Archief - Hogeschool opleiding gefaald...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Caelistas

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
langsgaan indien ze morgen open zijn.

Anders vandaag al solliciteren (daarvoor dien je niet ingeschreven te zijn bij de VDAB), en maandag langsgaan.

Jij gaat niet de enigste kandidaat zijn voor die functie.

Kheb mij al ingeschreven online via het uitzendbureau + CV erbij, maar online sollicitatiebrief doorsturen ofzo ging niet. Dus ik ga mij maandagmorgen daar is geen informeren/sollicteren en zien wat ze zeggen ;)

YaMo

Legacy Member
Caelistas zei:
Wordt gij automatisch uitgeschreven bij uw hogeschool of moet ge dat nog gaan bevestigen ergens vooraleer ge moogt solliciteren/werken en uw inschrijven als werkzoekende bij de VDAB/ solliciteren.

Normaal gezien moet je elk academiejaar opnieuw inschrijven. Dus als je dat niet doet, ben je automatisch uitgeschreven.

Caelistas

Legacy Member
Btw, moet gij al werkende zijn om aan avondschool te beginnen of speelt dit van geen belang?

Prodigy

Legacy Member
Caelistas zei:
Btw, moet gij al werkende zijn om aan avondschool te beginnen of speelt dit van geen belang?

Het scheelt enkel in kostprijs. Je kan een gedeeltelijke tot volledige vrijstelling krijgen wanneer je werkloos bent, als je werkt kan je wel met opleidingscheques betalen. Voor exacte details informeer je best bij je avondschool.

Als je gaat werken heb je trouwens in principe recht op educatief verlof...maar niet alle werkgevers staan hiervoor te springen dit toe te kennen. Maar in principe mag dit niet geweigerd worden als de werknemer aan de voorwaarden voldoet.

Caelistas

Legacy Member
Prodigy zei:
Het scheelt enkel in kostprijs. Je kan een gedeeltelijke tot volledige vrijstelling krijgen wanneer je werkloos bent, als je werkt kan je wel met opleidingscheques betalen. Voor exacte details informeer je best bij je avondschool.

Als je gaat werken heb je trouwens in principe recht op educatief verlof...maar niet alle werkgevers staan hiervoor te springen dit toe te kennen. Maar in principe mag dit niet geweigerd worden als de werknemer aan de voorwaarden voldoet.

Wel technisch gezien ben ik nu "werkloos", ook al heb ik mij nog niet ingeschreven bij de VDAB, gisteren gebeld voor een sollicitatie pc technieker (15u p week/ parttime) maar nog niets teruggehoord. Is dat eigenlijk verplicht dat inschrijven of kan je ook gewoon solo achter jobs zoeken.

T'is omdat ik schrik had voor de volgende situatie (ik had gehoord als ge x maand niet werkt, ze u verplicht jobkes kunnen laten doen da ze uitkiezen)

Niet dat ik vies ben van fysieke arbeid, maar ik zou tegen mijn 25-26ste (hopelijk graduaat ICT in hand) al "relevante" ict ervaring-jobs hebben opgedaan ipv magazijnier ofzoiet.

Kheb ook ng nen job gezien voor helpdesk ict (NL/ENG) waar ze zelf een opleiding geven en geen studievereisten stellen, maar dat zal waarschijnlijk fulltime job zijn en ik weet daar natuurlijk de begin en einduren niet van.... Ik weet niet of dat combineerbaar is met avondschool, aangezien die lessen al beginnen in gent rond +- 6 u.

Heeft er hier iemand avondschool gedaan gecombineerd met helpdesk ict? (Wishfull thinking)

If so graag antwoorden, ik zou willen weten of dit reeel combineerbaar is....

orac

Legacy Member
Caelistas zei:
Wel technisch gezien ben ik nu "werkloos", ook al heb ik mij nog niet ingeschreven bij de VDAB, gisteren gebeld voor een sollicitatie pc technieker (15u p week/ parttime) maar nog niets teruggehoord. Is dat eigenlijk verplicht dat inschrijven of kan je ook gewoon solo achter jobs zoeken.

Volgens mij kan je geen werkloosheidsuitkering krijgen als je niet ingeschreven bent bij de VDAB. Ook je wachttijd (als je die nog hebt) begint volgens mij pas te lopen na inschrijving. Maar dat is dus niet verplicht, je kan ook zelf achter jobs zoeken maar je krijgt dan geen centjes van de overheid.

YaMo

Legacy Member
orac zei:
Volgens mij kan je geen werkloosheidsuitkering krijgen als je niet ingeschreven bent bij de VDAB. Ook je wachttijd (als je die nog hebt) begint volgens mij pas te lopen na inschrijving. Maar dat is dus niet verplicht, je kan ook zelf achter jobs zoeken maar je krijgt dan geen centjes van de overheid.

Wanneer je pas van school komt en je ouders nog kindergeld ontvangen kan je daar wel problemen mee krijgen als je je niet bij de vdab inschrijft, dacht ik.
Tenzij je ouders geen kindergeld meer willen hebben, natuurlijk...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan