Caelistas
Legacy Member
en op zoek naar antwoorden op enkele vragen...
Short story:
Ik heb 1 jaar toegepaste informatica gedaan, daarmee gestopt omdat het programmeren mij niet aanstond, daarna heb ik nu dan 3 jaar grafische en digitale media gedaan in gent dat ik nu spijtig genoeg ook heb moet opgeven.
Wegens omstandigheden (tris-vakken) kan ik mij niet meer opnieuw inschrijven in die richting en ik zie het niet zitten om opnieuw 3 jaar een nieuwe voltijdse opleiding te doen. Ik weet zelfs trouwens niet of het nog mogelijk is voor mij om een normale hogeschoolopleiding te volgen met mijn aantal studiepunten.
Dus... nu zit ik met een hoop vragen waarvan ik hoop dat sommigen hier mij mee kunnen helpen.
Aangezien men louter met een ASO diploma op de arbeidsmarkt niet veel bent, had ik zitten kijken om ofwel een opleiding (bij VDAB)
- Pc & netwerktechnicus te volgen: Session Expired
- of Netwerkbeheerder:
Session Expired
Nu is mijn vraag of men met VDAB opleidingen (en in name pc &netwerk technicus) gemakkelijk aan (tochwat degelijk) werk geraakt en of men daar in feite iets mee bent.... (en of er nog andere/betere opleidingen bestaan, aangezien ik nog niet alle pagina's met relevante opleidingen heb overlopen.
Ik ben niet vies van een "stiel" opleiding, maar moest ik kunnen kiezen zou liefst iets met pc's, internet & ict doen, zolang ik maar niet moet programmeren.
Anderzijds had ik ook eens gekeken voor een graduaat - avondopleiding, en dan ondertussen al werk zoeken.
vestigingen/avond/opleidingen/hoger
Nu is de enige van die graduaatopleidingen dat me ietwat interesseert het graduaat informatica, maar dan wel als afstudeerrichting netwerkbeheer EN NIET programmeren. Als ik wil kan ik me wel door dat basis programmeren doorslaan.... En ja ik besef de ironie aangezien ik met een toegepaste informatica richting ben begonnen... soit.
Avondschool.be - Opleidingen - Hoger onderwijs - Graduaat Informatica
Wat kunnen jullie me nu aanraden of vertellen?
Persoonlijk zou ik eerst voor 5 maand die VDAB opleiding volgen, dat ik toch IETS van "officiele competenties" heb, waarna ik dan eenmaal aan het werk (hopelijk) een graduaat via avondonderwijs kan volgen...
Sorry voor de wall of text, ik hoop dat ik jullie niet afschrik, maar ik heb nu eenmaal een hoop vragen.
Short story:
Ik heb 1 jaar toegepaste informatica gedaan, daarmee gestopt omdat het programmeren mij niet aanstond, daarna heb ik nu dan 3 jaar grafische en digitale media gedaan in gent dat ik nu spijtig genoeg ook heb moet opgeven.
Wegens omstandigheden (tris-vakken) kan ik mij niet meer opnieuw inschrijven in die richting en ik zie het niet zitten om opnieuw 3 jaar een nieuwe voltijdse opleiding te doen. Ik weet zelfs trouwens niet of het nog mogelijk is voor mij om een normale hogeschoolopleiding te volgen met mijn aantal studiepunten.
Dus... nu zit ik met een hoop vragen waarvan ik hoop dat sommigen hier mij mee kunnen helpen.
Aangezien men louter met een ASO diploma op de arbeidsmarkt niet veel bent, had ik zitten kijken om ofwel een opleiding (bij VDAB)
- Pc & netwerktechnicus te volgen: Session Expired
- of Netwerkbeheerder:
Session Expired
Nu is mijn vraag of men met VDAB opleidingen (en in name pc &netwerk technicus) gemakkelijk aan (tochwat degelijk) werk geraakt en of men daar in feite iets mee bent.... (en of er nog andere/betere opleidingen bestaan, aangezien ik nog niet alle pagina's met relevante opleidingen heb overlopen.
Ik ben niet vies van een "stiel" opleiding, maar moest ik kunnen kiezen zou liefst iets met pc's, internet & ict doen, zolang ik maar niet moet programmeren.
Anderzijds had ik ook eens gekeken voor een graduaat - avondopleiding, en dan ondertussen al werk zoeken.
vestigingen/avond/opleidingen/hoger
Nu is de enige van die graduaatopleidingen dat me ietwat interesseert het graduaat informatica, maar dan wel als afstudeerrichting netwerkbeheer EN NIET programmeren. Als ik wil kan ik me wel door dat basis programmeren doorslaan.... En ja ik besef de ironie aangezien ik met een toegepaste informatica richting ben begonnen... soit.
Avondschool.be - Opleidingen - Hoger onderwijs - Graduaat Informatica
Wat kunnen jullie me nu aanraden of vertellen?
Persoonlijk zou ik eerst voor 5 maand die VDAB opleiding volgen, dat ik toch IETS van "officiele competenties" heb, waarna ik dan eenmaal aan het werk (hopelijk) een graduaat via avondonderwijs kan volgen...
Sorry voor de wall of text, ik hoop dat ik jullie niet afschrik, maar ik heb nu eenmaal een hoop vragen.
Maar dat van die tris vakken is gewoon raar. (ik zit in een situatie nu waardoor ik ook een jaar kwijt ben door heel wat systemen maar swat) En ik ben er vrij zeker van dat er altijd een manier moet zijn voor jou om gewoon je jaar te herdoen (je hoeveelste opleidingsjaar is het en voor hoeveel studiepunten ben je er al door?)