Bananarama
Legacy Member
Stan_V zei:En nog altijd geen nieuws over mijn masteproefonderwerp waarvoor ik in de tweede ronde een motivatiebief heb geschreven (maandag ten laatste wordt al dan niet goedkeuring meegedeeld). Die promotor klonk nochtans positief toen ik een vraag over het onderwerp stelde via mail ("We komen er wel uit!"). Ik begin hier echt serieus geïrriteerd te raken, wetende dat er een hoop zijn die hun motivatie nog niet eens ondersteund hebben met deftige wetenschappelijke bronnen en toch gewoon hun onderwerp hebben gekregen zonder echt te weten hoe ze het willen aanpakken...
Ik ben me maar al aan het voorbereiden op de "derde ronde" zeker, aka in groep 'naar een oplossing zoeken'. Precies alsof ik ben iemand die er zijn voeten aan veegt.
Als KU Leuven (neem ik aan?) zegt: "maandag ten laatste", dan wil dat zeggen: "maandag".
)
Het kan natuurlijk wel dat hij veranderingen doorvoert, maar bij ons waren het alleszins 10 vragen op elk 2 punten en met een maximum aantal woorden/weinig plaats om iets op te schrijven, dus geen essayvragen. 5 zinnen zouden normaal gezien zeker moeten volstaan. Ik herinner mij ook nog dat ik spijt had dat ik het handboek gekocht had, wat erop wijst dat hij daar wellicht niks over heeft gevraagd. Volgens mij waren al zijn vragen dingen die je eenvoudig kon weten door in de les te zitten. Je kreeg dan een tekstfragmentje (dus wel goed je fragmenten allemaal eens doorlezen) en dan stelde hij daar een vraag bij. Je kreeg een punt als je het fragment kon herkennen en een punt als je de vraag kon beantwoorden.

Ik ben tot nu toe mee met lezen (wat ik al een mirakel vind, de meeste mensen zijn nog niet eens begonnen), maar bij sommige teksten is het praktisch onmogelijk om de hele tijd je aandacht er bij te kunnen houden 
ad: