Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

coldplayke

Legacy Member
Nas zei:
Hoeveel herexamens hebt gij wel? Ik lees hier constant eentje, maar je hebt er blijkbaar minstens drie?

Nee, ik had voor atw, Europese literatuur en Duits taalkunde een 9 in het eerste semester. Die laatste 2 zijn jaarvakken en heb ik met een 14 en een 16 nog op kunnen halen. Alleen atw moet ik dus opnieuw doen, in het tweede semester was ik op alles door.

coldplayke

Legacy Member
KUL werkt met toleranties, dus ik denk niet dat er vaak iets wordt gedelibereerd, omdat je dat zelf kan doen als je wilt. Als ik er nu niet op slaag, ga ik het wel tolereren :)
Ik dacht dat er alleen wordt gedelibereerd als er vlak voor een examen een familielid was gestorven. Als je dan een 8/9 haalt, laten ze je door, met een punt lager dan een 8 geven ze je een 8/9 zodat je het eventueel kan tolereren (als ik het me goed herinner).

Tsubasa

Legacy Member
Zitten we hier weer een half uur niks te doen. Damn you "Always Be Yourself. Unless You Can Be Pikachu. Always Be Pikachu".

Matt.

Legacy Member
Iedereen zo vroeg examens hier. Ben weer bij de laatste zeker met examen op 7 september? Eens vertrekken naar 't labo, hopelijk wat minder slaperig dan gisteren!

TheRedDevils

Legacy Member
kakmongool zei:
Goeie samenvatting? Heb jij dat economisch recht van dien dude met zijn knolneus geleerd? Trouwens ben je er door voor Duits 1?

Ja vond die wel deftig. Had er eigenlijk door moeten zijn want slechte casus gemaakt. Handels- en Economisch recht ja, was idd niet simpel.
Duits 1, helaas niet. Vandaag een hele dag woordenschat Duits leren :unsure:

Utred

Legacy Member
coldplayke zei:
KUL werkt met toleranties, dus ik denk niet dat er vaak iets wordt gedelibereerd, omdat je dat zelf kan doen als je wilt. Als ik er nu niet op slaag, ga ik het wel tolereren :)
Ik dacht dat er alleen wordt gedelibereerd als er vlak voor een examen een familielid was gestorven. Als je dan een 8/9 haalt, laten ze je door, met een punt lager dan een 8 geven ze je een 8/9 zodat je het eventueel kan tolereren (als ik het me goed herinner).

Welja tolereren delibereren. Dus je doet de 2e zit mee ookal kon je dat vak tolereren?

Nas

Legacy Member
Matt. zei:
Iedereen zo vroeg examens hier. Ben weer bij de laatste zeker met examen op 7 september? Eens vertrekken naar 't labo, hopelijk wat minder slaperig dan gisteren!
10 september is mijn laatste :sad:

En ik begin pas volgende week woensdag :(

GemaneDude

Legacy Member
Ik was er ook op alles door buiten één 9, heb dat vak nu gedaan in tweede zit ook al kon ik het tolereren. Het ging niet goed dus ga ik dat alsnog moeten doen waarschijnlijk. :unsure:

Mastamane

Legacy Member
Utred zei:
Welja tolereren delibereren. Dus je doet de 2e zit mee ookal kon je dat vak tolereren?

Dan kan ze de komende twee jaren nog meer tolereren. 18 studiepunten kan je tolereren in je Bachelor. :)

Tibokio

Legacy Member
Fliblit zei:
Zulke fantasiescenario's zijn eerlijk gezegd een van de redenen dat ik elke dag een hoopje push- en pull-ups doe :unsure: Ik ben zo één keer afgedreigd geweest in een café van een gastje uit het praesidium en ik ben het toen afgebold. Dat doe ik nooit meer, dan krijg ik nog liever slagen.

Aikido :cool:

Utred

Legacy Member
Ik zou het moeilijk hebben om met volgend jaar rekening te houden als ik nu kan kiezen om geen 2e zit te hebben:unsure:


GemaneDude zei:
Ik was er ook op alles door buiten één 9, heb dat vak nu gedaan in tweede zit ook al kon ik het tolereren. Het ging niet goed dus ga ik dat alsnog moeten doen waarschijnlijk. :unsure:
Dat is wel zuur dan:p

Nas

Legacy Member
Aan de UGent kan je toch maar een jaar in je hele studieperiode laten delibereren?

Utred

Legacy Member
Bij veel richtingen is deliberatie gewoon niet meer mogelijk vanaf het tweede jaar.

coldplayke

Legacy Member
Het zou redelijk dom zijn als je 1 herexamen hebt, en je tolereert het meteen. Bij gemanedude is het nu wel stom omdat het een Spaans vak is, en je kan maar 1 keer een vak voor een taal tolereren.

Nu, je tolereert best zo weinig mogelijk. Als je op alles slaagt, kan je zonder problemen aan je master beginnen. Als je een vak tolereert, kom je sowieso studiepunten te kort en moet je bijbetalen. Verder haalt het ook je CSE omlaag.

J.F.

Legacy Member
coldplayke zei:
Het zou redelijk dom zijn als je 1 herexamen hebt, en je tolereert het meteen. Bij gemanedude is het nu wel stom omdat het een Spaans vak is, en je kan maar 1 keer een vak voor een taal tolereren.

Nu, je tolereert best zo weinig mogelijk. Als je op alles slaagt, kan je zonder problemen aan je master beginnen. Als je een vak tolereert, kom je sowieso studiepunten te kort en moet je bijbetalen. Verder haalt het ook je CSE omlaag.

Is dat niet dat ge enkel taal & tekst 1 keer mag tolereren?

Fliblit

Legacy Member
coldplayke zei:
Het zou redelijk dom zijn als je 1 herexamen hebt, en je tolereert het meteen. Bij gemanedude is het nu wel stom omdat het een Spaans vak is, en je kan maar 1 keer een vak voor een taal tolereren.

Nu, je tolereert best zo weinig mogelijk. Als je op alles slaagt, kan je zonder problemen aan je master beginnen. Als je een vak tolereert, kom je sowieso studiepunten te kort en moet je bijbetalen. Verder haalt het ook je CSE omlaag.

Nee, je begint met 140 stp. Stel nu dat je je eerste jaar buist en 8 tolerantiepunten moet inzetten. Dan heb je in totaal (52x2+80) 184 studiepunten na je eerste jaar. In je tweede jaar buis je opnieuw en moet je 10 tolerantiepunten inzetten. Dan heb je na je tweede jaar in totaal (8x2+42+124) 184 studiepunten. In je derde jaar slaag je voor alles en heb je er terug 184. Dus zelfs al gebruik je al je tolerantiepunten, je kan zonder problemen naar je master gaan. Doordat je eerste 60 stp verdubbelen moet je al serieus hard falen om studiepunten te moeten bijkopen.


J.F. zei:
Is dat niet dat ge enkel taal & tekst 1 keer mag tolereren?

Je mag per taal voor maximum 8 stp toleren, welke vakken dat nu precies zijn maakt niet uit

coldplayke

Legacy Member
J.F. zei:
Is dat niet dat ge enkel taal & tekst 1 keer mag tolereren?

Je mag bij een taalvak maximum voor 8 studiepunten tolereren, maar omdat alle vakken (behalve bij Nederlands) ofwel 6 of 8 studiepunten bedragen, komt dat neer op 1 vak :p

coldplayke

Legacy Member
Fliblit zei:
Nee, je begint met 140 stp. Stel nu dat je je eerste jaar buist en 8 tolerantiepunten moet inzetten. Dan heb je in totaal (52x2+80) 184 studiepunten na je eerste jaar. In je tweede jaar buis je opnieuw en moet je 10 tolerantiepunten inzetten. Dan heb je na je tweede jaar in totaal (8x2+42+124) 184 studiepunten. In je derde jaar slaag je voor alles en heb je er terug 184. Dus zelfs al gebruik je al je tolerantiepunten, je kan zonder problemen naar je master gaan. Doordat je eerste 60 stp verdubbelen moet je al serieus hard falen om studiepunten te moeten bijkopen.

Nee, je begint met 180 studiepunten.

1ste jaar: -60. Je slaagt op alles, dubbel terugverdient = 240
2de jaar: -60 is 180, je slaagt op alles = 240
3de jaar: - 60 is 180, je slaagt op alles = 240

Na bachelor: -180, is 60. Dus net genoeg om aan de master te beginnen. Zo hebben ze het ons uitgelegd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan