Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

Bananarama

Legacy Member
Stan_V zei:
En nog altijd geen nieuws over mijn masteproefonderwerp waarvoor ik in de tweede ronde een motivatiebief heb geschreven (maandag ten laatste wordt al dan niet goedkeuring meegedeeld). Die promotor klonk nochtans positief toen ik een vraag over het onderwerp stelde via mail ("We komen er wel uit!"). Ik begin hier echt serieus geïrriteerd te raken, wetende dat er een hoop zijn die hun motivatie nog niet eens ondersteund hebben met deftige wetenschappelijke bronnen en toch gewoon hun onderwerp hebben gekregen zonder echt te weten hoe ze het willen aanpakken...

Ik ben me maar al aan het voorbereiden op de "derde ronde" zeker, aka in groep 'naar een oplossing zoeken'. Precies alsof ik ben iemand die er zijn voeten aan veegt.

Als KU Leuven (neem ik aan?) zegt: "maandag ten laatste", dan wil dat zeggen: "maandag".

coldplayke

Legacy Member
Bananarama: heb jij Amerikaanse literatuur voor 1800 van professor D'haen gehad? Vorig jaar was het een andere prof, dus nu vraag ik me af wat voor een examen hij opstelt (hij wil daar nog altijd niks over zeggen :sop:)

Stan_V

Legacy Member
Bananarama zei:
Als KU Leuven (neem ik aan?) zegt: "maandag ten laatste", dan wil dat zeggen: "maandag".

Ja, d'r staat zelfs niet 'ten laatste' bij, maar gewoon 'maandag'. Maar er zijn blijkbaar weeral mensen die het al weten, wat ook bij de eerste ronde al zo was :(

Bananarama

Legacy Member
Stan_V zei:
Ja, d'r staat zelfs niet 'ten laatste' bij, maar gewoon 'maandag'. Maar er zijn blijkbaar weeral mensen die het al weten, wat ook bij de eerste ronde al zo was :(

Bwa, da s dan ook maar omdat ze geluk hebben dat de prof het niet zo nauw neemt met de regeltjes hoor. Bij ons wist zo goed als niemand iets vooraleer het D-day was.

Bananarama

Legacy Member
coldplayke zei:
Bananarama: heb jij Amerikaanse literatuur voor 1800 van professor D'haen gehad? Vorig jaar was het een andere prof, dus nu vraag ik me af wat voor een examen hij opstelt (hij wil daar nog altijd niks over zeggen :sop:)

Een supersimpel alleszins :D Het kan natuurlijk wel dat hij veranderingen doorvoert, maar bij ons waren het alleszins 10 vragen op elk 2 punten en met een maximum aantal woorden/weinig plaats om iets op te schrijven, dus geen essayvragen. 5 zinnen zouden normaal gezien zeker moeten volstaan. Ik herinner mij ook nog dat ik spijt had dat ik het handboek gekocht had, wat erop wijst dat hij daar wellicht niks over heeft gevraagd. Volgens mij waren al zijn vragen dingen die je eenvoudig kon weten door in de les te zitten. Je kreeg dan een tekstfragmentje (dus wel goed je fragmenten allemaal eens doorlezen) en dan stelde hij daar een vraag bij. Je kreeg een punt als je het fragment kon herkennen en een punt als je de vraag kon beantwoorden.

Edit: wat stom dat het Babylonforum er niet meer is, ik heb toen dat hele examen neergetypt (en weet nu geen enkele vraag meer) :unsure:

Lolplayer

Legacy Member
Vandaag ben ik met de blok begonnen :applause:

Zou er iemand zijn motivatiebrief eens willen opsturen ofzo, ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet want wrs zal ik er zelf eentje mogen schrijven dit jaar :'(

thecoon

Legacy Member
waarom gooien docenten bijna nooit mensen die de les storen buiten. Ze blijven ma dreigen.

coldplayke

Legacy Member
Bananarama zei:
Een supersimpel alleszins :D Het kan natuurlijk wel dat hij veranderingen doorvoert, maar bij ons waren het alleszins 10 vragen op elk 2 punten en met een maximum aantal woorden/weinig plaats om iets op te schrijven, dus geen essayvragen. 5 zinnen zouden normaal gezien zeker moeten volstaan. Ik herinner mij ook nog dat ik spijt had dat ik het handboek gekocht had, wat erop wijst dat hij daar wellicht niks over heeft gevraagd. Volgens mij waren al zijn vragen dingen die je eenvoudig kon weten door in de les te zitten. Je kreeg dan een tekstfragmentje (dus wel goed je fragmenten allemaal eens doorlezen) en dan stelde hij daar een vraag bij. Je kreeg een punt als je het fragment kon herkennen en een punt als je de vraag kon beantwoorden.

Edit: wat stom dat het Babylonforum er niet meer is, ik heb toen dat hele examen neergetypt (en weet nu geen enkele vraag meer) :unsure:

Ok, bedankt :)

Ja, die fragmenten, het lijkt me toch nog een hele opdracht om die allemaal te kunnen herkennen :p Ik ben tot nu toe mee met lezen (wat ik al een mirakel vind, de meeste mensen zijn nog niet eens begonnen), maar bij sommige teksten is het praktisch onmogelijk om de hele tijd je aandacht er bij te kunnen houden :p

flyingdutchman

Legacy Member
thecoon zei:
waarom gooien docenten bijna nooit mensen die de les storen buiten. Ze blijven ma dreigen.

Bij ons is het ofwel niet nodig (omdat men effectief stil is) ofwel worden mensen effectief buiten gezet.

Het hangt grotendeels samen met de moeilijkheidsgraad denk ik wel, de zwaardere vakken is iedereen in grote getalen aanwezig, stil en aan het opletten. De easy vakskes zijn er veel die skippen en wordt er veel gebabbeld.

Bananarama

Legacy Member
coldplayke zei:
Ok, bedankt :)

Ja, die fragmenten, het lijkt me toch nog een hele opdracht om die allemaal te kunnen herkennen :p Ik ben tot nu toe mee met lezen (wat ik al een mirakel vind, de meeste mensen zijn nog niet eens begonnen), maar bij sommige teksten is het praktisch onmogelijk om de hele tijd je aandacht er bij te kunnen houden :p

Ze gaan wel heel herkenbaar zijn hoor, de teksten zijn uiteenlopend genoeg :) De inhoud en/of schrijfstijl waren altijd goed geselecteerd door hem (Stijl van Twain herken je bv zo, en als je geleuter hoort over de maatschappij door iemand die in een bos ronddraalt, dan ben je Thoreau tegengekomen :D ).

coldplayke

Legacy Member
Thoreau vind ik tot nu toe juist 1 van de leukere teksten :p Het is Emerson die gewoon... :sleep:

Cadiuro

Legacy Member
Yes herfstvakantie, tijd om taken bij te werken :sop:

#hogeschool #hoera #hekjes

Cadiuro

Legacy Member
Tzou maar jammer zijn als ik die nu niet had en in mijn job later wel. Alleja, een opleiding moet u ten volle voorbereiden he :s

Stan_V

Legacy Member
Wel altijd toevallig dat er de komende week veel proffen op 'congres' moeten :p

De helft vd lessen vallen bij mij weg

Th1x4nG

Legacy Member
Tis dan ook 'lesluwe' week, maar zelf heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik daardoor een les minder had

Hoogspanning

Legacy Member
Ook maar eens een account aangemaakt, zal de steun wel kunnen gebruiken in de blok :D
Vandaag eens wat economie lezen en aanduiden, aangezien ik nog praktisch niets heb gedaan voor school tot nu toe.
Naar de lessen eco ga ik ook niet meer, ze zijn slaapverwekkend en compleet overbodig aangezien alles toch in het boek staat.
Op die manier heb ik ook 1 dag minder les om 8u30 :p

(1e bachelor handelswetenschappen aan UGent btw)

Boemkool

Legacy Member
Krijgen jullie economie van De Clercq?
Ik vraag mij af hoe veel gelijkloopt met de gemeenschappelijke 1e bach van EW, TEW en HIR nu dat HW ook unief is geworden

Longee

Legacy Member
reFleX.be zei:
Krijgen jullie economie van De Clercq?
Ik vraag mij af hoe veel gelijkloopt met de gemeenschappelijke 1e bach van EW, TEW en HIR nu dat HW ook unief is geworden

Nog steeds zelfde proffen als vroeger, alleen kan het zijn dat er nu eens les is in een unief gebouw. Eigenlijk gewoon de verpakking wat gewijzigd, inhoud blijft gelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan