Guillaume001
Legacy Member
hallo,
Ik zit nu in het 6de jaar industriële wetenschappen (8 uur wiskunde).
Volgend jaar moet ik dus naar het hoger onderwijs.
Ik twijfel momenteel nog aan welke richting ik zou volgen. Daarvoor ben ik eigenlijk een job die het technische aspect koppelt aan het economische. Zo zou ik graag meebeslissen in welke technologie of producten bedrijf X investeert.
Enkele weken geleden was er een beroepenavond bij ons op school. Hier vertelden heel wat mensen over hun beroep waaronder ook enkele burgelijk ingenieurs.
In eerste instantie leek hun job hier perfect aan te voldoen maar ik weet ook dat dit niet haalbaar is voor mij. Ik haal ongeveer 80 a 85 procent en 80 voor wiskunde.
De richting Handelsingenieur lijkt theoretisch dan eigenlijk nog beter aan te sluiten bij wat ik graag als job zou uitvoeren. Op de beroepenavond leken deze mensen echter een heel ander beroep uit te oefenen dan ik dacht.
Zijn er nog richtingen die het technische aspect (vakken zoals mechanica, elektriciteit, elektronica, ...) koppelen aan een economische functie?
Zijn er mensen die de richting handelsingenieur die mij kunnen vertellen wat hun latere job waarschijnlijk zal worden?
alvast bedankt
Ik zit nu in het 6de jaar industriële wetenschappen (8 uur wiskunde).
Volgend jaar moet ik dus naar het hoger onderwijs.
Ik twijfel momenteel nog aan welke richting ik zou volgen. Daarvoor ben ik eigenlijk een job die het technische aspect koppelt aan het economische. Zo zou ik graag meebeslissen in welke technologie of producten bedrijf X investeert.
Enkele weken geleden was er een beroepenavond bij ons op school. Hier vertelden heel wat mensen over hun beroep waaronder ook enkele burgelijk ingenieurs.
In eerste instantie leek hun job hier perfect aan te voldoen maar ik weet ook dat dit niet haalbaar is voor mij. Ik haal ongeveer 80 a 85 procent en 80 voor wiskunde.
De richting Handelsingenieur lijkt theoretisch dan eigenlijk nog beter aan te sluiten bij wat ik graag als job zou uitvoeren. Op de beroepenavond leken deze mensen echter een heel ander beroep uit te oefenen dan ik dacht.
Zijn er nog richtingen die het technische aspect (vakken zoals mechanica, elektriciteit, elektronica, ...) koppelen aan een economische functie?
Zijn er mensen die de richting handelsingenieur die mij kunnen vertellen wat hun latere job waarschijnlijk zal worden?
alvast bedankt
Er zijn er elk jaar wel enkelen die uit TSO (quasi altijd IW) aan burgerlijk beginnen. Ik heb een keer gevraagd of ze dan geen achterstand hadden, maar dat bleek alleen maar met het tempo van de wiskunde te zijn. Van wetenschappen zou je normaal gezien meer dan genoeg moeten gezien hebben. Het gaat serieus doorzetten worden het eerste jaar, maar dan heb je normaal gezien iedereen bijgebeend. Industrieel is natuurlijk ideaal voor jou, perfecte vooropleiding heb je daarvoor 

