BeyondGaming News

Datum, nieuwe beelden en een Free Edition voor Granblue Fantasy: Versus Rising
Eind januari maakten zowel Cygames als Arc System Works bekend dat Granblue Fantasy: Versus Rising op meerdere vlakken een aanzienlijke upgrade zou zijn tegenover de vorige versie die in 2020 uitkwam. Sindsdien deelden ze ook regelmatig nieuwe informatie uit, iets wat ze herhaalden tijdens het jaarlijkse Evolution Championship Series. Gedurende dit groots evenement onthulden ze namelijk meer over de inhoud van het uiteindelijke spel, zoals de eerste gameplay-beelden van Nier (wie recent pas werd geconfirmeerd) en het bestaan van een vierde gloednieuw personage, met name Grimnir. Daarenboven bevestigde men dat een tweede bèta test vanaf de herfstperiode zal starten, dat men de Training Mode met extra features (zoals zichtbare frame data)...
Bordspelreview: Gasha
Japan, het land van sushi, sake, manga en ... gachapon. Hoewel ik zelf enkele van die capsule toys in huis heb gehaald tijdens mijn reizen naar Japan, waaronder enkele Gundam-mechs, blijf ik de fascinatie van Japanners met dit fenomeen vreemd vinden. De machines met vaak gelimiteerde collectibles en speelgoedjes zijn enorm populair in het land en je kan in multimediawinkels rijen en rijen met gachaponmachines vinden. Het is er zo populair dat het zelfs een model is in vele Japanse (en in het verlengde Chinese) mobile games die als snel worden gelabeld als gacha games. De vergelijking met lootboxen in onze computerspellen is snel gelegd en het zal dan ook niet verbazen dat de digitale variant van gachapon helemaal ingeburgerd is. Maar...
Aftellen naar Ahsoka met twee nieuwe trailers
Voor de Star Wars-fans is het momenteel aftellen naar de release van Ahsoka, de nieuwste serie in het Star Wars-universum waarin Ahsoka Tano centraal staat. Ahsoka ken je waarschijnlijk uit de animatiereeks Star Wars: The Clone Wars en ze dook voor het eerst op als live-action personage in The Mandalorian. De rol van Ahsoka wordt vertolkt door actrice Rosario Dawson, maar je zal ook Lars Mikkelsen, David Tennant, Ray Stevenson en Mary Elizabeth Winstead zien opduiken in de serie, die werd ontwikkeld door Jon Favreau en Dave Filoni. Om het wachten tot 23 augstus, de dag waarop we de eerste twee afleveringen zullen kunnen zien, wat te verzachten, kan je alvast onderstaande trailers die gisteren online werden geplaatst, ontdekken.
Bordspelreview: Wingspan Azië
Wingspan, het basisspel, is een prachtig geïllustreerd kaartspel over vogels en hun individuele kenmerken. Op de kaarten staan acties die vaak in combinatie met andere kaarten voor punten kunnen zorgen, maar die je evengoed vooruit kunnen helpen in het spel. Met Wingspan Azië brengt 999 Games (met de Nederlandstalige versie) nu een opzichzelfstaande tweespelers-, slash, solo-, slash, uitbreiding op de markt. Wingspan is immens populair en gekend bij en gespeeld door zowat iedere bordspelliefhebber … met uitzondering van mezelf. Niet dat ik geen bordspelliefhebber ben. Integendeel. Alleen ... ik speelde het spel een aantal jaar geleden welgeteld één keer en ik vond er hoegenaamd niets aan. Een Wingspan-leek die nu gevraagd wordt naar...
LEGO DREAMZzz en Magritte gaan hand in hand
Met de lancering van de LEGO DREAMZzz tv-serie in mei kwam een gans nieuw thema tot leven. Dromen zijn werkelijkheid geworden en de creativiteit van de kinderen (en hun ouders) zal het moeten opnemen tegen de kwade wereld. Ondertussen zijn Mateo, Izzie, Cooper en Z-Blob niet meer weg te denken op de speelplaats. Want via een geheim bureau gebruiken de kinderen hun verbeeldingskracht om naar de droomwereld te reizen. Met de lancering van de LEGO DREAMZzz-sets brengt de LEGO Groep de droomwereld ook tot leven. Naast de nieuwe sets komt LEGO ook met een bijzondere ode aan René Magritte. Samen met @Joeri trok ik naar de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België in Brussel op zoek naar de nieuwe sets. Bezoekers van de Koninklijke...
De filmreleases van augustus 2023
Een nieuwe maand betekent steevast een nieuwe BeyondGaming releasekalender! In deze maandelijkse special vinden jullie een selectie filmreleases terug die we met plezier kort even voorstellen, met natuurlijk een trailer erbij! Deze maand is er opnieuw voor ieder wat wils in zowel de grotere als kleinere bioscopen. 2 augustus Meg 2: The Trench Regie: Ben Wheatley Met: Jason Statham, Jing Wu, Cliff Curtis, Sienna Guillory en Shuya Sophia Cai Shark Week mag dan wel gepasseerd zijn, maar gelukkig is er nog Jason Statham die als leider van een onverschrokken onderzoeksteam de diepten van de oceaan verkent. Het loopt volledig uit de hand wanneer hun expeditie in gevaar wordt gebracht door een meedogenloos mijnbouwbedrijf. In een...
