Archief - hoe hogerop geraken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EmP

Legacy Member
Hawk zei:
Waarom? Het gaat om een concrete vraag van een concreet persoon.


Nee, maar het beloofd niets goeds.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Het beloofD ook niet.


Aangezien de topicstarter niet meer reageert zal het wel niet veel zin hebben om hem hier tips te verkopen... Iemand die aan het falen is in het middelbaar en al aan een hogere managementfunctie denkt. Manmanman :p

bladwijzer

Legacy Member
tommie314 zei:
En die 1% dat zijn dan de selfmade men die enorm veel geluk en doorzetting hadden.

of slimme mensen die stopten met (universitaire) studies omdat ze tijdens hun studies zich al op het entrepreneursschap hadden gestort:


Mark Zuckerberg
Bill Gates
...

Emerxill

Legacy Member
Zonder (defitig) diploma zul je zelf een bedrijfje moeten oprichten. Dan ben je direct CEO ;)

Faun

Legacy Member
Iemand zei:
Ik geef een algemene stelling. Los daarvan is sukkelen in het middelbaar geen automatisch falende universitaire loopbaan.

En ik ben het bewijs :) 2 keer blijven zitten in het middelbaar en nu laatste jaar universitair onderwijs en geen enkele keer blijven zitten. Gewoon op een bepaalde leeftijd knop kunnen omdraaien.

coldvinc

Legacy Member
Emerxill zei:
Zonder (defitig) diploma zul je zelf een bedrijfje moeten oprichten. Dan ben je direct CEO ;)

Moet hij, hier in België, wel over een dikke €20K beschikken voor een bvba en over een €100K voor nv. Ik neem hier nu niet de exacte bedragen omdat er vanalles nog bij komt kijken en zelfs deze zijn nog laag omdat er geen huur van pand of aankoop van meubelen e.d. bij zit.

Zelfs een ebvba oprichten is alles behalve makkelijk en snel. En eerlijk gezegd, als hij nu al moeilijkheden heeft...

Anoniem09

Legacy Member
coldvinc zei:
Moet hij, hier in België, wel over een dikke €20K beschikken voor een bvba en over een €100K voor nv. Ik neem hier nu niet de exacte bedragen omdat er vanalles nog bij komt kijken en zelfs deze zijn nog laag omdat er geen huur van pand of aankoop van meubelen e.d. bij zit.

Zelfs een ebvba oprichten is alles behalve makkelijk en snel. En eerlijk gezegd, als hij nu al moeilijkheden heeft...

Valt mee man, voor een BVBA is het 18.600EUR en dat moet niet enkel geld zijn eh, daar kan ook vaste activa inzitten zoals een wagen, dan kan je al goed aan de helft van dat bedrag zitten.. Nog wat materiaal dat je thuis hebt liggen, wat cash natuurlijk ook en klaar is kees.

Chilliewillie88

Legacy Member
koenpje zei:
Valt mee man, voor een BVBA is het 18.600EUR en dat moet niet enkel geld zijn eh, daar kan ook vaste activa inzitten zoals een wagen, dan kan je al goed aan de helft van dat bedrag zitten.. Nog wat materiaal dat je thuis hebt liggen, wat cash natuurlijk ook en klaar is kees.

StartersBVBA, beginkapitaal van €1 de overige 18.599 EUR vol te storten binnen vijf jaar, kun je gwn reserveren uit de winst dan. Opgelost

Emerxill

Legacy Member
tommie314 zei:
True, maar dat is 0,01%
Op dat niveau ja, maar voor KMO's komt dat wel meer voor.
Mannen (en vrouwen :) ) die perfect capabel zijn om een academische opleiding te voltooien die na hun middelbaar direct een firma oprichten, halverwege hun studies een bedrijf oprichten en de studies dan laten vallen, bedrijf van vader of moeder succesvol (is wel een voorwaarde :) ) overnemen na hun middelbaar/tijdens hun studies ... kom je wel meer tegen.
Je hebt ook mensen die super-ondernemend zijn en een pak intelligenter zijn dan de gemiddelde universiteitsstudent die een hogere opleiding gewoon tijdverlies vinden.

Meestal hebben ze 2 eigenschappen, doorzettingsvermogen en ondernemend, dat hun ook ver hadden gebracht mochten ze verder gestudeerd hebben.

En de nodige dosis geluk mag zeker niet ontbreken.

