Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kowalskii

Legacy Member
Huxley zei:
Nachtwerk in het middelbaar?
Dat heb ik echt nooit gesnapt:crazy:

Kweni als je in het 6e middelbaar zo'n 300blz wiskunde moet verwerken op 1 namiddag en als je nog af en toe een pauze pakt. Vind ik het niet abnormaal dat ik bezig was tot kwart voor twaalf...

Nooby4Ever

Legacy Member
Kowalskii zei:
Kweni als je in het 6e middelbaar zo'n 300blz wiskunde moet verwerken op 1 namiddag en als je nog af en toe een pauze pakt. Vind ik het niet abnormaal dat ik bezig was tot kwart voor twaalf...
Als je 300blz wiskunde moet leren zou je ook op voorhand kunnen beginnen ;)

fraG^

Legacy Member
ben ik blij dat ik niet meer in het middelbaar vertroef :D morgen al laatste examen, laat die 4 maand zomervakantie maar beginnen! ff 1/3e vh jaar vakantie aan 1 stuk haha :)

Nooby4Ever

Legacy Member
fraG^ zei:
ben ik blij dat ik niet meer in het middelbaar vertroef :D morgen al laatste examen, laat die 4 maand zomervakantie maar beginnen! ff 1/3e vh jaar vakantie aan 1 stuk haha :)

:sad:
nog 1 jaar, nog 1 jaar,nog ...


*als alles goed gaat:unsure:*

Tibokio

Legacy Member
fraG^ zei:
ben ik blij dat ik niet meer in het middelbaar vertroef :D morgen al laatste examen, laat die 4 maand zomervakantie maar beginnen! ff 1/3e vh jaar vakantie aan 1 stuk haha :)

Dude; wrijf ons nog maar ewa moed in :(

Ik kijk al ongelooflijk lang uit om eindelijk van het middelbaar vanaf te zijn, en te gaan studeren. Iets wat je tenminste écht wil!

Na dit jaar nog het zesde... :sad:

MisterX334

Legacy Member
Tibokio zei:
Dude; wrijf ons nog maar ewa moed in :(

Ik kijk al ongelooflijk lang uit om eindelijk van het middelbaar vanaf te zijn, en te gaan studeren. Iets wat je tenminste écht wil!

Na dit jaar nog het zesde... :sad:

me too :(

f_dieleman

Legacy Member
Tibokio zei:
Dude; wrijf ons nog maar ewa moed in :(

Ik kijk al ongelooflijk lang uit om eindelijk van het middelbaar vanaf te zijn, en te gaan studeren. Iets wat je tenminste écht wil!

Na dit jaar nog het zesde... :sad:

Naïef

_ns_

Legacy Member
Dat je in het hoger ook niet alleen datgene zult studeren, wat je echt wil :)

Scrimrage

Legacy Member
idd,

helft van de vakken daar gaat u wss ook niet echt aanstaan.
Zeker als het nog "algemeen" is.

Tibokio

Legacy Member
Da's waar, en dat weet ik ook :p

Maar het is dat je in het hoger onderwijs een waaier aan keuzes hebt.

En je kan kiezen voor wat je wil studeren! Er zullen wel vakken tussenzitten die mij niet aanstaan (statistieken e.d. is gebleken uit persoonlijk nader onderzoek :p) maar er zullen wel vakken tussenzitten die je zeker en vast wél aanstaan.

Hier in het middelbaar zijn het van die vakken als "godsdienst" en "aardrijkskunde" die voor mij compleet nutteloos zijn. Ja, ge krijgt een basiskennis mee, maar wat zijt ge ermee als het u niet interesseert en ge er later toch niks mee gaat doen?



boeffel zei:
studeren is sowieso saai denk ik

Bwah, niet per se eh :p

Natuurwetenschappen vind ik persoonlijk erg tof om te leren. :D

Baats

Legacy Member
Examen periode tot nu toe :

Thuiskomen, uren gamen en slechts enkele uurtjes leren.

Volgende week zal't anders zijn, maar tot nu toe geniet ik ^^

f_dieleman

Legacy Member
Tibokio zei:
Da's waar, en dat weet ik ook :p

Maar het is dat je in het hoger onderwijs een waaier aan keuzes hebt.

En je kan kiezen voor wat je wil studeren! Er zullen wel vakken tussenzitten die mij niet aanstaan (statistieken e.d. is gebleken uit persoonlijk nader onderzoek :p) maar er zullen wel vakken tussenzitten die je zeker en vast wél aanstaan.

Hier in het middelbaar zijn het van die vakken als "godsdienst" en "aardrijkskunde" die voor mij compleet nutteloos zijn. Ja, ge krijgt een basiskennis mee, maar wat zijt ge ermee als het u niet interesseert en ge er later toch niks mee gaat doen?

Als je denkt dat examens in het hoger ook maar een beetje aangenamer zijn dan die in het middelbaar, dan moet ik je toch serieus ontgoochelen. Ik doe een richting die ik interessant vind, ieder vak dit semester vind ik boeiend (gaande van cava tot superinteressant) en toch zou ik veel geld over hebben om nu te ruilen met jullie. ;)

Let op, ik wil hier niet komen zeveren dat unief/hogeschool zot zwaar is, of wat dan ook, want dat is het niet, maar de enige periode waar ik wel jaloers ben op scholieren is toch wel juni en januari ...

Tibokio

Legacy Member
f_dieleman zei:
Als je denkt dat examens in het hoger ook maar een beetje aangenamer zijn dan die in het middelbaar, dan moet ik je toch serieus ontgoochelen. Ik doe een richting die ik interessant vind, ieder vak dit semester vind ik boeiend (gaande van cava tot superinteressant) en toch zou ik veel geld over hebben om nu te ruilen met jullie. ;)

Let op, ik wil hier niet komen zeveren dat unief/hogeschool zot zwaar is, of wat dan ook, want dat is het niet, maar de enige periode waar ik wel jaloers ben op scholieren is toch wel juni en januari ...

Ik zei niet dat de examens in 't hoger aangenamer zijn eh! :)

Natuurlijk is het veel zwaarder daar in het hoger. Wat voor mij nu zwaar is, zal in de toekomst "niks" lijken.

Om waffel te citeren:

waffel zei:
Je leert naarmate wat je gegeven wordt. In het middelbaar ben je dan ook niet geïnteresseerd om 1000 pagina's te leren, en krijg je er ook niet zoveel. In het hoger ga je meer krijgen en dus meer (moeten) leren. Dan moet je niet afkomen dat ze het in het middelbaar gemakkelijk hebben, je leert naar het niveau. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar je verstaat heus wel wat ik bedoel.

:D

Ikaruga

Legacy Member
als ik u ne raad mag geven voor hoger onderwijs, onderschat dat niet. Ge kunt wel kiezen, maar ge zult (voornamelijk in de eerste jaren) veel dingen voorkrijgen die ge echt niet wilt doen. Weinig richtingen hebben bvb keuzevakken.

@Baats: als ge hoger onderwijs gaat doen, staat maar sebiet van die mentaliteit af. Ik heb mijn eerste jaar de grond ingeduwd door te veronderstellen dat zoiets haalbaar is, maar het is altijd zwaarder dan het lijkt :)

Nu, 'k wil eigenlijk maar zeggen dat hoger onderwijs nie echt een paradijs is vergeleken met het middelbaar. Sure, ge krijgt veel meer vrijheid (meer op de unief dan op de hogeschool), maar dat is deel van de miserie, trust me

Baats

Legacy Member
Ikaruga zei:
als ik u ne raad mag geven voor hoer onderwijs, onderschat dat niet. Ge kunt wel kiezen, maar ge zult (voornamelijk in de eerste jaren) veel dingen voorkrijgen die ge echt niet wilt doen. Weinig richtingen hebben bvb keuzevakken.

@Baats: als ge hoger onderwijs gaat doen, staat maar sebiet van die mentaliteit af. Ik heb mijn eerste jaar de grond ingeduwd door te veronderstellen dat zoiets haalbaar is, maar het is altijd zwaarder dan het lijkt :)

Nu, 'k wil eigenlijk maar zeggen dat hoger onderwijs nie echt een paradijs is vergeleken met het middelbaar. Sure, ge krijgt veel meer vrijheid (meer op de unief dan op de hogeschool), maar dat is deel van de miserie, trust me

Ik zeg nergens dat ik die mentaliteit aanneem hoor ^^ Ik heb het hele werk goed gewerkt voor't jaar, waarvan ik nu de vruchten kan plukken. De examens zijn redelijk nutteloos voor mij atm, want ik moet echt minieme cijfers halen om er door te zijn. Komt er nog bij dat de leerstof van sommige vakken ook gewoon weinig is :p

Ikaruga

Legacy Member
da geloof ik wel, maar tis oa zo dat (tenminste bij ons) dingen zoals "ophalen" en deliberaties niet meer worden gedaan. Elk semester komt in 2 aparte categorien op uw eindresultaat. Vakken worden dus per semester gegeven (vandaar dat het zo veel is, grote hoeveelheden leerstof op half de tijd erdoor jagen), daarom dat je niet kan "ophalen" met vakken van het 1ste semester, omdat dat niet dezelfde zijn. (er zijn echter uitzonderingen).

Van deliberen is er bij ons bvb geen sprake, 10/20 halen is erdoor zijn, eronder zitten is onherroepelijk een herexamen.

Nuja, 't hangt allemaal wat af van wa je gaat doen natuurlijk

blockkiller

Legacy Member
Baats zei:
Examen periode tot nu toe :

Thuiskomen, uren gamen en slechts enkele uurtjes leren.

Volgende week zal't anders zijn, maar tot nu toe geniet ik ^^

da ken ik, examens zijn eigenlijk een beetje als vakantie, volgende week wel nog mondeling fysica.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan