Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Nas

Legacy Member
Bananarama zei:
In Leuven mag je in het eerste ook maar voor 12 punten tolereren. In het tweede worden dat er dan 18.
Ahzo. Ik dacht 18, aangezien Fliblit daar de hele tijd over sprak

freakykiller

Legacy Member
Fliblit zei:
Na 18 punten is het wel gedaan he, terwijl in Gent je kan blijven gedelibereerd worden :p

Bij ons kunt ge (Gent,ingenieurswet) enkel in het 1e jaar, 12 studiepunten en enkel één 8 of twee 9's als het 6 studiepunten vakken zijn. Alles onder de 8 is sowieso niet delibereerbaar en je kan enkel delibereren zodat je er volledig door bent in 1e zit. Dus bij 3 buizen is het al tevergeefs :p

Cadiuro

Legacy Member
Bananarama zei:
Je krijgt een getoleerd aantal sp nooit terug he. Dus dat rugzakje met studiepunten dat je mag inzetten is dan gezakt. Als je daarentegen slaagt voor een vak, dan krijgt je dat aantal sp gewoon terug.

Awel ja, je hebt 140stp die je terug kan verdienen + 12+6 tolerantiekrediet dat op kan raken. Dacht ik toch.

Fliblit

Legacy Member
Nas zei:
Ahzo. Ik dacht 18, aangezien Fliblit daar de hele tijd over sprak

In totaal heb je er 18, maar in het eerste mag je er maar 12 gebruiken zodat er geen eerstejaars al hun 18 punten meteen zouden inzetten

Burrid

Legacy Member
Fliblit zei:
Na 18 punten is het wel gedaan he, terwijl in Gent je kan blijven gedelibereerd worden :p

Lol, hier heb je in de eerste bachelor 2 buispunten die je kan spenderen onder twee voorwaarden: je hebt 1 buis met een 8/20, of je hebt 1 of 2 buizen met een 9/20. Vanaf je meer dan 2 buispunten hebt, moet je alle gefaalde examens opnieuw maken. In de tweede bachelor kan je voor niets gedelibereerd worden, buis is buis.

freakykiller

Legacy Member
:p


en lap hé, vorige dagen kon ik al mijn oefeningen goed maar leerde ik nog nie veel. Nu begin ik meer uren te kloppen maar begin ik debiele fouten te maken.

Utred

Legacy Member
Ik krijg koppijn van nog maar naar mijn cursus te kijken.
Ik denk echt wel dat ik het kan. Gewoon onthouden om mijn tweeklanken mooi tweeklankerig uit te spreken!

Nas

Legacy Member
Utred zei:
Ik krijg koppijn van nog maar naar mijn cursus te kijken.
Ik denk echt wel dat ik het kan. Gewoon onthouden om mijn tweeklanken mooi tweeklankerig uit te spreken!
En niet van dat voos Gents praten e!

Orchidee

Legacy Member
Lol @ gans de tolerantie/deliberatiediscussie :lol:
Ik weet nog toen we vorig jaar in juni bij onze resultaten een blad kregen met een schema om te mogen tolereren. Er waren daar zo ook nog enkele eisen extra, waardoor veel van mijn maten net niet konden tolereren.

In mijn huidige richting is tolereren wel simpel. Enige stomme is dat ik maar 17 tolerantiepunten heb ipv 18, omdat ik maar voor 174 stp deelneem in deze richting ipv de 180. Blijkbaar telt er iets dat je maximum 10% van je opleiding zou kunnen tolereren, vandaar dat ik er nu maar 17 meer krijg.

Ah, moesten we allen gewoon slagen, dan was heel deze discussie niet nodig geweest :p

freakykiller

Legacy Member
Ze zouden dat beter gewoon verbieden :tongue:. Das kunnen maar niet willen !

lantaarnpaal

Legacy Member
Als ge er een tolereert, en 2 jaar later wil je dat toch nog herdoen (zodat ge die punten voor ander vak kunt gebruiken), kunt ge dan on-tolereren?

Ironpole

Legacy Member
freakykiller zei:
:p


en lap hé, vorige dagen kon ik al mijn oefeningen goed maar leerde ik nog nie veel. Nu begin ik meer uren te kloppen maar begin ik debiele fouten te maken.

Oefeningen bij SySi? :unsure: Na dat examen zou ik eerder een paar doctoraten van zijn studiegebied moeten lezen om mee te kunnen ofzo. :lol:



Vuile keuzevakken, diegene die ik interessant vind vallen precies allemaal in het tweede semester, en dat zit al vol bij mij. Ik zal wsl een verhouding 27SP / 33SP hebben voor de twee semesters. :( Scheelt dat zoveel?

stinky

Legacy Member
Ironpole zei:
Oefeningen bij SySi? :unsure: Na dat examen zou ik eerder een paar doctoraten van zijn studiegebied moeten lezen om mee te kunnen ofzo. :lol:



Vuile keuzevakken, diegene die ik interessant vind vallen precies allemaal in het tweede semester, en dat zit al vol bij mij. Ik zal wsl een verhouding 27SP / 33SP hebben voor de twee semesters. :( Scheelt dat zoveel?

Na 3 jaar zulde ook al wel gemerkt hebben dat niet elk vak het "correcte" aantal stp heeft gekregen. Dus veel zorgen zou ik mij daar niet over maken.

Het kan natuurlijk ook juist zo zijn ingedeeld, dat het 2e semester al zowizo zwaarder was :).

Orchidee

Legacy Member
Ironpole zei:
Vuile keuzevakken, diegene die ik interessant vind vallen precies allemaal in het tweede semester, en dat zit al vol bij mij. Ik zal wsl een verhouding 27SP / 33SP hebben voor de twee semesters. :( Scheelt dat zoveel?

Ik had nu 23 stp / 33 stp en dat was een serieus verschil. :p Maar dat hangt echt gewoon af welke vakken het zijn, toch? Als het eerste semester wat zwaardere vakken zijn, kan dat perfect evenveel aanvoelen imo.

Utred

Legacy Member
Nas zei:
En niet van dat voos Gents praten e!

Het enige waar ik problemen mee heb op dat vlak is mijn r. Die klinkt niet helemaal zoals het zou moeten, maar kan er wel mee door als ik mijn best doe. Hoop ik.

freakykiller

Legacy Member
Ironpole zei:
Oefeningen bij SySi? :unsure: Na dat examen zou ik eerder een paar doctoraten van zijn studiegebied moeten lezen om mee te kunnen ofzo. :lol:



Vuile keuzevakken, diegene die ik interessant vind vallen precies allemaal in het tweede semester, en dat zit al vol bij mij. Ik zal wsl een verhouding 27SP / 33SP hebben voor de twee semesters. :( Scheelt dat zoveel?

Ik moet toch iets doen hé :(, kzal zijn examen niet beter kunnen van niets doen :unsure:... of misschien wel :eek:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan