Archief - Goed betaalde beroepen + opleidingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guazala

Legacy Member
Kingfisher zei:
Maar geld=studeren+werken+success+verstand. Of drugs dealen.

Of prostitutie (afhankelijk van je looks natuurlijk), bollenslikker, bankovervaller, mensensmokkelaar/handelaar....

Hawk

Legacy Member
tommie314 zei:
Veel geld en je bent slim: geneeskunde
Veel geld en je bent niet echt slim: advocaat

/thread

lol epic fail, domme advocaten verdienen niet veel, tenzij ge over blondines spreekt die een relatie met baas hebben

Meitzl

Legacy Member
Notaris en zelfstandig apotheker betalen zeer goed, maar dat is onmogelijk om uit het niets aan te beginnen. Daarvoor heb je een veel te groot startkapitaal nodig.

NotoriousP

Legacy Member
Hawk zei:
lol epic fail, domme advocaten verdienen niet veel, tenzij ge over blondines spreekt die een relatie met baas hebben

Tuurlijk wel, het zijn zelfstandigen. Overigens duidt Tom niet op domme advocaten maar op domme mensen die advocaat worden.

[BAT] Hydra

Legacy Member
mac-bc zei:
Ik heb anders nog nooit één van "die sukkels" zo'n dwaze uitspraak horen doen dan jij hierboven.

Een beetje gereputeerde opleiding industrieel ingenieur is zwaarder dan een sociale universitaire richting. En ik kan deze uitspraak tenminste staven met cijfermateriaal. Misschien kun jij dat ook eens proberen?

Ik zal anders beginnen met cijfermateriaal aan te brengen :) :) :) :) :) :) :)


-IQ per studierichting (bron: 2203DS1-DS01-FRO.pdf)
-Startloon per studierichting (bron (UPDATE(!), data uit 2010 nu...)):http://www.vacature.com/blog/wie-verdient-het-hoogste-startloon-0)
-Vuilnisbakperceptie per studierichting (bron: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ApXQ-sA6IY9kdENyYktrVm9WY2tTZlk3eU1GNjJLUFE#gid=4)

IQ psychologie, tew, talen, pedagogie > ing. ing.
Startloon ind. ing. > psychologie, tew, talen, pedagogie

joshetei

Legacy Member
Blijkt een salarisenquete van 2004 te zijn, hoe relevant man...
En wat zegt die IQ test over hoeveel moeite je gemiddeld in die richting moet steken?

Ben je belachelijk aan't doen of gewoon zat/stoned??

lol epic fail, domme advocaten verdienen niet veel

This, ik denk dat dat bij zowat elke richting geldt. Een industrieel die er met heel veel moeite is doorgeraakt zal op de arbeidsmarkt ook wel door de mand vallen, terwijl iemand die over meer capaciteiten beschikt wel ver zal geraken, zonder veel inspanning te doen voor dat diploma.

[BAT] Hydra

Legacy Member
Maar het meest frappante is blijkbaar de rechten

Nog dommer dan II, én nog een beter startloon dan II.

Dus mijn advies aan de topicstarter: Doe industrieel ingenieur of rechten, afhankelijk van je interesses. Aangezien het beiden brede richtingen zijn, is de kans groot dat één van beiden je wel zal liggen, en dat je dus later overbetaald zal worden om het gebrek aan cellen in je hersenen te compenseren. :D :D :D :D :D :D :D :D :D

joshetei

Legacy Member
[BAT] Hydra;15722766 zei:
Maar het meest frappante is blijkbaar de rechten

Nog dommer dan II, én nog een beter startloon dan II.

De richting duurt dan ook wel een jaar langer dan II, en als ge naar advocaten kijkt, die moeten eerst nog een lange slechtbetaalde stage lopen, dus dat mag wel beloond worden imo. Kheb met 3dejaars rechtenstudenten op kot gezeten, die cursussen zijn niet om mee te lachen hoor.

Benjamin

Legacy Member
[BAT] Hydra;15722665 zei:
IQ psychologie, tew, talen, pedagogie > ing. ing.
Ik ben benieuwd in welke mate dat verschilt per school (Antwerpen) en ofdat er wel goed is gecompenseerd voor de vele afvallers. Vergelijk die van het 3de jaar en de uitslag zou wel eens anders kunnen zijn dan wanneer je die van het eerste jaar vergelijkt, wetende dat er nogal wat TSO'ers op die studierichting afkomen en dat het slagingspercentage niet bijster hoog ligt.
Los van het IQ wat de mensen in die richtingen hebben, ik kijk liever naar de studiestof die ze hebben. Dan constateer ik dat ze bij II niet zo veel hoeven te memoriseren maar dat de stof wel complexer is dan bij dergelijke studierichtingen.

joshetei

Legacy Member
In die salarisenquete staat ook niets over gemiddelde werkdruk, misschien werkt iemand met een bepaald diploma wel gemiddeld 5u langer per week voor dat loon.

[BAT] Hydra

Legacy Member
joshetei zei:
In die salarisenquete staat ook niets over gemiddelde werkdruk, misschien werkt iemand met een bepaald diploma wel gemiddeld 5u langer per week voor dat loon.

Jij kan er echt ni tegen dattek afgeef op de rechten?? Aanvaard de naakte feiten :). Richtingen zoals talen zijn zwaar underrated (ten onrechte!) imo.

joshetei

Legacy Member
[BAT] Hydra;15722803 zei:
Jij kan er echt ni tegen dattek afgeef op de rechten?? Aanvaard de naakte feiten :). Richtingen zoals talen zijn zwaar underrated (ten onrechte!) imo.

I don't care, ik doe geen rechten dusja. Het enige irritante vind ik uw belachelijke zwartwit vergelijkingen met woorden zoals 'dommer' omdat een richting een plaats lager staat in een algemene IQ test, enzovoort.
Uw talenrichting mag wel lastig zijn, maar vergelijk eens (gemiddeld gezien) de verantwoordelijkheid van iemand met zo'n diploma met een ingenieur of bv een rechter.

[BAT] Hydra

Legacy Member
joshetei zei:
I don't care, ik doe geen rechten dusja. Het enige irritante vind ik uw belachelijke zwartwit vergelijkingen met woorden zoals 'dommer' omdat een richting een plaats lager staat in een algemene IQ test, enzovoort.

Goh ik ben tenminste de eerste in deze thread die zijn uitspraken (zwart-wit of niet) onderbouwt met cijfers... Dat kan van anderen (heeft er iemand mac-bc gezien??? :D:D:D:D) niet gezegd worden... B

Hawk

Legacy Member
[BAT] Hydra;15722826 zei:
Goh ik ben tenminste de eerste in deze thread die zijn uitspraken (zwart-wit of niet) onderbouwd met cijfers... Dat kan van anderen (heeft er iemand mac-bc gezien??? :D:D:D:D) niet gezegd worden... B
Wat ge met (oude) cijfers onderbouwt verliest ge in geloofwaardigheid door het overmatig smiley gebruik.

tommie314 zei:
Onlangs een advocaat 2 keer een brief laten versturen (2x een uurtje werk). Factuur: 346 euro. Terwijl ik ze zelf ook evengoed kon schrijven, maar ze moesten ondertekend worden door een advocaat.
Ik wed dat er meer achter de zaak zat dan dit. Foei @ halve waarheden. Ontkennen is makkelijk.
En zelfs al is het waar schiet die advocaat in zijn eigen voet daar er geen kat voor een 2de maal bij hem zal komen als zo'n prijzen voor zo'n zaken zijn gewoonte zijn.

@ TS : Trouw met een rijke vrouw

Hawk

Legacy Member
tommie314 zei:
Nop, er zat niets meer achter :p en al zeker geen opzoekingswerk oid. Ok, je kan er niet meer gaan, maar andere advocaten zijn ook niet beter, die werken niet met offertes hé
K uw standpunt hierover is nu duidelijk. Bias FTL. Now back OT?

Hawk

Legacy Member
tommie314 zei:
Geef mij een adovcaat in het Gentse die met duidelijke tarieven en offertes werkt :p
Ik ben niet van Gent dus what do i know. Ik weet enkel dat men iemand die "alle XXXXX (vul beroep in) zijn overbetaalde nietsnutten" zegt niet te serieus moet nemen :).

Maar zoek man, zoek : Welkom-Orde van Vlaamse Balies
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan