Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tibokio

Legacy Member
LegalExperience zei:
had jij vorig jaar niet den haerinck voor gods? :p dit jaar kon ik jammer genoeg niet helpen

Yep, die cursus die gij mij vorig jaar hebt doorgestuurd heeft goed geholpen! :D

Dit jaar had ik De Craene, 15 blaadjes leren, da's echt het extreme tegenovergestelde van Den Haerinck :p

Enige tips voor Nachtegaele haar mondeling? :p Zo'n pak literatuur....

drxero

Legacy Member
Pittig detail: Slaagpercentage in eerste jaar ligt gemiddeld op 50 procent :p (gemiddelde van alle richtingen)

Vincort

Legacy Member
JasperCLA zei:
Behalve Duits is alles wel goed verlopen. Een stapje dichter bij de richting TEW volgend jaar. Nog mensen die deze richting volgend jaar willen gaan volgen aan KUL?

Probably HIRB hier, ook KUL

Morrissey

Legacy Member
JasperCLA zei:
Ik zit in Eco-Talen laatste jaar en ik heb net m'n eerste week examens erop zitten. Maandag economie gehad, dinsdag Engels, woensdag natuurwetenschappen, donderdag Frans en gisteren Duits.

Behalve Duits is alles wel goed verlopen. Een stapje dichter bij de richting TEW volgend jaar. Nog mensen die deze richting volgend jaar willen gaan volgen aan KUL?

Straf om TEW na Ecmt te gaan doen, ge gaat uw tenen serieus mogen uitkuisen.

Plutus

Legacy Member
Fireflies zei:
Straf om TEW na Ecmt te gaan doen, ge gaat uw tenen serieus mogen uitkuisen.
Is relatief hoor :p ik ken de situatie van de persoon in kwestie niet, maar indien hij/zij over de capaciteiten beschikt zal dat zeker lukken. Maar zo'n diploma krijg je natuurlijk niet cadeau... Bij deze dus ook succes gewenst!

Century

Legacy Member
Dinsdag eerste deel van wisk, cava nog wel om te leren.
Maar donderdag ruimtemeetkunde samen met hele che (redoxtitraties, organische) zal wat anders zijn.

Trouwens iemand die volgend jaar Geografie aan de KUL gaat doen?

LegalExperience

Legacy Member
Tibokio zei:
Yep, die cursus die gij mij vorig jaar hebt doorgestuurd heeft goed geholpen! :D

Dit jaar had ik De Craene, 15 blaadjes leren, da's echt het extreme tegenovergestelde van Den Haerinck :p

Enige tips voor Nachtegaele haar mondeling? :p Zo'n pak literatuur....

haha De Craene ^^was mij dat een zalig examen ze heeft maar naar helft gekeken en dan ''de rest zal ook wel juist zijn, wat gade doen van de zomer?''

euhm geen tips, gewoon zien da ge het kent :p ik had geluk met mijn vraag, kameraad van mij wat minder... die mocht een samenvatting geven van ALLES ma dan ook echt alles.

en het examen zelf is een blaadje met woordenschat en gram. dat ze daar direct verbeterd en dan 2 vragen over literatuur denk ik :) literatuur staat op meeste punten dus leer da goed eh ;)

weet ge al wa ge volgend jaar gaat doen?

LegalExperience

Legacy Member
Manuvdv zei:
Is relatief hoor :p ik ken de situatie van de persoon in kwestie niet, maar indien hij/zij over de capaciteiten beschikt zal dat zeker lukken. Maar zo'n diploma krijg je natuurlijk niet cadeau... Bij deze dus ook succes gewenst!

volledig support voor de TEW kerel :) wou ik ook eerst doen maar heb dan toch HW gekozen en dan zit ge ntrlk met het gevoel van 'zou ik tew gekunt hebben? wrm heb ik het nie geprobeerd?' dus gwn doen!

Tibokio

Legacy Member
LegalExperience zei:
haha De Craene ^^was mij dat een zalig examen ze heeft maar naar helft gekeken en dan ''de rest zal ook wel juist zijn, wat gade doen van de zomer?''

euhm geen tips, gewoon zien da ge het kent :p ik had geluk met mijn vraag, kameraad van mij wat minder... die mocht een samenvatting geven van ALLES ma dan ook echt alles.

en het examen zelf is een blaadje met woordenschat en gram. dat ze daar direct verbeterd en dan 2 vragen over literatuur denk ik :) literatuur staat op meeste punten dus leer da goed eh ;)

weet ge al wa ge volgend jaar gaat doen?

Eerst dacht ik aan taal en letterkunde, maar ik denk dat ik toch voor rechten ga, in Leuven. Romeins recht bij Kentane interesseert mij wel, en je hebt veel uitwegen met je diploma :D

Wat doe jij eigenlijk van richting nu?

Edit: HW dus! :p

LegalExperience

Legacy Member
Tibokio zei:
Eerst dacht ik aan taal en letterkunde, maar ik denk dat ik toch voor rechten ga, in Leuven. Romeins recht bij Kentane interesseert mij wel, en je hebt veel uitwegen met je diploma :D

Wat doe jij eigenlijk van richting nu?

Edit: HW dus! :p

goeie keuze :) zowel studie als stad, Leuven is geweldig! ik zit er volgend jaar op kot ^^ Rechten is wel moeilijk, vriendin van me doet die richting en die ziet toch serieus af deze dagen.

ma the golden rule van student zijn: Als ge geen herexamens hebt ebde niet hard genoeg gefeest ;)

tragezot

Legacy Member
LegalExperience zei:
goeie keuze :) zowel studie als stad, Leuven is geweldig! ik zit er volgend jaar op kot ^^ Rechten is wel moeilijk, vriendin van me doet die richting en die ziet toch serieus af deze dagen.

ma the golden rule van student zijn: Als ge geen herexamens hebt ebde niet hard genoeg gefeest ;)

De beste feestjes zijn meestal die in de zomer wanneer je drie maanden lang je van niks iets hoeft aan te trekken :p.

'k Weet ook wel dat ge aan 't zeveren zijt :)

DaTa

Legacy Member
Pfff kben echt veel vergete van ruimtemeetkunde, hopelijk lukken de oefeningen morgen wat.

Th1x4nG

Legacy Member
Nasty Nas zei:
TEW met 3u wiskunde, is dat niet wat te hoog gegrepen?

Fireflies zei:
Straf om TEW na Ecmt te gaan doen, ge gaat uw tenen serieus mogen uitkuisen.

Er zit bijna niemand bij mij die meer dan 3/4 uur gedaan heeft zenne. 6u wiskunde vooropleiding is echt in de minderheid. Ge gaat gescheten zijn voor wiskunde, zoals ik nu, en daar extra hard aan moeten werken... Maar dat is 1 vak, en ook dat is haalbaar.Als ik wel de vooropleiding had gehad, zou ik echt cruisen door de richting. Nu sukkel ik gewoon met al die wiskundige insteken in de vakken... Economie helpt natuurlijk ook een pak om aan TEW te beginnen.

Anderzijds studeert er maar 21% van de ECMT'ers die aan TEW/EW/HIR beginnen af volgens die statistieken die 'k in de week heb bekeken, voor mijn richting (LMT) is dat 29%. Wis6/8-richtingen is al snel 50+ :)

LegalExperience

Legacy Member
tragezot zei:
De beste feestjes zijn meestal die in de zomer wanneer je drie maanden lang je van niks iets hoeft aan te trekken :p.

'k Weet ook wel dat ge aan 't zeveren zijt :)

ok ja tis eerder een excuus voor de herexamens :p maar der zit toch wa waarheid in ze

Vincort

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Er zit bijna niemand bij mij die meer dan 3/4 uur gedaan heeft zenne. 6u wiskunde vooropleiding is echt in de minderheid. Ge gaat gescheten zijn voor wiskunde, zoals ik nu, en daar extra hard aan moeten werken... Maar dat is 1 vak, en ook dat is haalbaar.Als ik wel de vooropleiding had gehad, zou ik echt cruisen door de richting. Nu sukkel ik gewoon met al die wiskundige insteken in de vakken... Economie helpt natuurlijk ook een pak om aan TEW te beginnen.

Ruw gezegd kun je wel stellen
4u=> TEW
6u=> Hir
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan