Archief - hoe hogerop geraken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jenskee

Legacy Member
Hallo,

Eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben al veel van studierichting veranderd en ben nu bezig met zelfstudie Aso voor de examencommissie.

Nu heb ik volgende maand examen en ik weet al bijna zeker dat ik er zeker niet voor alle vakken door zal zijn.

Volgende week word ik 18 en daarom ben ik zowat aan het twijfelen.

Liefst van al wil ik een redelijk goed betaalde job richting management ofzo. Nu vond ik de volgende cursus via VDAB:

Session Expired

Zou dit mij naar het hoger management helpen of is dit niet realistisch. Er staat dat er geen voorkennis nodig is, maar wat is de waarde hiervan.

En zijn er eventueel andere mogelijkheden om snel aan een hoge job te geraken?

Bedankt voor de antwoordjes,
Jenske

Flawless

Legacy Member
:rofl:

Ja, met de ingesteldheid dat gij hebt zie ik u direct als CEO bij een multinational binnen de 4 maand :lol:

Zonder diploma in hoger management geraken is quasi uitgesloten, tenzij gij het bedrijf zelf hebt opgericht :)

Racing_Genk

Legacy Member
Indien er een methode was om snel aan een hoge job te geraken zou iedereen dat doen. Dus nee

thecoon

Legacy Member
1) link werkt niet
2) n/o maar als je niet eens door die examens kan raken wat ga je dan doen in je later leven.
3) kans is zo goed als onbestaand

MinatO

Legacy Member
Ge hebt nog een maand tijd, gaat is gewoon leren. Tis nu niet dat middelbare examens zo belachelijk zwaar zijn. Maar ik veronderstel dat ge weer zo ene zijt dat niks wou doen in de vorige jaren en dan met de geniale oplossing kwam "oh kzal middenjury doen en dan zijn we er vanaf" met resultaat dat ge waarschijnlijk niks hebt bijgehouden in de voorbije maanden.

Mensen met bachelor/master niveau geraken meestal niet eens in het hoger management. Hoe gaat gij dat doen zonder middelbaar diploma?

Mooncat

Legacy Member
Ik weet niet hoeveel CEO's hun job te danken hebben aan een VDAB-cursus, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit er niet zo veel zullen zijn.

Snowyflake

Legacy Member
Jenskee zei:
En zijn er eventueel andere mogelijkheden om snel aan een hoge job te geraken?

Wetende dat de meesten 3,4,5,6+ jaar aan universiteiten en hogescholen voor een hoge job, zouden dat allemaal idioten zijn als ge gemakkelijk en snel er ook kon geraken ...

Uw beste kans zonder diploma een hoge job te krijgen is zelf iets uit de grond stampen dat innoverend is en een groot succes is, maarja ... de kans dat ge slaagt in uw studies is 1.000.000 zo groot en die kans is dan al klein ..

Hiapoe

Legacy Member
Jenskee zei:
Hallo,

Eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben al veel van studierichting veranderd en ben nu bezig met zelfstudie Aso voor de examencommissie.

Nu heb ik volgende maand examen en ik weet al bijna zeker dat ik er zeker niet voor alle vakken door zal zijn.

Volgende week word ik 18 en daarom ben ik zowat aan het twijfelen.

Liefst van al wil ik een redelijk goed betaalde job richting management ofzo. Nu vond ik de volgende cursus via VDAB:

Session Expired

Zou dit mij naar het hoger management helpen of is dit niet realistisch. Er staat dat er geen voorkennis nodig is, maar wat is de waarde hiervan.

En zijn er eventueel andere mogelijkheden om snel aan een hoge job te geraken?

Bedankt voor de antwoordjes,
Jenske

Not sure if serious... :s

Chilliewillie88

Legacy Member
Beste topic ever, tijd voor een serieuze reality check.

geert23

Legacy Member
ik zou je alvast benoemen als manager haha, denk toch eens logisch na ....

slaag eerst ma voor die examens vooraleer je begint te fantaseren over hogerop raken.

onderaan de ladder starten als je het mij vraagt

owa

Legacy Member
iedereen start vanonder.
als je de horeca begint begin je aan de afwas.
begin je in de bouw mag je constant opkuisen en sleuren met gerief.
begin je aan een bureau jobje word je koffie mannetje.
dus wat denk je zelf?

Chilliewillie88

Legacy Member
geert23 zei:
ik zou je alvast benoemen als manager haha, denk toch eens logisch na ....

slaag eerst ma voor die examens vooraleer je begint te fantaseren over hogerop raken.

onderaan de ladder starten als je het mij vraagt

Onderaan starten met liefst een relevant (universitair als het kan) diploma en dan jaren zwijgen en werken :)

h0pje

Legacy Member
Als ik u was, zou ik eerder een VDAB-cursus volgen in een knelpuntberoep. Werkzekerheid gegarandeerd.

Pol86

Legacy Member
Jenskee zei:
Hallo,

Eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben al veel van studierichting veranderd en ben nu bezig met zelfstudie Aso voor de examencommissie.

Nu heb ik volgende maand examen en ik weet al bijna zeker dat ik er zeker niet voor alle vakken door zal zijn.

Volgende week word ik 18 en daarom ben ik zowat aan het twijfelen.

Liefst van al wil ik een redelijk goed betaalde job richting management ofzo. Nu vond ik de volgende cursus via VDAB:

Session Expired

Zou dit mij naar het hoger management helpen of is dit niet realistisch. Er staat dat er geen voorkennis nodig is, maar wat is de waarde hiervan.

En zijn er eventueel andere mogelijkheden om snel aan een hoge job te geraken?

Bedankt voor de antwoordjes,
Jenske

Gij zijt gewoonweg gewoon de verpersoonlijking van de verkloting van onze land/maatschappij.
:puke:

Irriducibili

Legacy Member
Pol86 zei:
Gij zijt gewoonweg gewoon de verpersoonlijking van de verkloting van onze land/maatschappij.
:puke:

door gewoon een verkeerde ambitie te hebben ben je nog niet de verkloting van ons land/maatschappij...
Met uw ingesteldheid daarintegen :).

TS: Er is niets mis met ambitie, maar schroef die van jou maar goed bij.
1) het is geen cadeau om nu af te studeren (als je dat al doet)
2) Posten in elk bedrijf zijn duur ze
3) Om ergens te geraken moet je je jaar na jaar bewijzen (de meeste managers zijn nog geen manager op hun 30ste ze), en door op uw sollicitatie te gaan zeggen: tijdens mijn studie ben ik vaak van richting naar richting gesprongen en en plus, ik ben er niet door bij de middenjury... dan begin je niet op de voorste banken :).

conclusie: Met de voetjes op de grond komen.
1st kruipen dan stappen.

Rider

Legacy Member
enkele realistische opties om snel, zonder middelbaar diploma, aan een "hoge job" te geraken:

* glazenwasser op flatgebouwen
* stellingbouw
* dakwerker

Ge kunt altijd proberen te trouwen met de dochter (of zoon :D) van een bedrijfsleider ook natuurlijk.

Stimpy

Legacy Member
'k zou toch minstens twee vdab cursussen volgen hoor
eentje is geen hé, met 2 toon je dat je de skills en ervaring hebt om op high level strategieen uit te werken en mensen aan te sturen

zo dwingt ge ook meer respect af van uw ondergeschikten. Want allé, in uw geval zou gij als schoolverlater hun baas worden. Maar als ze dan aan het koffiemachien praten en er komt boven water "dat gij toch wel 2 vdab opleidingen gevolgd hebt" zullen ze wel een toontje lager zingen ;)

Hiapoe

Legacy Member
Jenskee zei:
Hallo,

Eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben al veel van studierichting veranderd en ben nu bezig met zelfstudie Aso voor de examencommissie.

Nu heb ik volgende maand examen en ik weet al bijna zeker dat ik er zeker niet voor alle vakken door zal zijn.

Volgende week word ik 18 en daarom ben ik zowat aan het twijfelen.

Liefst van al wil ik een redelijk goed betaalde job richting management ofzo. Nu vond ik de volgende cursus via VDAB:

Zou dit mij naar het hoger management helpen of is dit niet realistisch. Er staat dat er geen voorkennis nodig is, maar wat is de waarde hiervan.

En zijn er eventueel andere mogelijkheden om snel aan een hoge job te geraken?

Bedankt voor de antwoordjes,
Jenske

Ofwel grote troll... 1 post en nog niet gereageerd...

En anders echt groooooote reality check nodig voor deze jongeman!

Feiten op een rijtje:
- Ge wordt volgende week 18
- Ge verwacht niet te slagen voor middenjury en dan zult ge dus een 18-jarige zijn zonder secundair diploma
- Ge wilt een goed betaalde job als 'manager'
- Niet zomaar manager, maar 'hoger' manager

Ik kan absoluut NIET geloven dat ge zelf de rekensom niet kunt maken met bovenstaande feiten op een rijtje, dat dit absoluut ONmogelijk is!

Met hoeveel mensen heb je hier al eens over gesproken? Kijk gewoon eens rond, stel vragen aan mensen.

Jouw visie is gewoon volledig wereldvreemd! Indien je geen troll bent, sorry om je zo met de neus op de feiten te moeten drukken... maar het is echt absurd wat je voorstelt!

Alsnog succes met je leven. Hopelijk kan je je wereldbeeld wat bijstellen, anders zal je snel een verzuurde, ontgoochelde mens worden!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan