Archief - Wat studeer jij? [2011-2012]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welk jaar?


  • Totaal aantal stemmers
    499
  • Opiniepeiling gesloten.

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
Master in de Fiscaliteit (manama) in Gent.
Doe dit na master in de TEW.

Angelox3

Legacy Member
Als de herexamens goed gaan (nog 2 na vandaag) starten we in 3e bachelor Lichamelijke Opvoeding & Bewegingswetenschappen in Gent.

GigaPixels

Legacy Member
Master S zei:
Volgend jaar 2de Master in de ingenieurswetenschappen Elektrotechniek optie ICT.

Reeds voltooid:
- prof. bachelor Elektronica
- Industrieel ingenieur Elektronica-ICT optie Elektronica

Deftig aantal studies zou ik zeggen :niceone:

1e bach IT, ga naar 2e b :cool:

scriptkiddie

Legacy Member
3e bach handelsingenieur in de beleidsinformatica, KUL.

En het valt me op dat de studenten op 9lives toch relevante richtingen volgen, weinig "minder productieve" richtingen zoals kunstwetenschappen of communicatiewetenschappen.

tuesadorable

Legacy Member
Heb een bachelor elektromechanica, afstudeerrichting industrial sales engineer (nu heet dat anders, maar hoera voor de term op mijn diploma!). Ook al een bachelor milieu- en preventiemanagement. Reeds zes jaar achter de rug! En dan ga ik werken (zeg ik nu, omdat ik zo een leuke vakantiejob heb waarbij er mensen rondlopen die jonger zijn dan ik...)

zipke

Legacy Member
scriptkiddie zei:
3e bach handelsingenieur in de beleidsinformatica, KUL.

En het valt me op dat de studenten op 9lives toch relevante richtingen volgen, weinig "minder productieve" richtingen zoals kunstwetenschappen of communicatiewetenschappen.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat iedereen hier met zijn richting zal komen "pronken"

Matt.

Legacy Member
zipke zei:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat iedereen hier met zijn richting zal komen "pronken"

Waarom niet? 't Is niet alsof ge u moet schamen omdat ge studeert toch. :p En de mensen die ge hier kent, weten 9/10 toch al wat ge studeert, daarvoor moet ge het ook al niet laten.

Insanitarium

Legacy Member
zipke zei:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat iedereen hier met zijn richting zal komen "pronken"


Bwa, ik weet dat mijn richting niet veel aanzien heeft (Criminologie) omdat het voor een groot stuk een sociaal-wetenschappelijke richting is.
Ook wordt het door velen precies als een afvalbak gezien; ik ken relatief veel mensen die eerst rechten zijn gaan doen, waar ze grandioos buisden, en nu criminologie proberen.

Vaak is dat met een instelling: 'Criminologie is toch veel gemakkelijker dus dat zal ik wel aankunnen.'

Alright, ik ken maar drie mensen die het traject rechten->criminologie hebben gedaan, maar de enige die niet constant zat te beweren dat criminologie poepsimpel was, was ook de enige die geslaagd was in zijn eerste jaar.

Nu, ik geef eerlijk toe, het niveau in het eerste jaar is eigenlijk nog relatief laag.
Wat vreemd is, aangezien ze altijd zeggen dat het eerste jaar het schiftingsjaar is.
Maar in het 2de jaar vallen er echt veel mensen af (wat voor mij wat vreemd is, aangezien ge op dat moment al 2 jaar hebt besteed aan een richting).

Ik geef eerlijk toe dat het ook wat met trots te maken heeft, en dat ik niet graag aanhoor hoe mensen beweren dat mijn richting zeer gemakkelijk is.
Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat de mensen die uitspraken doen over de moeilijkheidsgraad van mijn richting enig idee hebben over de inhoud ervan.

/wall of text
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan