Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

insomnia

Legacy Member
In de les zitten is enkel nuttig als er dingen gezegd worden die niet (fatsoenlijk) in de cursus/slides staan of als het erg interessant is.

Misericordiam

Legacy Member
Ik heb me voorgenomen om m'n lessen op te nemen op mp3 dan doe ik es iets nuttigs daar...ik let quasi nooit op, spendeer echt teveel tijd aan dagdromen :s.

Kan'k dan colleges es beluisteren ipv van me altijd af te vragen of da nu gezien hebben ofdat'k da beter kan skippen.

Beter dan notities die in't begin nog redelijk zijn, naar 't midden toe al wa minder of zelfs dan al niks meer behalve af en toe een zin waar ge niks uit kan afleiden.


on topic: leren gaat traag...nog twee dagen...

AmandaH

Legacy Member
Ik erger me gewoon aan de proffen die geen fatsoenlijke cursussen hebben zodat ik naar de les moet. Mijn eigen notities zijn beter dan die van de rest.

als ze mij nu gewoon eens de volledige cursus geven (dus niet nodig om notities te hebben) en uitgewerkte oefeningen dan zouden ze mij alleen zien tijdens de examens en practica

Boemkool

Legacy Member
Wat gebeurt er als ge voor een herexamen inschrijft en ge daagt niet op? (uGent)
Gewoon een nul of nog extra consequenties?

Insanitarium

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Op het examen statistiek zat er zo ne megastoere naast mij. Het type 'domme nerd'. Te kalf om los te lopen maar papa sponsort wel. Dude ziet er al tegen de 30 uit, en gaf zijn herexamen af na 2 uur... FYI er waren 3 aanmaningen nodig voor de grootste groep volk wou afgeven na 4 uur

Die kerel heeft mij zo vaak geïrriteerd in de les, begon altijd te fantaseren over hoe fantastisch het moet zijn om breed te zijn en die kerel gewoon keihard zijn tanden uit te stampen als ge hem tegenkomt 's nachts in Leuven. :)

:rofl:

@Fliblit: ik weet niet hoe ik zou reageren in een conflictsituatie.
Normaal ga ik van nature conflict uit de weg, omdat een deuk in mijn ego me minder erg lijkt dan een gebroken kaak, maar de gedachte dat ik me zou hebben laten doen is toch ook niet wenselijk. :p

Th1x4nG

Legacy Member
Shit man, ik zou beter leren. Heb bij de juni-examens mijn desktop verkocht.

Ondertussen heb ik op het forum een grafische kaart, moederbord, cpu (zo goed als) gekocht. Op Amazon heb ik mijn µATX-kast, ram en pci-e wirelesskaart in m'n winkelmand staan. :unsure:

Wel een episch pcke in elkaar gezet.
Fractal Design Define Mini, MSI G880 bordje, X4 635, HD 6850, 8 gig ram en wireless
voor 70 + 90 + 60 + 40 + 10 = 270 euro :unsure:
Nog just een voeding, de ssd en schijven liggen hier nog. Woop woop!

Faun

Legacy Member
Misericordiam zei:
Ik heb me voorgenomen om m'n lessen op te nemen op mp3 dan doe ik es iets nuttigs daar...ik let quasi nooit op, spendeer echt teveel tijd aan dagdromen :s.

Kan'k dan colleges es beluisteren ipv van me altijd af te vragen of da nu gezien hebben ofdat'k da beter kan skippen.

Beter dan notities die in't begin nog redelijk zijn, naar 't midden toe al wa minder of zelfs dan al niks meer behalve af en toe een zin waar ge niks uit kan afleiden.

Vanaf masterjaar heb ik dat ook beginnen doen. Sinsdien geen enkel herexamen mee gehad.. Ik moest zelf niet naar de les gaan want ik kreeg ze gewoon doorgemailed. Weekje voor de examens begon ik gewoon alles te beluisteren en terwijl notities te nemen. En dat leer ik dan een paar daagjes. Het is dan precies of ge net naar de les zijt geweest voor uw examen. Anyway, morgen vertrek ik naar Kreta. Veel succes met de examens! :applause:

Gekke_Koerd

Legacy Member
nachtshiftertje ,,, sorry dat ik te laat ben baas, de paar episodes van My Wife And Kids waren ietsie belangrijker

josilirios

Legacy Member
Examen is gaan falen, tot straks schatjes.
Veel succes aan diegene met examen!

Forzaracing

Legacy Member
Om 11u55 mondeling examen frans :(
Wish me luck, et pour l'autres étudiants ici, Bonne chance! :p

coldplayke

Legacy Member
Fliblit zei:
Ik zat in zo goed als elke les, maar ik lette niet op en zat gegarandeerd wat te tekenen of te dromen. En dan mezelf afvragen hoe het kwam dat ik gebuisd was, ik zat toch in elke les? :lol:

Aan de andere kant was er wel een vak waar ik moeite voor deed, oplette, cursus bijhield en ik heb een 9. Een vriend van me is naar twee lessen geweest en heeft een 10. :unsure:


EEN PUNT BOVEN 10 IS EEN PUNT TE VEEL GELEERD

Klinkt nogal depressief :( :hug:

In het eerste semester had ik op de 3 vakken waar ik altijd naar de les was geweest een 9, op de rest waar ik soms/vaak niet ging was ik geslaagd.
Gelukkig heb ik niet gedacht 'dan ga ik nooit meer de les', want dan was het niet goed afgelopen :unsure:
Wat helpt: helemaal vooraan voor de prof zijn neus gaan zitten. Meestal kijkt hij/zij u dan recht aan, en dan durft ge niet meer te tekenen :p


Misericordiam zei:
Ik heb me voorgenomen om m'n lessen op te nemen op mp3 dan doe ik es iets nuttigs daar...ik let quasi nooit op, spendeer echt teveel tijd aan dagdromen :s.

Kan'k dan colleges es beluisteren ipv van me altijd af te vragen of da nu gezien hebben ofdat'k da beter kan skippen.

Beter dan notities die in't begin nog redelijk zijn, naar 't midden toe al wa minder of zelfs dan al niks meer behalve af en toe een zin waar ge niks uit kan afleiden.

Ik denk niet dat dat echt gaat helpen. Bij ons zaten er ook die lessen Europese literatuur opnamen (omdat je daar geen cursus van hebt en dus zelf notities moet nemen), maar niemand had het doorzettingsvermogen om die lessen te herbeluisteren :p

Nas

Legacy Member
Hoeveel herexamens hebt gij wel? Ik lees hier constant eentje, maar je hebt er blijkbaar minstens drie?

TheRedDevils

Legacy Member
Bij ons namen ze alles op voor Privaatrecht en dan maakten ze een samenvatting. Die werd dan online gezet :love: Uiteindelijk een 9 gehaald ervoor. :p Op 5 september ga ik daar een 10 van proberen maken.

kakmongool

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Bij ons namen ze alles op voor Privaatrecht en dan maakten ze een samenvatting. Die werd dan online gezet :love: Uiteindelijk een 9 gehaald ervoor. :p Op 5 september ga ik daar een 10 van proberen maken.

Goeie samenvatting? Heb jij dat economisch recht van dien dude met zijn knolneus geleerd? Trouwens ben je er door voor Duits 1?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan