al zijn verschenen, maar daar kwam niks van in huis. De Nederlandse ontwikkelstudio Vertigo Games heeft nu echter bekendgemaakt dat After the Fall vanaf 9 december beschikbaar zal zijn voor PlayStation VR, Oculus Quest en pc. In deze VR-game kom je terecht in een Los Angeles waar een virus door overmatig gebruik van designerdrugs is uitgebroken. Het resultaat daarvan laat zich zien in de vijanden die je te lijf moet gaan: Snowbreed. De game is coöperatief te spelen. Eens je het verhaal uitgespeeld hebt, kun je aan de slag met de end-game content. Duid 9 december dus maar met stip aan in je agenda!
Review: Marvel's Guardians of the Galaxy
De laatste jaren wint Marvel steeds meer aan populariteit. Onder andere het aantal films is nog amper te volgen. Het Marvel-universum heeft dan ook ontzettend veel helden die elk hun eigen verhaal willen vertellen. Ook bij de Guardians of the Galaxy is dat het geval. Ondertussen hebben ze twee eigen films en maakten ze hun entree in enkele andere films. Vanaf morgen mogen ze daar ook een nieuwe eigen game aan toevoegen. Ik neem je graag mee naar Marvel's Guardians of the Galaxy. Marvel is de laatste jaren alomtegenwoordig in het gaminglandschap. Het aantal Spider-Man games zijn niet meer op één hand te tellen, al waren de eerste zelden om over naar huis te schrijven. De laatste twee iteraties brachten daar gelukkig wel verandering in...
WIN: De Croods 2: Een Nieuw Begin
De Croods 2: Een Nieuw Begin verschijnt op 10 november op DVD, Blu-ray en 4K HD Ultra en wij mogen hiervan een Blu-ray weggeven. De Croods 2: Een Nieuw Begin is een toffe familiefilm waarvan de review sinds de cinemarelease op BeyondGaming staat. Wil je de Blu-ray winnen? Doe dan mee met onze wedstrijd. Deelnemen kan tot en met 7 november. Veel succes! 's Werelds eerste prehistorische familie verlaat de grot voor een nieuw, knotsgek avontuur! De Croods overleefden monsters met slagtanden, natuurrampen en zelfs prille liefdes, maar nu moeten ze hun grootste uitdaging ooit aangaan: hun wereld delen met een andere familie! Op zoek naar een nieuwe thuis, stuiten de Croods immers op het ommuurde paradijsje van de vooruitstrevende Betermans...
Review: Dungeon Encounters
Square Enix heeft een nieuwe JRPG uitgebracht: Dungeons Encounters. Meer heb ik niet nodig om enthousiast te zijn. Als liefhebber van de Dragon Quest- en Final Fantasy-series keek ik er dan ook enorm naar uit om aan de slag te gaan met Dungeons Encounters. Ondanks dat Square Enix een grote studio is, werd er weinig bekendgemaakt over deze nieuwe JRPG. De aankondiging vond pas plaats tijdens de Tokyo Game Show begin oktober van dit jaar. Dungeons Encounters is beschikbaar op PC, Nintendo Switch en PS4, kostprijs € 29,99. Verdient Dungeons Encounters een plaats tussen de grote kleppers Final Fantasy en Dragon Quest of is het iets om snel te vergeten. Bij de opstart van een nieuwe sessie wordt het verhaal in één scherm uitgelegd. Een...
Lost in Random brengt Halloweensfeer met musicalliedje
Vandaag hebben EA en Zoink een spookachtige meezingvideo gedeeld van de kleurrijke cast van Lost in Random, precies op tijd om dit weekend Halloween te vieren. De macabere atmosfeer en mysterieuze rijken van het spel zijn de perfecte manier om spelers tijdens de feestdagen angst in te boezemen. Lost in Random van Zoink Studios en EA Originals is een spel waarin spelers met de jonge Even en Dicey op reis gaan door de mysterieuze zes rijken van Random en het opnemen tegen de volgelingen van een boosaardige koningin. Zij hebben de missie om Evens zus Odd te vinden. Met beelden die zijn geïnspireerd door films van Tim Burton en Laika, een verhaal dat is geschreven door Ryan North, de met een Eisner Award bekroonde auteur van Adventure Time...
The Elder Scrolls V: Skyrim krijgt Anniversary Edition en upgrade overview trailer
Net als bij Grand Theft Auto V, ben ik intussen de tel kwijt van de hoeveelste release van The Elder Scrolls: Skyrim we nu voorgeschoteld krijgen. Maar deze versie is toch net iets specialer, want ze valt samen met de tiende verjaardag van het spel (wacht, wat, Skyrim is al tien jaar oud?!) The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition verschijnt op 11 november voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, en PC. Om alle nieuwigheden die je mag verwachten in deze Anniversary Edition te belichten, heeft Bethesda een nieuwe trailer klaargestoomd. Enkele van deze nieuwigheden zijn onder andere een nieuwe quest expansion genaamd "Saints and Seducers", een Survival-modus en een nieuwe activiteit: vissen. Verder worden alle...
Dit zijn de gratis Games with Gold voor november 2021
Gisteren was het de beurt aan Sony, maar vandaag kwamen we te weten welke games Microsoft voor ons heeft klaarstaan voor Games with Gold in november. In tegenstelling tot PlayStation lijkt Xbox het wat rustiger aan te doen volgende maand, met twee kleinere indiegames voor Xbox One, en een LEGO-game en sequel/reboot van een Sega Genesis-klassieker voor Xbox 360. De Games with Gold-games voor november: Moving Out (Xbox One) - beschikbaar 1 t.e.m. 30 november Kingdom Two Crowns (Xbox One) - beschikbaar 16 november t.e.m. 15 december Rocket Knight (Xbox 360) - beschikbaar 1 t.e.m. 15 november LEGO Batman 2: DC Super Heroes (Xbox 360) - beschikbaar 16 t.e.m. 30 november
Review: Project Zero: Maiden of Black Water
In het verleden was er een wijdverspreid geloof dat het fotograferen van een persoon het stelen van hun ziel was. Een absurde overtuiging natuurlijk, maar wel één die mede aan de basis lag van het idee achter de Project Zero-serie. Lange tijd werd de Project Zero-saga vergeleken met Resident Evil en Silent Hill wat betreft de kwaliteit van de horrorervaring. Nu Resident Evil een bescheiden shooter is geworden en Silent Hill ten prooi is gevallen aan Konami's bizarre renovatiebeleid, is de release van een nieuwe Fatal Frame-aflevering (de naam waaronder de Tecmo Koei-serie in Amerika bekendstaat) een godsgeschenk voor fans van het genre. Vandaag zijn we hier om te praten over Project Zero: Maiden of the Black Water, een Nintendo Wii...
Bandai Namco kondigt The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me aan
Er circuleerde al enkele dagen een trailer van The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me op het internet, maar pas vandaag werd de game officieel aangekondigd. The Devil in Me wordt het vierde spel van The Dark Pictures Anthology en zal het eerste seizoen afsluiten. Wanneer we de game mogen verwachten werd nog niet aangekondigd, maar als we rekening houden met de vorige drie games, dan wordt dat de herfst van 2022. Een groep documentairemakers ontvangt een mysterieuze uitnodiging voor een replica van het 'Moordkasteel' van H.H. Holmes, Amerika's eerste seriemoordenaar. Al snel ontdekken ze dat ze in de gaten worden gehouden en dat er veel meer op het spel staat dan hun kijkcijfers... Stap in het meest bloedstollende verhaal van de...
Psychologische horrorgame In Sound Mind krijgt Accolades-trailer
Dat de pshychologische horrorgame In Sound Mind bij het grote publiek en de pers in de smaak valt, is ondertussen duidelijk. De horroraspecten worden aangevuld met een tof verhaal en leuke puzzelsegmenten en dat zorgt voor een toffe combinatie. Getuige daarvan is onze redacteur zijn review en onderstaande trailer waarin enkele quotes aan bod komen. Ondertussen maakte het ontwikkelingsteam ook bekend dat de Switch-versie niet meer voor dit jaar zal zijn. Het team verwacht de game in de loop van 2022 klaar te krijgen, zonder er een preciezere datum op te kleven.
Terug
Bovenaan