Roguelite Ninja or Die: Shadow of the Sun nu beschikbaar voor pc
Marvelous Europe heeft gisteren aangekondigd dat Ninja or Die: Shadow of the Sun, de supersnelle roguelite ontwikkeld door Nao Games, nu verkrijgbaar is voor pc via Steam. Het spel speelt zich af in het hart van een catastrofale gebeurtenis in Edo Japan en is geïnspireerd op Japanse folklore. Het nodigt spelers uit om gewelddadig precisieplatformen te beheersen in een combinatie van extreme snelheid en besturing met één druk op de knop. In Ninja or Die: Shadow of the Sun ben je een gewone zakkenroller die door een katastrofe is getransformeerd in een dodelijke Ninja met bliksembeweeglijkheid. Maar je bent niet de enige! De Ramen-verkoper wordt een Samurai. De Maiko wordt een moordende Geisha. Je domein van kleine criminaliteit...
Review: Synapse
Een first-person shooter met een telekinetisch extraatje? Sign me up! Synapse wekte meteen nieuwsgierigheid op toen ik flarden van de trailer te zien kreeg. Mijn PlayStation VR2 lag al even stof te verzamelen, en toen hoofdredacteur Joeri mij vroeg of ik interesse had in Synapse zei ik meteen ja. Ik haalde mijn Swiffer boven, ontstofte mijn VR-console en ging aan de slag. (Deze review is in geen enkele instantie een advertentie voor Swiffer. Indien Swiffer dit leest, slide in my DMs. We fixen wel iets.) Synapse is een roguelite shooter van studio nDreams die zich focust op VR-games, waarvan eerder al Phantom: Covert Ops, Far Cry VR: Dive Into Insanity en Fracked verscheen. Later dit jaar komt de studio ook nog met Ghostbusters: Rise of...
Xbox op Gamescom 2023
Vandaag heeft Xbox details gedeeld over wat er op de planning staat voor Gamescom 2023. Dit jaar zullen ze aanwezig zijn met de grootste stand die ze ooit hebben gehad op Gamescom, met een enorme hoeveelheid spannende nieuwe games die naar console, pc en Game Pass komen, fantastische fotomomenten, de terugkeer van Xbox FanFest en nog veel meer. Op de beursvloer zal je exclusieve theaterpresentaties van Starfield, Forza Motorsport en Ara: History Untold kunnen ontdekken. Towerborne, het nieuwste avontuur van de ontwikkelaars van Stoic, zal voor het eerst hands-on zijn en we hebben de nieuwste content voor The Elder Scrolls Online en Microsoft Flight Simulator. Daarnaast zullen meer dan 25 titels van third party partners en ID@Xbox...
Fate/Samurai Remnant krijgt tweede trailer
Koei Tecmo en ontwikkelaar Omega Force onthulden ontlangs een tweede trailer van hun aankomende actie-RPG, Fate/Samurai Remnant. De trailer onthult de identiteit en beweegredenen van de nieuwe Servants die mee zullen vechten in de nieuwste Heilige Graaloorlog. Fate/Samurai Remnant is momenteel in ontwikkeling voor Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4 en Windows PC via Steam, en zal op vanaf 28 september beschikbaar zijn In de hele Fate-franchise vechten paren van meesters en heldhaftige geesten - ook wel dienaren genoemd - door de geschiedenis heen in een reeks Heilige Graaloorlogen, waarbij het winnende duo een eeuwenoud artefact ontvangt dat wensen vervult. Fate/Samurai Remnant gaat verder met de epische Heilige Graaloorlog...
Nieuwe trailer toont je de duistere zijde van Mars in Fort Solis
Ontwikkelaar Fallen Leaf en uitgevert Dear Villagers hebben een gloednieuwe gameplaytrailer uitgebracht voor hun aankomende filmische sciencefictionavontuur Fort Solis, dat op 22 augustus verschijnt voor PlayStation 5, pc en Mac. Spelers moeten het mysterie van de vermiste bemanning oplossen, cruciale beslissingen nemen en uit het kamp zien te ontsnappen. Deze nieuwste trailer laat de setting en de personages zien waaruit Fort Solis bestaat, met een intro van hoofdrolspeler Roger Clark (Arthur Morgan in Red Dead Redemption 2). Als ingenieur Jack Leary moet je reageren op een noodsignaal te midden van een zandstorm in de bloedrode woestenij van de Marswoestijn. Verken het station Fort Solis op je eigen tempo en verzamel aanwijzingen uit...
Call of Duty: Modern Warfare II en Warzone Season 5-update nu beschikbaar
Van een nieuwe wending in het verhaal van Call of Duty: Modern Warfare, tot indrukwekkende gratis content drops in zowel Modern Warfare II als Warzone, tot het vieren van de 50e verjaardag van hiphop; maak je klaar voor Season 05. Hierbij een overzicht van de nieuwe content in Season 5 van Call of Duty: Modern Warfare II en Warzone: Call of Duty: Modern Warfare II Een aanval uit het verleden; Punta Mar stapt in het heden. Een terugkerende Call of Duty 4: Modern Warfare-map en een gloednieuwe locatie zijn de twee belangrijkste maps bij de lancering. Plus: twee extra Gun fight maps. Nieuwe core map in het seizoen. Bezoek de DRC - Zone 1 onderzoekscampus, klein, gebouwd voor snelle actie en gevestigd in de buurt van Building 21, voor...
De gamereleases van augustus 2023
De spoedtrein van 2023 raast door en voor elke topper die reeds is uitgekomen, zit er nog eentje ons op te wachten. Terwijl men wacht op Starfield, wat in het begin van september zal uitkomen, kunnen gamers zich nog even bezighouden met verrassende indietitels én een andere massieve RPG met een vervroegde release. Ziehier de lijst van de BeyondGaming redactie van elke game die in augustus van 2023 zal uitkomen die jouw aandacht waard is. 3 augustus Baldur's Gate 3 (pc) Een van de meest geanticipeerde games van het jaar zal eindelijk voor het publiek beschikbaar worden in het begin van augustus. Deze derde titel in de klassieke RPG-reeks van Belgische ontwikkelaar Larian is wederom sterk geïnspireerd door Dungeons & Dragons, maar...
Review: Disney Illusion Island
Als vader van twee jonge pagadders kijk ik regelmatig welke familiespellen er beschikbaar zijn ter review. Het hoeft niet te verwonderen dat Disney Illusion Island meteen in het oog sprong. Ondanks dat Mickey en zijn bende al ‘van voor hun tijd’ is, kennen ze de olijke muis en zijn vrienden als de beste. Met een overenthousiaste vijfjarige en een driejarige toeschouwer aan mijn zijde ging ik de uitdaging aan en begaf ik me in de wondere wereld van Monoth. Benieuwd naar onze avonturen? Lees dan zeker verder! Wie kent ze niet, Mickey Mouse, Minnie Mouse, Donald Duck en Goofy? Ook in Disney Illusion Island gaan onze vier helden terug op pad. In deze 2D-platformer van Dlala Studios dienen ze drie magische boeken terug te halen en de...
Ontdek de nieuwe trailer van Loki - seizoen 2
Na het succes van het eerste seizoen in 2021, waarin we getuige waren van Loki's epische reis door het multiversum en zijn ontmoeting met de Time Variance Authority, staat het langverwachte vervolg nu voor de deur. Het nieuwe seizoen pakt de draad weer op en volgt Loki en Morbius terwijl ze een intrigerend mysterie proberen op te lossen: waarom verliest Loki tijd? Opnieuw schittert Tom Hiddleston als de charmante en onvoorspelbare Loki en hij wordt vergezeld door een getalenteerde cast, waaronder Owen Wilson, Sophia Di Martino, Gugu Mbatha-Raw, Wunmi Mosaku, Eugene Cordero, Tara Strong en Neil Ellice. Ook worden er enkele nieuwe gezichten geïntroduceerd in seizoen 2, waaronder Rafael Casal, Kate Dickie en Ke Huy Quan. Loki - seizoen 2...
Zelda: Oracle of Seasons / Ages nu op Nintendo Switch Online
Ten tijde van de Game Boy Color, werkte Nintendo samen met Capcom om twee nieuwe The Legend of Zelda-titels te produceren. Voor deze spellen bewaarde men het gewoonlijke formaat: Link gaat op avontuur, dwaalt door enkele kerkers en verdelgt uiteindelijk het kwaad dat de plaatselijke bevolking bedreigt. Capcom opteerde echter voor een andere aanpak vergeleken met de resterende Zelda-games die toen bestonden, want de firma splitste de volledige saga op in twee verschillende exemplaren, elk met hun eigen noemenswaardige verschillen. In Oracle of Seasons kun je (zoals de naam aanduidt) het klimaat veranderen, terwijl je in Oracle of Ages de tijd kunt buigen. Beide krachten hebben een grote invloed op het ontwerp van onder meer de puzzels...
Review: The Last Hero of Nostalgaia
The Last Hero of Nostalgaia is een satirisch actie-avontuur, gedreven door een duister verhaal. Nostalgaia, de wereld van videogames, stort in. De wereld verandert in een donker verhaal waar alles wegebt. Als basic pixel stick figure vecht je als laatste held door de wereld om een oplossing te vinden. Naast een leger aan sluimerende inwoners, speelt er in je oren ook de cynische verteller die je bestaan niet aanvaardt. Benieuwd of de wereld van videogames gered kan worden? Toen The Last Hero of Nostalgaia ter review kwam, twijfelde ik geen moment. Satire in combinatie met Dark Souls, wat kan er in hemelsnaam misgaan? Maar, wandelt uitgever Over The Moon eerder in clownsschoenen of probeert ze toch de juiste maat te vinden om de grote...
Terug
Bovenaan