Rage
Legacy Member
NotoriousP zei:Ik vermoed dat hij nog regelmatig parkwandelingen maakt onder de supervisie van zijn 70jarige moeder.
En nu nog:
Foto's van de zus?![]()
U vraagt wij leveren
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
NotoriousP zei:Ik vermoed dat hij nog regelmatig parkwandelingen maakt onder de supervisie van zijn 70jarige moeder.
En nu nog:
Foto's van de zus?![]()
MetalG zei:ik ken iemand die master kunstgeschiedenis gedaan heeft, en nu een manama doet voor archivering..
Ik vraag me ook af wat die gaat doen![]()
Renegadexxripxx zei:Werken bij de overheid in de rijksarchieven als archivarus.
Tis een nichemarkt.
Bartvb zei:Groen! is alvast volledig tegen dit voorstel en zal het blokkeren.
Bartvb zei:Ik vraag me toch af hoe het binnen nu en 10 jaar gaat zijn met het overschot dat nu in de univ zit. En hoeveel overschot er dan nog gaat zijn. Soms denk ik aan deze meme maar als ik dan eens nadenk over wat dit allemaal kost en nog gaat kosten aan de gemeenschap berg ik ze maar weer op.
In ieder geval zitten me voor de komende 40 jaar opgescheept met een te hoog opgeleide generatie. 'k Begin het te verstaan, die lyrics van stay awake.
Bartvb zei:Voor HR-officers blijven het wel gouden jaren, massa's CV's en nooit een tekort. De competitie kunt ge volledig in uw kaart laten spelen.
Wonkelrijm zei:Het feit dat je hier constant topics ziet van mensen die vragen welke richting ze moeten kiezen om te studeren zegt ook genoeg. Mensen willen persé gaan studeren maar ze weten niet wat, dus vragen ze maar aan andere wat ze best kunnen doen. Of ze laten zich leiden door vrienden, studentensfeer, op kot gaan en zuipen en noem maar op. Denken die dan niet beter na? Wat willen die mensen echt doen als job?

Cycloon zei:Dat zie je nu al hoor, kijk maar eens wat bepaalde diploma's maar betaald krijgen, of waar mensen met bepaalde diploma's terecht komen. Diploma's geschiedenis, journalistiek, pol&soc, criminologie, ... hebben nauwelijks nog een waarde op de markt. Veel daarvan komen terecht op helpdesks, orderverwerking, ...
Het nadeel hiervan is dat mensen zonder diploma al helemaal verdreven worden van jobs waarvoor vroeger totaal geen diploma nodig was terwijl de job eigenlijk nog steeds geen diploma vereist.
Avondland zei:En veel daarvan komen terecht in een functie van niveau. Wat stel je concreet voor om die instroom naar "economisch waardevolle" richtingen te bevorderen? De instroom naar "economisch minder waardevolle" richtingen beperken? En hoe concreet?
Avondland zei:En veel daarvan komen terecht in een functie van niveau. Wat stel je concreet voor om die instroom naar "economisch waardevolle" richtingen te bevorderen? De instroom naar "economisch minder waardevolle" richtingen beperken? En hoe concreet?
Cycloon zei:Bepaalde diploma's zullen gewoon als 'waardeloos' bestempelt worden. Wil je er toch werk mee krijgen zal je moeten zorgen voor meer master na master diploma's.
Wonkelrijm zei:Trouwens deze week kon je er niet aan onder uit, op Studio Brussel en via nog andere kanalen ging het de hele tijd over de "Student Kick Offs". Ik vind dit echt een slecht signaal, want op die manier creëer je de illusie dat studeren gelijk is aan feesten. Zo gaan de meeste 18 jarigen naar Gent, Leuven of Brussel met de gedachte dat ze zich daar echt 3 tot 5 jaar gaan amuseren.
Studeren is nog altijd hoofdzakelijk een academische vorming die serieus genomen moet worden.
.Wonkelrijm zei:Trouwens deze week kon je er niet aan onder uit, op Studio Brussel en via nog andere kanalen ging het de hele tijd over de "Student Kick Offs". Ik vind dit echt een slecht signaal, want op die manier creëer je de illusie dat studeren gelijk is aan feesten. Zo gaan de meeste 18 jarigen naar Gent, Leuven of Brussel met de gedachte dat ze zich daar echt 3 tot 5 jaar gaan amuseren.
Studeren is nog altijd hoofdzakelijk een academische vorming die serieus genomen moet worden.
, maar dat is toch ook het andere uiterste... Dat is ook wel raar hoor, als je op latere leeftijd aan de unief begint en je krijgt echt alleen maar foldertjes en boekjes in je handen gestopt over feestjes, cantussen, uitgaan, drinken, meisjes versieren,... Daarvoor ben ik daar toch niet en misschien geeft dat ook wel het verkeerde signaal af, ja.NotoriousP zei:Inschrijvingsgeld verhogen hé...
Voor 500€ per jaar kan je nog zeggen "ik ga 5 jaartjes feesten en ik zie wel met mijn diploma wat ik dan doen".
Voor 5000€ of 25000€ (studentenlening) ga je dat niet zo snel doen. Dan ga je eerder zeggen "ik kies best iets waarmee ik die lening gemakkelijk kan afbetalen".