Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

Boemkool

Legacy Member
Ze gaan er in de toekomst wel aan sleutelen want ze wouden dat het verschil met TEW veel duidelijker werd, ik dacht dat dat misschien nu al het geval was. Niet dus!

Hoogspanning

Legacy Member
Nee, we krijgen les van Goeminne.
Moesten we les hebben van die De Clercq zou ik nog wel gaan denk ik, gebaseerd op de verhalen die ik al gehoord heb van hem :p

Longee

Legacy Member
reFleX.be zei:
Ze gaan er in de toekomst wel aan sleutelen want ze wouden dat het verschil met TEW veel duidelijker werd, ik dacht dat dat misschien nu al het geval was. Niet dus!

HW nog stuk makkelijker maken dan?

Boemkool

Legacy Member
Makkelijker qua wiskunde en statistiek wel ja, en qua theorie zal het iets minder zijn. Maar zo'n groot verschil is er momenteel niet qua vakken en ze willen dat die twee richtingen zich meer specialiseren ten opzichte van elkaar. Nu zijn er veel HW'ers die na hun bachelor gewoon een schakelprogramma doen naar master TEW. Verder vind ik het niet zo gemakkelijk om te zeggen of een richting al dan niet makkelijker is dan een andere, dat hangt vaak af van persoon tot persoon.

Nahrtent

Legacy Member
Artikels die vol staan met Engelstalig medisch vakjargon moeten lezen, samenvatten en analyseren :angry:.

ryoudragon

Legacy Member
Hulp gevraagd voor het monstervak der vakken... - jawel - statistiek!

Op de slides van de theorielessen staan vier formules voor het vinden
van een rekenkundig gemiddelde. Bij 'a) voor individuele
waarnemingen' zie je boven het sommatieteken een n, terwijl op deze
plaats bij de drie andere formules een m staat. Hoe komt dit? Waar zit
het verschil?

rll06c.png

Ik heb zelf geen statistiek dus ik kon m'n maat niet helpen met z'n vraag, misschien jullie?

Stan_V

Legacy Member
Stan_V zei:
En nog altijd geen nieuws over mijn masteproefonderwerp waarvoor ik in de tweede ronde een motivatiebief heb geschreven (maandag ten laatste wordt al dan niet goedkeuring meegedeeld). Die promotor klonk nochtans positief toen ik een vraag over het onderwerp stelde via mail ("We komen er wel uit!"). Ik begin hier echt serieus geïrriteerd te raken, wetende dat er een hoop zijn die hun motivatie nog niet eens ondersteund hebben met deftige wetenschappelijke bronnen en toch gewoon hun onderwerp hebben gekregen zonder echt te weten hoe ze het willen aanpakken...

Ik ben me maar al aan het voorbereiden op de "derde ronde" zeker, aka in groep 'naar een oplossing zoeken'. Precies alsof ik ben iemand die er zijn voeten aan veegt.

Vanmiddag deze mail gekregen:
"Beste student,

Bij deze laat ik u weten dat er helaas geen positief gevolg gegeven werd aan jouw motivatiebrief- of brieven. Samen met de programmadirecteur zal er naar een oplossing gezocht worden om jou zo spoedig mogelijk aan een onderwerp te helpen."

FFFFFUUUUUUUUUUUUUUUU-

Dan werkt ge 3 jaar zonder herexamens naar een bachelor met onderscheiding toe, en toch bent ge blijkbaar niet goed genoeg om een thesis te mogen schrijven. Top.

ludnak

Legacy Member
ryoudragon zei:
Hulp gevraagd voor het monstervak der vakken... - jawel - statistiek!

Ik heb zelf geen statistiek dus ik kon m'n maat niet helpen met z'n vraag, misschien jullie?
In 2 en 4 wordt n al gebruikt, in 3 zijn ze het gewoon vergeten!

ludnak

Legacy Member
ryoudragon zei:
BOVEN het sommatieteken
Dat begreep ik wel, mijn antwoord was niet echt serieus bedoeld.
Waarom wordt er door n gedeeld bij de absolute frequentie? Wordt de frequentie dan niet relatief?

thecoon

Legacy Member
Stan_V zei:
Vanmiddag deze mail gekregen:
"Beste student,

Bij deze laat ik u weten dat er helaas geen positief gevolg gegeven werd aan jouw motivatiebrief- of brieven. Samen met de programmadirecteur zal er naar een oplossing gezocht worden om jou zo spoedig mogelijk aan een onderwerp te helpen."

FFFFFUUUUUUUUUUUUUUUU-

Dan werkt ge 3 jaar zonder herexamens naar een bachelor met onderscheiding toe, en toch bent ge blijkbaar niet goed genoeg om een thesis te mogen schrijven. Top.

en wie ge wie die masterproef gekregen heeft en of die betere punten heeft

Stan_V

Legacy Member
thecoon zei:
en wie ge wie die masterproef gekregen heeft en of die betere punten heeft

Nope. Heb wel gemaild om te vragen wat er nu zo slecht was uiteindelijk.

Het gaat er mij ook niet echt om dat iemand anders zijn/haar punten slechter zouden zijn. Ik word nu wel precies in een hokje gestoken van incompetentie of luiheid, aangezien die brieven dienden om aan te tonen of ge wel in staat bent om iets wetenschappelijks te schrijven + er gemotiveerd voor bent. En 't zou mij verbazen dat ik op dat vlak plots zoveel slechter ben geworden.

Lolplayer

Legacy Member
ryoudragon zei:
Hulp gevraagd voor het monstervak der vakken... - jawel - statistiek!



Ik heb zelf geen statistiek dus ik kon m'n maat niet helpen met z'n vraag, misschien jullie?

ryoudragon zei:
BOVEN het sommatieteken

Dit is wat ik denk

De prof heeft waarschijnlijk een onderscheid willen maken dus individuele waarnemingen en de niet individuele waarnemingen.

n = individuele waarneming, de frequentie van x1=1 die van x2=1 die van x3=1 enz.
m = niet individuele waarneming, de frequentie van x1=5 die van x2=33 enz.

De frequentie voor n = altijd 1 bv: jos (x1) 11/20 trees(x2) 15/20 janine(x3) 9/20 marieke (x4) 15/20
11+15+9+15/N elke waarde representeert dus 1 individu
De frequentie voor m = variërend bv: leerlingen met 11/20 (x1)(f1) leerlingen met 9/20(x2)(f1) leerlingen met 15/20(x3)(f2)
11+9+2*15/N elke waarde kan meerdere individuen representeren.

Daarom dat in de formule 2,3,4 er wel rekening wordt gehouden met de frequentie en bij formule 1 niet.

Het gebruik van n en m is trouwens puur arbitrair, dat kunnen evengoed k,p,r,s,t enzovoort zijn.

Beeldbuis

Legacy Member
Wat studeer je eigenlijk? Ik heb ook kameraden die hetzelfde meemaken momenteel. :/

coldplayke

Legacy Member
Vandaag ben ik langs geweest bij mijn promotor voor mijn bachelorpaper, het onderwerp is weer licht gewijzigd :sop:

Ik had haar dingen doorgestuurd (een maand geleden) maar ze had de tijd nog niet om ze te lezen, wat ik op zich wel snap. Maar dan begon ze die dingen te lezen waar ik bij zat en commentaar te geven van 'is dat niet wat vergezocht?'. Het probleem is dat zij die boeken heel lang geleden heeft gelezen en heel wat zaken al is vergeten die ik wel nog weet omdat ik dat boek pas uit heb, dus ik snapte haar kritiek vaak niet goed en ik had daar tot nu toe al heel hard aan gewerkt.

Op het einde zei ze dan 'ah, is dat maar een bachelorpaper? Is wel een zwaar onderwerp dan'. Hou er dan ook maar rekening mee!

lantaarnpaal

Legacy Member
coldplayke zei:
Vandaag ben ik langs geweest bij mijn promotor voor mijn bachelorpaper, het onderwerp is weer licht gewijzigd :sop:

Ik had haar dingen doorgestuurd (een maand geleden) maar ze had de tijd nog niet om ze te lezen, wat ik op zich wel snap. Maar dan begon ze die dingen te lezen waar ik bij zat en commentaar te geven van 'is dat niet wat vergezocht?'. Het probleem is dat zij die boeken heel lang geleden heeft gelezen en heel wat zaken al is vergeten die ik wel nog weet omdat ik dat boek pas uit heb, dus ik snapte haar kritiek vaak niet goed en ik had daar tot nu toe al heel hard aan gewerkt.

Op het einde zei ze dan 'ah, is dat maar een bachelorpaper? Is wel een zwaar onderwerp dan'. Hou er dan ook maar rekening mee!

luister naar de prof en zoek het niet te ver/te moeilijk :unsure:
het is maar een bachpaper he :unsure:

Baats

Legacy Member
Mijn promotor stuurt andere studenten (van wie hij ook promotor is) door naar mij voor informatie te vragen ivm. de thesis. Zelf heeft hij geen tijd.

'k Ga die gast nu wel helpen omdat hij echt wel een geldige reden heeft waarom hij niet aanwezig was op de infosessie, maar van mijn promotor vind ik dat toch niet kunnen.

Lolplayer

Legacy Member
Tips voor luie studenten

Kies een prof die niet populair is en dus veel tijd kan vrijmaken en eentje die zich dus wil inzetten, kies voor een makkelijk onderwerp met veel literatuur en kies voor een onderwerp met reeds bestaande database.

Maak het uzelf niet moeilijker dan nodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan