Mini
Legacy Member
Iemand zei:Not sure if serious. Misschien had een studie u toch geen slecht gedaan.![]()
Waarom?

Ik zie niet in welk voordeel ik daar uit zou uitgehaald hebben
Sent from mobile device.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iemand zei:Not sure if serious. Misschien had een studie u toch geen slecht gedaan.![]()


Mini zei:Ik wou maar zeggen dat het zonder diploma ook kan om ergens te geraken.
Niet overal natuurlijk. Rechten, wetenschappen etc is iets anders. Maar met een hoop richtingen die uiteindelijk wat anders gaan doen omdat ze met hun diploma geen werk vinden...
Nou dan ben ik blij dat ik geen 4 jaar op schoolbanken heb gezeten maar 4 jaar de wereld heb gezien
Sent from mobile device.
Mini zei:Outside sales, business developer in de expeditie
Heb 2 jaar operationele expeditie gedaan, en dan 2,5 jaar inside sales en nu buiten
Sent from mobile device.
Mini zei:Waarom?
Ik zie niet in welk voordeel ik daar uit zou uitgehaald hebben
Sent from mobile device.
Iemand zei:Omdat een diploma niet overrated is volgens mij, ook al leer je in sommige richtingen amper iets bij.
Gezien de diplomainflatie zijn quasi alle gezochte profielen bachelors geworden. Daar iedereen bij wijze van spreken nu wel een bachelor haalt, vallen mensen zonder diploma vaak al uit de boot.
En op 3 jaar/5 jaar leer je in vele richtingen toch een pak bij. Over de wereld, maar ook over jezelf. Daarenboven is het ook wel een voorrecht dat in geld niet waardeerbaar is, om naar de knapste koppen van je tijd te mogen luisteren.

Black zei:Klinkt allemaal mooi, maar wat doet ge juist ? En hoe aan dat werk geraakt ? Kan me de dag van vandaag toch zeer moeilijk inbeelden dat ge zonder diploma zomaar een hogere functie krijgt hoor.
Dit kon allemaal perfect pakweg 10-20 jaar geleden, maar die tijd is ook al voorbij.

Mini zei:Je begrijpt niet wat ik zeg:
In retrospect, als ik erover nadenk, zie ik niet in waarom ik beter had gaan studeren.
Ik heb groot deel van de wereld gezien, veel over mezelf en de wereld geleerd, en ben goed terechtgekomen
Sent from mobile device.

NotoriousP zei:Mini: zeg even dat je rechten ook niet overrated vindt, dan laat hij het wel gaan.![]()

Mini zei:Hoe ik er geraakt ben staat er toch bij?
En wat is er niet duidelijk aan de functie?
Sent from mobile device.
Als ik uw zinsbouw lees, denk ik van u hetzelfde.BlackSoldier_05 zei:Like..... Really.... Are you f*cking kidding me? You sound very stupid if read yours posts again.
Maar ja, hoogstwaarschijnlijk beoefent u geen droomjob. In uw ogen hebt u misschien een gedacht van "Ik ben tevreden met mijn job." Maar kom zeg, niet overdreven. Dat u geen diploma heeft en u de wereld heeft gezien, nou goed voor je. U hebt misschien de ervaring kunnen opdoen in de plaats van vier jaar "langer te studeren", dat is uw goed recht. Ik ben doorgaans overtuigd dat niemand, maar dan ook niemand staat te springen om als arbeider te werken een minimumloon. Dan ben ik nog liever een stagair advocaat die minder 1/3 netto minder verdiend dan een doorsnee poetsman/vrouw.
Puke![]()

Mini zei:Ne vertegenwoordiger in de expeditie als Gé het int Nederlands wil![]()
Vio zei:http://jobs.eecho.info/archive/job/51212196-vertegenwoordiger-sales-expeditie-regio-antwerpen.html
Dus zoiets als ik het goed begrijp, want uwen uitleg is maar vaag voor leken op dat gebied.
Hier wordt er dan ook een diploma gevraagd en de kans dat je binnengeraakt zonder diploma voor die job lijkt me dan ook maar klein.
Dat je misschien eerst op een andere dienst werkt en dan via daar naar deze functie geraakt kan ik aannemen maar dat is nog steeds niet vanzelfsprekend.
Dus ik ben akkoord dat je de kwaliteiten moet hebben, maar die kan je ook aanleren en dan bewijzen dat je die hebt met het diploma.
Dat jij bepaalde kwaliteiten hebt zonder te studeren kan goed zijn maar dat is niet bij iedereen zo en dan zijt ge veel meer met wel uw diploma te behalen.
Dus uw stelling: "En als Gé de nodige kwaliteiten niet hebt, komde er met een diploma ook niet. " slaat nergens op. Je studeert dan ook om die kwaliteiten te verwerven. Dat je er dan geen werk mee vindt door een overaanbod op de markt van mensen met jouw kwaliteiten dat is een andere zaak. Dan moet je u proberen omscholen of tijdelijk content zijn met minder tot je toch de job gekregen hebt in jouw branche.
En ook niet iedereen heeft de keuze om 4 jaar de wereld te gaan verkennen he, daarvoor zult ge geen beurs krijgen.

