Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Vedeco

Legacy Member
Alleszins geen overhaaste beslissingen nemen. Al zou ik zo'n 'werkvakantie' ook wel zien zitten :p Misschien iets voor na volgend jaar.

freakykiller

Legacy Member
Cadiuro zei:
3/4e van dat examen ingevuld, 1/20. Ben het gaan inkijken en de prof zei "ja hier had je nog een puntje kunnen krijgen en hier ook en hier ook, maar meer dan een 3 of een 4 was het toch niet geworden."

1/20 dus.

Edit: kvond da trouwens ni zo grappig.
Tja no offence maar ik versta gewoon niet hoe ge 1 kunt halen :unsure:. Ik heb al paar examens totaal verkloot, zelf ééntje lichte black-out maar onder de 5 geraak ik toch nie :unsure:, dus een 1 zeker al niet

mla zei:
bwa da zou nogal stom zijn he, tegen dan ben ik 25 jaar en dan nog eens 3 jaar studeren voor een bachelor.
Dan ben ik al bijna 29 jaar tegen dat ik ben afgestudeerd...
En na 3 jaar werken terug zonder inkomen vallen omdat je gaat studeren, volgens mij toch niet zo'n goed plan..
Er zullen nog wel andere mogelijkheden zijn buiten de mcdonalds zeker?:unsure:

Hoe ver zat ge in handelswetenschappen ?

Blackend

Legacy Member
Zit op dit eigenste moment in de aula op te letten bij studenten die herexamen halfgeleidercomponenten aant doen zijn. Nog een goed uurtje te gaan.

Cadiuro

Legacy Member
Ma ook ni iedereen is zone superstudent as gij e freaky :p

Nooby4Ever zei:
Ik had ook wisk I vandaag (in de 07)

200M 00.07? Nice
Welk studeert gij?

Hoe droog was trouwens ook dieen assistent met zijn "10:43 + E met E > 0"
"Ja mannen, nu klopt het uur altijd e"

mla

Legacy Member
stinky zei:
Quick, ma als ge int buitenland wilt gaan werken, beperkt da wel sterk uw mogelijkheden :).

Bwa, hangt er vanaf wat voor werk ge wilt doen he..
Als ge één of ander managementjob in het buitenland wilt zal de kans natuurlijk heel wat lager liggen zonder diploma

freakykiller

Legacy Member
Cadiuro zei:
Ma ook ni iedereen is zone superstudent as gij e freaky :p



200M 00.07? Nice
Welk studeert gij?

Hoe droog was trouwens ook dieen assistent met zijn "10:43 + E met E > 0"
"Ja mannen, nu klopt het uur altijd e"

I wish I was :unsure: :p (dan had ik er géén :()

TheRedDevils

Legacy Member
1 oefening goed gekunnen, andere minder... Blijft afwachten want weet niet hoe de puntenverdeling is :unsure: Zal wel wat meer op de moeilijkste oefening staan maar hoeveel juist weet ik ni :p
Nu heb ik een weekje en dan meteen 2 vakken na elkaar, Economie en Duits! Leuker om te studeren dan dit vak alleszins.

mla

Legacy Member
freakykiller zei:
Hoe ver zat ge in handelswetenschappen ?

Voornamelijk 2de jaar met vakken uit het eerste en derde, maar ben ook al 2 keer van school veranderd dusja

Nooby4Ever

Legacy Member
Cadiuro zei:
200M 00.07? Nice
Welk studeert gij?

Hoe droog was trouwens ook dieen assistent met zijn "10:43 + E met E > 0"
"Ja mannen, nu klopt het uur altijd e"

Jup, informatica.
Kzat helemaal vooraan in het ~midden, die assistenten waren constant aan het babbelen en lachen :p

Orchidee

Legacy Member
freakykiller zei:
Tja no offence maar ik versta gewoon niet hoe ge 1 kunt halen :unsure:. Ik heb al paar examens totaal verkloot, zelf ééntje lichte black-out maar onder de 5 geraak ik toch nie :unsure:, dus een 1 zeker al niet

Gohja, is toch mogelijk hoor. Ik had vorig jaar ook een 1, voor ICT. En een 2 had ik ook, voor algebra. :unsure:

Cadiuro: Ge zegt voor zolang ge nog geografie doet... Is het met goeie herexamens nog te doen om verder te gaan, of is dat weinig zinvol? En stel ge verandert, heb je dan al een richting op het oog?

TheRedDevils

Legacy Member
mla zei:
Voornamelijk 2de jaar met vakken uit het eerste en derde, maar ben ook al 2 keer van school veranderd dusja

Zit je in Gent? Anders wil ik wel boeken overkopen van 3dejaarsvakken :unsure:

Cadiuro

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Gohja, is toch mogelijk hoor. Ik had vorig jaar ook een 1, voor ICT. En een 2 had ik ook, voor algebra. :unsure:

Cadiuro: Ge zegt voor zolang ge nog geografie doet... Is het met goeie herexamens nog te doen om verder te gaan, of is dat weinig zinvol? En stel ge verandert, heb je dan al een richting op het oog?

Ik denk eigenlijk wel dat het met goeie herexamens nog te doen is. Het zijn immers van die algemene ondersteunende basiswetenschappen (fysica, wisk I, wisk II, grondslagen van de chemie, milieuchemie - uitzondering hier is geschiedenis) waar ik nu nog mee zit te knoeien, heel weinig richtingspecifiek (milieuchemie en gesch zijn uitzondering). Bijvoorbeeld de pure wiskunde waarop ik nu zo zwaar aan het afgaan ben, legt wel een goede basis, maar we hebben dat niet meer zo concreet nodig, behalve in bv statistiek en economie, maar economie ben ik er al door. In de verdere opleiding kan ik niet meteen aan vakken denken waar dat zo'n rol speelt.
Als ik door dat basispakket raak, krijg ik terug vakken die me meer interesseren, meer vakken waarvoor ik ook geografie begonnen ben. Het nadeel aan bissen: ge blijft echt zitten met de dingen waarmee ge moeite hebt, zowel qua leerstof als qua interesse.

Mocht ik er nu doorzijn met 6 tienen, dan ga ik nog eens stevig nadenken.

Als alternatieven denk ik momenteel vooral over lerarenopleiding (aardrijkskunde + iets, misschien informatica), met andere opties iets in de stijl van office of business-management. Eventueel toegepaste informatica, maar ik denk dat dat - ondanks grote interesse - met mijn wiskundecapaciteiten niet zo'n goed plan is.

Er hangt wel enorm veel van af, zelfs buiten mijn diploma (hoewel een hogeschooldiploma niet per se slecht is) en verdere toekomst: mijn kot, mijn studentenkring, feestjes, mijn fiets, zelfs cashgeld heeft mijn pa eraan gehangen (terugbetaling van mijn giek, bv, toch zo'n €175).

Fliblit

Legacy Member
Ik denk dat ik wel een 10 ga hebben. Mijn eerste vraag, op zes punten, was een vraag die ging over de inleiding (die ik, zoals iedereen, snel eens heb gelezen) :unsure: Nuja, ik heb me daar wel redelijk uit kunnen redden denk ik. De volgende drie vielen al bij al wel mee. Absolutisme in de 17e eeuw wist ik ongeveer, de Brabantse Revolutie ging ook wel en over Hendrik de Man wist ik alles.

Wel grappig toen de prof een extra vraag stelde over het Plan de Man. Dat gaat over socialisten en hij vroeg wat er daar nu precies zo vreemd aan is dat arbeiders samenwerken met de andere klassen. Ik wist het niet meteen, en hij zei "wat heeft Marx gedaan?" Gelukkig had ik een 14 voor wijsbegeerte vorig jaar :p

josilirios

Legacy Member
Nas zei:
Ik zou anders een jaar of twee/drie werken en daarna terug je studies aanvangen. Want met een ASO diploma ben je geen reet en je wil je hele leven toch niet werken in een McDonald's...

Deed gij niet Pol&Soc? :s:s:s:s:s

josilirios

Legacy Member
Nas zei:
Ik zou anders een jaar of twee/drie werken en daarna terug je studies aanvangen. Want met een ASO diploma ben je geen reet en je wil je hele leven toch niet werken in een McDonald's...

Nas zei:
Nee, enkel de pol

Dat is aan de UNIVERSITEIT van Gent

Daarmee is het wel gezegd denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan