BeyondGaming News

Nieuwe trailer van Final Fantasy VII Rebirth zet Sephiroth in de kijker
Square Enix heeft vandaag een nieuwe trailer uitgebracht voor hun langverwachte RPG, die tijdens The Game Awards als ‘most anticipated game of 2024’ werd uitgeroepen, Final Fantasy VII Rebirth. Final Fantasy VII Rebirth verschijnt wereldwijd op 29 februari, exclusief voor de PlayStation 5. De nieuwe trailer, getiteld Destined for Rebirth, schetst het conflict tussen Cloud en zijn metgezellen, inclusief Tifa, Aerith en Barret, en aartsvijand Sephiroth. De video geeftnieuwe details over de dreiging die Sephiroth voor de planeet vormt. Daarnaast toont de trailer diverse andere epische momenten, inclusief het gevecht tegen de Terror of the Deep-baas, de Junon-ceremonie en het Nibelheim-incident, plus de eerste beelden van opnieuw...
Belgische trailer voor Duitse film Das Lehrerzimmer
Cinéart heeft zojuist de langverwachte Belgische trailer vrijgegeven voor de Duitse film Das Lehrerzimmer, geregisseerd door Ilker Çatak. De film, met een indrukwekkende vertolking van actrice Leonie Benesch als Carla Novak, heeft al veel lof ontvangen op filmfestivals en is de Duitse Oscarinzending van dit jaar. Carla Nowak, een toegewijde sport- en wiskundeleraar, begint haar eerste baan op een middelbare school. Wanneer er sprake lijkt te zijn van diefstal, neemt de directie ingrijpende maatregelen om de dader te vinden. Carla neemt echter het initiatief om de zaak zelf te onderzoeken en betwijfelt de aanpak van de directie. Hier begint een verhaal waarin Carla probeert te bemiddelen tussen verontwaardigde ouders, eigenzinnige...
Filmreview: Blackbird Blackbird Blackberry
Blackbird Blackbird Blackberry is een dramafilm geregisseerd door Elene Naveriani, een filmmaakster uit Georgië. Het verhaal is gebaseerd op de gelijknamige roman van schrijfster en feministische activiste Tamta Melashvili. Blackbird Blackbird Blackberry werpt een intieme blik op het dagelijkse leven van een vrouw van bijna vijftig jaar, die niet veel meer van het leven lijkt te verwachten. Shashvi shashvi maq'vali, of – laten we het gewoon bij de Engelstalige titel houden – Blackbird Blackbird Blackberry, is de derde langspeelfilm van de getalenteerde regisseur Elene Naveriani. De film kreeg reeds zijn welverdiende erkenning op verschillende filmfestivals, waar hij werd bekroond met awards voor beste actrice en beste langspeelfilm...
Bordspelreview: Sounds Fishy
Ik ben altijd wel te vinden voor een goed bordspel. Qua genre maakt het me niet zoveel uit. Zo kan ik evengoed genieten van spellen die wat denkwerk vereisen, maar ook van partygames. Een van mijn favoriete bordspellen, Secret Hitler, behoort namelijk tot die laatste groep. Ook Sounds Fishy, onlangs uitgegeven door uitgever 999 Games, is een partygame zonder meer. Zij stuurden me een exemplaar op ter review en wat ik ervan vind, kun je hieronder lezen. Enkele roze vissen, een blauw exemplaar, wat puntenfiches en een uitgebreid aanbod aan vragenkaarten. Meer heb je niet nodig om met Sounds Fishy aan de slag te gaan. In dit spel, te spelen met vier tot en met tien enthousiastelingen, zijn er drie rollen. De eerste rol is die van rader...
'Familie'-acteur Jo Hens zingt themanummer musical 'Tot Altijd'
Op vrijdag 12 januari werd de allernieuwst single van Jo Hens 'Tot Altijd' op de gekende platformen gereleased. De tekst werd geschreven door Timo Descamps en de muziek en productie van de single werden gerealiseerd door Jérémie Vrielynck, ter gelegenheid van de gloednieuwe musical “TOT ALTIJD”, die vanaf 15 februari 2024 te zien zal zijn in het Fakkeltheater te Antwerpen. "TOT ALTIJD" is een dynamische, hitgevoelige song geworden. Jo Hens, onder meer bekend van zijn rol in "Familie", speelt tevens de hoofdrol in de gelijknamige voorstelling van AuFond Producties. Ook David Cantens (als beste vriend), Anne Mie Gils (als moeder), Line Ellegiers (als vriendin) en Floris Devooght (als vriend) spelen mee in deze beklijvende voorstelling...
Ontdek de demo en launchtrailer van Prince of Persia: The Lost Crown
Ubisoft heeft vandaag aangekondigd dat de demo van Prince of Persia: The Lost Crown beschikbaar is. Met de gratis demo kunnen spelers zelf de aankomende game uitproberen die zich afspeelt in een mythologische Perzische wereld, gemaakt door Ubisoft Montpellier. Deze aangepaste demo geeft een eerste blik op de epische reis die hen te wachten staat in Prince of Persia: The Lost Crown, voordat ze op 18 januari dieper in Mount Qaf duiken. Deze demo bevat zorgvuldig geselecteerde delen uit het spel, met vroege ontgrendelingen van tijdkrachten en amuletten, om de belangrijkste gameplayfuncties te laten zien zonder het verhaal te verpesten. Sommige content in deze demo kan afwijken van het uiteindelijke spel. Het volledige spel verschijnt...
Boardgames of the Year 2023 van de redactie
De uitgevers van bordspellen zitten niet stil en wij bij BeyondGaming proberen te volgen. We hebben dit jaar enkele nieuwe bordspelreviewers aangeworven, waardoor we de weekends steeds beter kunnen vullen met de tofste reviews van zowel nieuwe kleppers als oude klassiekers. Uiteraard heeft elke redacteur ook z'n voorkeuren en favorieten, dus wij presenteren jullie graag deze special waarin elke redacteur zijn bordspel van het jaar 2023 bespreekt. Veel leesplezier! Joeri Ticket to Ride Legacy: Legendes uit het Westen Ik was van plan om Mille Fiori te nemen, maar zag dan dat 999 Games deze eind 2022 heeft uitgegeven. Dan was het The Great Split dat in me opkwam, maar ik zou de - voor mij althans - grootste revelatie van dit jaar zomaar...
Orion and the Dark: een nachtelijke reis
Orion lijkt een doorsnee schoolkind – verlegen, bescheiden en heimelijk verliefd – maar hij heeft ook heel veel angsten. Hij is bang van bijen, honden, de oceaan, moorddadige clowns en zelfs het vallen van een klif. De grootste uitdaging waarmee hij 's nachts echter worstelt, is zijn angst voor het donker. De stemmencast bestaat onder meer uit Jacob Tremblay als de stem van Orion, bijgestaan door Paul Walter Hauser als The Dark. Onder de regie van animatiefilmer Sean Charmatz en met een script geschreven door Charlie Kaufman, gebaseerd op het gelijknamige boek van Emma Yarlett, belooft Orion and the Dark een meeslepende duik te worden in de wereld van angsten en avontuur. Orion and the Dark is vanaf 2 februari op Netflix te zien.
Konami belooft drie retro-games in Rocket Knight Adventures: Re-Sparked
Limited Run Games bereidt niet alleen een re-release van Felix the Cat voor, want ze hebben nog meer plannen met Konami in petto. Voor hun tweede overeenkomst zullen ze iets uit de bibliotheek van de Japanse firma plukken, en wie weet zal een bepaalde gepantserde buidelrat hierdoor een comeback beleven! Rocket Knight is bij deze terug van weggeweest, hoewel er nog enige onduidelijkheid heerst over de daadwerkelijke lancering van zijn toekomstige retro-collectie. We weten gelukkig wel dat Rocket Knight Adventures: Re-Sparked bestemd is voor zowel de PlayStation 4 als de PlayStation 5, de Nintendo Switch en pc. Wat kunnen we daarentegen qua inhoud verwachten? Rocket Knight Adventures: Re-Sparked herbergt om te beginnen drie verschillende...
Konami en Limited Run Games maken een retro-verzameling van Felix the Cat
Als we even heruitgaven van de laatste paar jaren bestuderen, dan merken we op dat zowel Konami als Limited Run Games individueel de smaak hiervan te pakken hebben. Nu krijgen beide firma's de kans om samen te werken zo blijkt, want ze bevestigden sinds kort het bestaan van twee projecten in het teken van 'retro gaming.' Eén daarvan draait rondom Felix the Cat, het ondeugende cartoonpersonage dat circa 1919 zijn carrière begon! Gezien zijn ouderdom is het dus alles behalve een verrassing dat hij uiteindelijk in een aantal videospellen opdook, en in de nabije toekomst mogen we enkele van zulke titels officieel herbezoeken. Over een concrete releasedatum zwijgt men momenteel, maar we weten wel dat de games op de PlayStation 4, PlayStation...
Song of Nunu: A League of Legends Story eind deze maand naar PS5 en Xbox
Song of Nunu: A League of Legends Story heeft reeds een eerste positieve passage gemaakt op de Nintendo Switch en pc. Nunu en Willump hebben mij alvast meegenomen op diezelfde Switch eind oktober op een hartverwarmend avontuur in de wildernis van Freljord. In deze adventure game voor één speler ga je als jongentje en yeti samen op stap. Song of Nunu is ontwikkeld door Tequila Works en was reeds aangekondigd op andere platformen. De PlayStation 5-, PlayStation 4-, Xbox Series- en Xbox One-versie van Song of Nunu worden verwacht op 31 januari. Ik ben benieuwd hoe het ijzige landschap op een next-gen console naar boven komt. Een wereld waar Lissandra de magie van Zwart ijs tot leven laat komen en waar je zij-aan-zij gevechten met andere...
Eerste trailer voor Abigail: een mysterieuze horrorfilm
Universal Pictures heeft zojuist de officiële trailer onthuld voor de aankomende horrorfilm Abigail, een vampierenthriller die gepland staat voor release in april. Geregisseerd door Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett van Radio Silence, bekend van horrorhits als Ready or Not, Scream uit 2022 en Scream VI, belooft Abigail een gedurfde en bloeddorstige kijk op het vampiergenre te bieden. Het scenario is geschreven door Stephen Shields en Guy Busick. De cast van de film bestaat onder meer uit Kathryn Newton, Melissa Barrera, Giancarlo Esposito, Dan Stevens en Kevin Durand. Abigail zal vanaf 19 april in de bioscoopzalen te zien zijn. Na de ontvoering van de dochter van een invloedrijk man, proberen de criminelen $50 miljoen losgeld te...
Concerts of the Year 2023 van de redactie
Nu het einde van het jaar nadert, is het tijd om al onze eindejaarslijstjes boven te halen. En daar horen voor mij en mijn kleine maar sterke redactie uiteraard ook live concerten bij. We hebben dit jaar heel wat concerten meegemaakt en ik vroeg aan mijn mederedacteurs wat ze nu eigenlijk het allerbeste concert van 2023 vonden. Graag willen we ook weten welk concert jullie het beste vonden, dus laat zeker een bericht achter met jullie favorieten! @Strijkijzer Beste concert afgelopen jaar: Apocalyptica @ Ancienne Belgique Ik hou van heel veel verschillende soorten genres. Ik heb in elk genre eigenlijk wel geweldige concerten gezien, maar ik kan eigenlijk maar één juiste keuze maken. Apocalyptica in de AB steekt er gewoon torenhoog...
Sand Land verschijnt op 26 april
De brandende zon van Sand LAnd schijnt op het begin van dit jaar. De videogame gebaseerd op het originele werk van Akira Toriyama komt op 26 april 2024 uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S en pc. Sluit je aan bij Beëlzebub, de Fiend Prince, zijn chaperonne Thief en Sheriff Rao, en bereid je voor om de uitgestrekte woestijn te verkennen en het op te nemen tegen het koninklijke leger in verschillende aanpasbare voertuigen. Dit onwaarschijnlijke team van mensen en demonen gaat op avontuur op zoek naar de legendarische bron die een einde kan maken aan de vreselijke droogte die de wereld heeft overgenomen. Samen reizen ze voorbij Sand Land naar onbekende gebieden. Duik in de wereld van Sand Land en ontdek meer over het...
Techreview: Nintendo Switch Sonic Go Fast REALMz Wired Headset
Onlangs kon je mijn review ontdekken van de Knuckles Sky Sanctuary Zone REALMz Wired Controller voor Nintendo Switch. Deze controller maakt deel uit van de REALMz-serie van PDP en valt vooral op door zijn unieke ontwerp. Naast een hele resem controllers, bevat deze reeks ook één headset, de Nintendo Switch Sonic Go Fast REALMz Wired Headset die de perfecte metgezel is van de Sonic REALMz-controllers. Wat deze accessoires zo bijzonder maakt, is dat ze een collectible figurine bevatten die verwerkt zit in de controller of headset. De controllers laten je toe om zowel Sonic, Knuckles als Tails te verzamelen, maar voor de Nintendo Switch Sonic Go Fast REALMz Wired Headset is er slechts één variant beschikbaar en deze bevat Sonic als...
Evi Hanssen brengt theatervoorstelling ‘Sinds ik niet meer drink’ op 8 februari 2024 in Owla Brugge
Voor wie het nieuwe jaar is ingestapt met het goede voornemen om minder alcohol te drinken en/of in februari plant mee te doen aan Tournée Minérale, hebben wij een gouden tip voor dat extra duwtje in de rug. Op donderdag 8 februari 2024 komt Evi Hanssen namelijk met haar solo theatervoorstelling 'Sinds ik niet meer drink' naar Owla Brugge. In de bejubelde voorstelling, gebaseerd op het gelijknamige boek dat al meer dan 55.000 keer verkocht werd, vertelt Evi openhartig en brutaal eerlijk over haar ervaringen en de vele beproevingen die ze op haar nuchter pad tegenkwam sinds ze op 1 januari 2020 besliste om geen druppel alcohol meer te drinken. Tijdens de show wisselen grappige anekdotes, informatieve video's en leuke liedjes elkaar af...
Terug
Bovenaan