Anoniem04

Legacy Member
Emerxill zei:
Op dat niveau ja, maar voor KMO's komt dat wel meer voor.
Mannen (en vrouwen :) ) die perfect capabel zijn om een academische opleiding te voltooien die na hun middelbaar direct een firma oprichten, halverwege hun studies een bedrijf oprichten en de studies dan laten vallen, bedrijf van vader of moeder succesvol (is wel een voorwaarde :) ) overnemen na hun middelbaar/tijdens hun studies ... kom je wel meer tegen.
Je hebt ook mensen die super-ondernemend zijn en een pak intelligenter zijn dan de gemiddelde universiteitsstudent die een hogere opleiding gewoon tijdverlies vinden.

Meestal hebben ze 2 eigenschappen, doorzettingsvermogen en ondernemend, dat hun ook ver hadden gebracht mochten ze verder gestudeerd hebben.

En de nodige dosis geluk mag zeker niet ontbreken.


Threadstarter heeft nog niet eens de dosis "leren voor middelbaar examen", ik betwijfel dat dit dan toepasbaar gaat zijn.

squalleke123

Legacy Member
Als je hogerop wil geraken heb je de meeste kans met een universitair diploma. Maar daar zal je veel harder en regelmatiger voor moeten blokken dan voor een examen middenjury.

Kdeed zelf geen klop in t middelbaar maar ben er toch op normale wijze doorgeraakt. Eerste jaar unief was een cultuurshock, maar ondertussen ben k et blokken toch redelijk gewoon en ben ik toch zeker dat k er ga geraken (Master Chemie). De regel is overal t zelfde: om ergens te komen moet je er voldoende voor werken om zodoende je kansen te maximaliseren.
Mocht ik echt hoger management willen geraken dan begin k na mijn master onmiddelijk aan een richting TEW. Met 2 universitaire diploma's op zak waaronder TEW zal dat wel haalbaar zijn. Maar dat zou opnieuw zwaar blokken worden natuurlijk, want zonder werk geraak je er nie.

En als je al nie door je middelbaar geraakt heb je volgens mij de capaciteiten niet om unief te doen. De enige optie is dan een eigen bedrijf oprichten, dus had je eigenlijk beter een vak geleerd (TSO, BSO, maakt nie uit, als je iets kan en je kan jezelf marketen kom je er ook wel). Met ASO ben je niks

Chilliewillie88

Legacy Member
Universitair onderwijs nu ook niet overschatten. Zijn mensen genoeg die er niet veel voor moeten doen om te slagen. Ik deed in het middelbaar geen *******, op de unief ook alleen het broodnodige tijdens de blok zelf, rest van het jaar helemaal niets.
Heb mijn vijfjarige opleiding op vijf jaar afgerond, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn bovenmatige intellect liggen..

Nee serieus, meer pinten gezopen dat pagina's geleerd, zoveel staat vast

Lord Kveldulv

Legacy Member
Kzou zeggen troll. Maar ik ken nu ook wel mensen die echt zo'n verwachtingen hebben. Oa mijn schoonzus. 22 jaar, BSO diploma, geen werkervaring. Dan rolt die in ne job waar ze 1700 netto heeft. En dan nog klagen dat het te weinig is.

Darkseid

Legacy Member
MrKend54l zei:
Politiek geen diploma voor nodig? You mad bro? XD bijna alle politiekers hebben universitaire studies gedaan.

Neen, voor in de politiek hebt ge helemaal geen diploma nodig. Kijk naar wat iemand als Kristof Calvo in de politiek doet, het levend bewijs. Als ge met een diploma communicatie u gaat bezig houden met de energie-politiek, kunt ge evengoed geen diploma hebben want ge kent er toch niks van.

@TS: kweek wa karakter.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Darkseid zei:
Neen, voor in de politiek hebt ge helemaal geen diploma nodig. Kijk naar wat iemand als Kristof Calvo in de politiek doet, het levend bewijs. Als ge met een diploma communicatie u gaat bezig houden met de energie-politiek, kunt ge evengoed geen diploma hebben want ge kent er toch niks van.

@TS: kweek wa karakter.

Mjah hij kan het goed uitleggen heh... dossierkennis maakt geen zak uit zolang je het maar mooi verwoord krijgt.

Mini

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Kzou zeggen troll. Maar ik ken nu ook wel mensen die echt zo'n verwachtingen hebben. Oa mijn schoonzus. 22 jaar, BSO diploma, geen werkervaring. Dan rolt die in ne job waar ze 1700 netto heeft. En dan nog klagen dat het te weinig is.

prostituee?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan