Prodigy zei:
Het scheelt enkel in kostprijs. Je kan een gedeeltelijke tot volledige vrijstelling krijgen wanneer je werkloos bent, als je werkt kan je wel met opleidingscheques betalen. Voor exacte details informeer je best bij je avondschool.
Als je gaat werken heb je trouwens in principe recht op educatief verlof...maar niet alle werkgevers staan hiervoor te springen dit toe te kennen. Maar in principe mag dit niet geweigerd worden als de werknemer aan de voorwaarden voldoet.
Wel technisch gezien ben ik nu "werkloos", ook al heb ik mij nog niet ingeschreven bij de VDAB, gisteren gebeld voor een sollicitatie pc technieker (15u p week/ parttime) maar nog niets teruggehoord. Is dat eigenlijk verplicht dat inschrijven of kan je ook gewoon solo achter jobs zoeken.
T'is omdat ik schrik had voor de volgende situatie (ik had gehoord als ge x maand niet werkt, ze u verplicht jobkes kunnen laten doen da ze uitkiezen)
Niet dat ik vies ben van fysieke arbeid, maar ik zou tegen mijn 25-26ste (hopelijk graduaat ICT in hand) al "relevante" ict ervaring-jobs hebben opgedaan ipv magazijnier ofzoiet.
Kheb ook ng nen job gezien voor helpdesk ict (NL/ENG) waar ze zelf een opleiding geven en geen studievereisten stellen, maar dat zal waarschijnlijk fulltime job zijn en ik weet daar natuurlijk de begin en einduren niet van.... Ik weet niet of dat combineerbaar is met avondschool, aangezien die lessen al beginnen in gent rond +- 6 u.
Heeft er hier iemand avondschool gedaan gecombineerd met helpdesk ict? (Wishfull thinking)
If so graag antwoorden, ik zou willen weten of dit reeel combineerbaar is....