Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

master777 zei:Bij sommige bedrijven kun je starten als telecom technieker(of support), zij betalen cursussen en certificaten die je behaald via zelfstudie.
Voordeel: is in eigen regio (situ.: Ik ben van Gent, weinig it in Oost-vl.), dus je hebt de tijd om te studeren.
VDAB: daar zet ik geen voet binnen.
Caelistas zei:Ty for the support
Ik weet dat je met een ASO op de markt niets bent (tenzij dat je heel goede connecties hebt en ergens binnenkangeraken, maar dan nog de jobs zullen wrs pretty crappy zijn).


SavaB zei:Het lijkt me wel vreemd waarom je denkt dat een VDAB-cursus of avondschool plots wèl zou lukken. Zoals uit je uitleg blijkt, had je een aantal zware buizen achter elkaar.
Dus ofwel heb je niet de brains om te studeren: geen probleem, alle respect daarvoor. Niet iedereen is even slim, en dan heb je waarschijnlijk andere capaciteiten. Misschien is het daarom echter niet een goed idee om nog een studie aan te gaan. Maar je hebt echter een ASO opleiding succesvol afgerond, wat dus inhoudt dat je wel degelijk de intelligentie hebt om de leerstof te verwerken, dus deze mogelijkheid is redelijk onwaarschijnlijk (tenzij je natuurlijk van een school komt waar ze de diploma's naar je hoofd smijten, maar daar ga ik niet vanuit).
Het kan natuurlijk ook zijn dat je een compleet foute leermethode hebt aangeleerd. Veel mensen die in het middelbaar nooit hebben moeten studeren, falen zwaar in hun verdere studies, simpelweg omdat ze nooit echt hebben leren studeren. Mocht dit het geval zijn, ga je dat best eerst eens aanpakken. Anders gaat de VDAB-cursus of avondschool ook wel eens een hele zware klus kunnen worden die je waarschijnlijk heel hard gaat onderschatten. Er zijn gelukkig genoeg manieren om dat aan te pakken, en alsnog fatsoenlijk te leren leren.
De laatste mogelijkheid die ik zie is dat je geen motivatie hebt om dingen te doen die je 'niet interesseren' of zinloos vindt. In dat geval ga je problemen hebben in elke studie die je aanpakt: elke opleiding bevat vakken en opdrachten van die aard. Een opleiding mag zo gemakkelijk zijn als je wilt, maar als je geen moeite wilt steken in dingen die je niet wilt doen, ga je daar niet door geraken. (het klassieke "Ik kan het niet want het interesseert me niet"-excuus).
1ste jaar programmeren is echt niet zo heel moeilijk. Iemand die van een ASO komt zou hier géén problemen mee mogen hebben om met de hakken over de sloot erdoor te geraken, zelfs al ligt het vak je helemaal niet. Stel jezelf dus eerst eens de vraag waarom je in godsnaam daarop kon buizen?
Caelistas zei:Ik ben vroegtijdig mee gestopt, het examen heb ik niet meegedaan bij toegepaste informatica.
Die VDAB opleiding heb ik al gescrapped , daar ga ik niet mee starten, ik was aan het denken een IBO opleiding te doen tot belgacom/telenet installateur en me dan zo snel mogelijk te focusen op avondschool.


). Toch ben ik in de IT terecht gekomen , werk ik al 8j voor het zelfde bedrijf , en ben ik practisch onvervangbaar(niemand is onvervangbaar , maar het kost hun een pak geld om me te vervangen , en vele jaren). Ik slaagde niet . betekent niet dat het werk me niet zou liggen , het betekende gewoon in mijn geval dat ik geen Frans kan en geen Java de manier die ze op school aanleren.SavaB zei:Neemt niet weg dat je jezelf wel een aantal vragen moogt stellen, aangezien het aantal tris-vakken hoog genoeg was om je studies te moeten beëindigen.
Avondschool is niet veel simpeler, en de combinatie met werk maakt het vaak zelfs nog veel moeilijker.
master777 zei:Dat ga je moeilijk kunnen combineren.
8-16u30 en 11-7u30(11u30-8u) ong.
Tip: start eerst en kijk of je het wel kunt opbrengen (cursussen leren zal mss gemakkelijker zijn dan cvo). Certificaten hebben hun voordelen:gekend bij recruiters, kortingen bij bedrijven, ... en als je gesponsord wordt door je firma...waarom niet ? (bvb. Esas)
Velen stoppen nl. met avondschool omdat het te belastend is (eens je ervaring hebt is het diploma toch ondergeschikt).
UnitedArabEm. zei:doe avondschool


Caelistas zei:Heb ook al zitten solliciteren voor een job als pc technicus in pc winkels, heb er eentje gevonden rond de 20 u per week dus dat komt perfect uit en geeft me tijd om te leren ondertussen.
Caelistas zei:Ik zou door omstandigheden pas vanaf den 7sten september kunnen beginnen werken op "een" job, is het al verstandig om nu al te solliciteren daarvoor, "stel" dat ze daarvoor al zeggen het is goed ge moogt komen solliciteren (en beginnen werken..) zouden ze dat dan verstaan of toch beter pas wachten met solliciteren na 7 september dan?
Guazala zei:Heb je nu al een job, of moet je nog beginnen solliciteren? Je spreekt jezelf hier toch wel een beetje tegen.
Indien het tweede, besef dan dat op 1 jobaanbieding vaak heel wat kandidaten komen en dat het dan wel kan zijn dat je perfect aan het profiel van de vacature beantwoord, dat dit niet wil zeggen dat je ook effectief zal aangeworven worden.
Dus ja, begin met solliciteren. De meeste selectieprocedures duren tegenwoordig toch wel langer dan een week (understatement).