Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Drew

Legacy Member
Pff, eerst zegt de Rudy af en nu ook Peter Mertens, al een geluk dat de Jean-Ma nog komt want anders kan 'k niet lachen tijdens 't debat. :(

Joeshoe

Legacy Member
Iemand zei:
Proffen tegen wie ik al gesproken heb, spreek ik aan met Beste professor,
Proffen die ik nog niet gesproken heb, spreek ik aan met Geachte professor,

Eindigen doe ik met: Met vriendelijke groeten (voornaam naam)

Het is altijd wel iets bij die mannen. Zo zit er bij ons ne prof die absoluut niet wilt dat ge hem met beste aanspreekt "omdat hij onze beste niet is". De andere wil niet met geachte aangesproken worden want dat is te formeel. En zo heeft élke prof wel zijn eigen voorkeur.

Fuck heel diene zever dan ze, van mij krijgen ze enkel nog een "hallo" als aanspreking als ze zo lastig gaan doen.

coldplayke

Legacy Member
Vandaag Fliblit gezien bij atw2. Ik dacht van 'ok, ik moet undercover blijven'.
De prof vraagt dan: wie heeft het boek al?
Ik ben 1 van de enigen die zijn hand opsteekt :sop:
Ah, juffrouw, laat maar eens zien!! Kom, laat maar eens zien!!
Grumble :sop:
En dan: is het een makkelijk boek? :p
Uhh... ik heb dat nog niet open gedaan :unsure:

lantaarnpaal

Legacy Member
coldplayke zei:
Vandaag Fliblit gezien bij atw2. Ik dacht van 'ok, ik moet undercover blijven'.
De prof vraagt dan: wie heeft het boek al?
Ik ben 1 van de enigen die zijn hand opsteekt :sop:
Ah, juffrouw, laat maar eens zien!! Kom, laat maar eens zien!!
Grumble :sop:
En dan: is het een makkelijk boek? :p
Uhh... ik heb dat nog niet open gedaan :unsure:

Welken boek?

coldplayke

Legacy Member
lantaarnpaal zei:

An Introduction to Linguistics and Language Studies van McCabe

200 pagina's zelfstudie :woohoo:
Wij moeten dus 200 blz meer kennen dan de anderen vorig jaar :p

TheRedDevils

Legacy Member
Fak, lastige dag. Tot kwart voor 8 les gehad. Straks een pintje gaan drinken als beloning!

phixiuZ

Legacy Member
Morgen hopelijk voor de eerste keer dit jaar in de les proberen te geraken, altijd iets tussengekomen vorige week :unsure:. Ik ga mij moeten inhouden met de streekbieren vanavond :(.

Exorikos

Legacy Member
Ben ik de enige die het fout vindt dat een vriend van mij als leerkracht leerlingen accepteert op Facebook? :unsure:

phixiuZ

Legacy Member
nee! in sommige scholen hebben ze dat schijnt al verboden, heb er onlangs iets over gelezen

moest ik leerkracht zijn zou ik dat zelf nooit doen, uw leerlingen zo'n kijk geven op uw privé-leven, nergens goed voor, ze kunnen er misbruik van maken :)

glashelder

Legacy Member
Heb uiteindelijk gekozen voor dag Mieke. (Ze heet Mieke dus, niet mieke als in meisje :unsure:) Geloof niet dat ze het zo erg vond, mailde gewoon terug met een voorstel voor dag en uur van afspraak. Ik ben óók voor alle vormen van respect in mailverkeer en mijn mailtjes van de proffen zijn bijna wansmakelijk beleefd (geen archaïsche gedrochten hé), maar als ze zelf afsluiten met "groeten, Mieke" vind ik het ook zo raar om dan weer te beginnen met geachte blabla. Plus 't is een sociologe, volgens mij vindt die alles best eigenlijk :unsure:

Vandaag weer die ene prof gehad die van alles vooral een leuk participatie- en debatspelletje wil maken. Tijdsverspilling. Wat we vandaag zelf mochten 'ontdekken' en uitleggen aan elkaar konden we in een gewone les misschien in een uurtje gezien hebben. Maar nu moesten we een tekst op voorhand lezen, een taak maken, vraagjes beantwoorden, in de les een tabelletje invullen in groep, dan overleggen met de andere groepjes en nog eens alles toepassen op een actueel artikel :sleep: Serieus, geef gewoon les, het is unief, geen spelenderwijs ontdekken kleuterklasje.

Morgen multivariate analyse (:() en in de namiddag eerste les historische pedagogiek, ben eens benieuwd.

Furywitch

Legacy Member
phixiuZ zei:
nee! in sommige scholen hebben ze dat schijnt al verboden, heb er onlangs iets over gelezen

moest ik leerkracht zijn zou ik dat zelf nooit doen, uw leerlingen zo'n kijk geven op uw privé-leven, nergens goed voor, ze kunnen er misbruik van maken :)

Met google alleen vind je vaak al meer dan genoeg dingen. :p

Nunak

Legacy Member
Exorikos zei:
Ben ik de enige die het fout vindt dat een vriend van mij als leerkracht leerlingen accepteert op Facebook? :unsure:

Veel oud-leerkrachten van mij doen dat :unsure:

Drew

Legacy Member
Maat van mij deed stage op onze oude middelbare school en daar was dat bij sommige leerkrachten ook een gangbare praktijk. Om dan met het vergaarde fotomateriaal te roddelen in de leraarskamer. :unsure:

Fliblit

Legacy Member
coldplayke zei:
Vandaag Fliblit gezien bij atw2. Ik dacht van 'ok, ik moet undercover blijven'.
De prof vraagt dan: wie heeft het boek al?
Ik ben 1 van de enigen die zijn hand opsteekt :sop:
Ah, juffrouw, laat maar eens zien!! Kom, laat maar eens zien!!
Grumble :sop:
En dan: is het een makkelijk boek? :p
Uhh... ik heb dat nog niet open gedaan :unsure:

Ale, ik heb je nog zitten zoeken :p zeg iets in het vervolg :(

coldplayke zei:
An Introduction to Linguistics and Language Studies van McCabe

200 pagina's zelfstudie :woohoo:
Wij moeten dus 200 blz meer kennen dan de anderen vorig jaar :p

Is dat serieus 200 blz meer? Ik heb er al spijt van dat ik het niet getolereerd heb. Of nee, ik wil me met mijn kop tegen de muur slaan dat ik twee keer een 9 heb gehaald op zo'n makkelijk vak. Ik wil hier echt, echt niet op buizen.

Lorvet

Legacy Member
Ik heb nu ook een stel oud-leerkrachten van mij op FB, ma das voornamelijk omdat ik ze nu tegenwoordig meer als gewone mens zie :p Als leerkracht uw kinderen toevoegen is voor mij echter compleet een no-go, er moet een bepaalde afstand blijven.

Bv202

Legacy Member
Leerlingen toevoegen valt nog goed mee.

Ik heb een oude leerkracht op Facebook (uit het middelbaar) die constant reageert op posts van haar leerlingen, foto's van haar leerlingen op Facebook zet en de leerlingen begint te taggen, de leerlingen met de examens gaat aanspreken om te zeggen dat ze moeten studeren ipv de tijd op Facebook doorbrengen, constant posts maakt over leerlingen of over klassen in het algemeen en herinneringen over huistaken via Facebook verspreidt. Ohja, en terwijl ze examens verbetert zet ze ook nog eens de "domme antwoorden" van leerlingen op Facebook.

En dat is blijkbaar normaal voor haar en de school.

Voor de rest heb ik nog wel een aantal oud-leekrachten op Facebook, maar die weten wel hoe ze privé en werk gescheiden moeten houden en waar de grens ligt.

Fliblit

Legacy Member
Dilemma voor mijn examenregeling.

Keuze 1:
10/06: ELit III: Amerikaanse lit na 1900
12/06: NLK III: Actuele literatuur
14/06: Zweeds I
(20/06: Naamkunde)
27/06: NLK II

Heel erg zwaar in het begin dus, één dag voor die twee toch wel grote, belangrijke vakken (Zweeds is een examen over stof van het hele jaar), erg chill op het einde (12 dagen voor één vak?)

Keuze 2:
10/06: Elit III: Amerikaanse lit na 1900
14/06: Zweeds I
(20/06: Naamkunde)
27/06: NLK II
28/06: NLK III: Actuele literatuur

Hier is het wat beter gespreid in het begin (3 dagen voor Zweeds), maar dan heb ik op het einde wel NLK II en III vlak na elkaar, met maar één namiddag tussen. Ik heb wel veel tijd (12 dagen) om het allebei te leren, maar toch...

Vordesh

Legacy Member
Wij hebben 1 (voor anatomie/biochemie en microbiologie) die liever via fb werkt dan email. Anders moet ze teveel op dezelfde vragen antwoorden. Ze is bekan constant online ook. Op dien toledo heeft ze zelf voorbeeldexamens en samenvattingen geplaatst ook, ze zouden allemaal zo moeten zijn ^^

Morgen 3u interactietheorie. Geen examen, juist nen paper en tis nen zelfstudie cursus waar alles letterlijk instaat.. das dus uitslapen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan