Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Lorvet

Legacy Member
moustii zei:
De eerste week Ir wordt gekenmerkt door het alom geliefde vak Wiba :love: Ben van de week zeker 5 keer gestorven in de les
En dan moet Analyse I nog beginnen :evil:

Ik heb hier nog een pak oud-examens staan van WiBa, die vermoedelijk van de wiki gesmeten zijn, als je die moet hebben moet je mij maar PM'en ;)

glashelder

Legacy Member
Cadiuro zei:
Dan citeer ik terug op wat ik zei in mijn vorige post, "mensen die niet rationeel kunnen denken, moeten tegen zichzelf beschermd worden".

Helaas merken veel mensen pas hoe diep het zit bij iemand als het al te laat is...

Guazala

Legacy Member
NotoriousP zei:
En je kan niet op alles zeggen "het is mijn mening" zodat het onmogelijk fout kan zijn.

Je kan dat inderdaad niet over alles zeggen. Sommige dingen zijn vaststaande feiten. Wanneer het gaat over hoe je tegen zelfmoord aankijkt is dat wel een mening, net zoals er in de meeste morele discussies geen goed of fout is, is dat hier ook het geval.

Dat jij je mening blijkbaar als superieur beschouwd, aan die van anderen zegt dan, mijns inziens, vooral veel over jou.

coldplayke

Legacy Member
GemaneDude zei:
:D



De vragen bij de boeken veranderen precies niet, dus ik zou alleen de belangrijkste stukjes uit de boeken lezen en voor de rest een samenvatting op Wikipedia lezen. :)

En wat ik daarin heb geschreven zijn de antwoorden op de mogelijke vragen van de boeken. :)

Je kent mij goed genoeg om te weten dat ik die boeken wel ga lezen :p

En om eerlijk te zijn, het boek waarin ik nu bezig ben voor Duits vind ik een goede keuze voor het vak. Het kwam wat traag op gang, maar nu ik echt in het verhaal zit vind ik het een heel ontroerend en herkenbaar verhaal.

Fliblit

Legacy Member
Guazala zei:
Wanneer het gaat over hoe je tegen zelfmoord aankijkt is dat wel een mening, net zoals er in de meeste morele discussies geen goed of fout is, is dat hier ook het geval.

Dat jij je mening blijkbaar als superieur beschouwd, aan die van anderen zegt dan, mijns inziens, vooral veel over jou.

Lafaards plegen geen zelfmoord, dat is geen mening, dat is gewoon een feit. Om zelfmoord te plegen moet je ingaan tegen je overlevingsreflex, moet je de stap durven zetten om alles achter te laten voor een onbekend iets. De mening hebben dat zelfmoord gelijk staat aan lafheid toont vooral dat je er nog nooit deftig hebt over nagedacht. Van het perron springen, de trekker overhalen, van de stoel stappen of van een brug springen is onmogelijk een laffe daad.

Veel depressievelingen zeggen niet voor niets dat ze geen ballen hebben om zichzelf van kant te maken, anders hadden ze het al lang gedaan.

Dit is eigenlijk een onderwerp voor een aparte thread, excuseer dat ik er blijf over doorgaan, maar ik kan sommige mensen hun gedachtegang hier toch echt niet volgen.

Lorvet

Legacy Member
tommie314 zei:
WiBa was echt niets hé.

Zit gij niet op kot trouwens?

Nop, ik zou het zelf mogen betalen, en zoveel geld teveel heb ik nu ook weer niet ;)

WiBa was mijn op 1 na slechtste vak in het 1ste jaar en ik vond dat een van de grootste schijtvakken van het eerste jaar. Ik denk dus dat we over dat vak een andere mening hebben :p

moustii

Legacy Member
Lorvet zei:
Nop, ik zou het zelf mogen betalen, en zoveel geld teveel heb ik nu ook weer niet ;)

WiBa was mijn op 1 na slechtste vak in het 1ste jaar en ik vond dat een van de grootste schijtvakken van het eerste jaar. Ik denk dus dat we over dat vak een andere mening hebben :p


Wat ik vooral irritant vind aan wiba is dat de theorie totaal niet uitgebreid genoeg is om de oefeningen op te lossen :rage:

Alle opgeloste examens zijn trouwens welkom :unsure:

Wat is trouwens het nut van vpn? Om van bepaalde programma's gebruik te maken snap ik nog maar om gwn op het internet te kunnen zou wifi toch veel gemakkelijker zijn?

stinky

Legacy Member
Wiba was gwn een schijtvak. Het werd slecht gegeven en op het examen trokken ze belachelijk veel punten af voor niet relevante dingen. Maar al bij al is het natuurlijk handig dat alles nog is herhaald wordt :).

Exorikos

Legacy Member
Maartenn zei:
Je toont jezelf hier van je slechtste kant.
Nuja, jij niet alleen.
Het klinkt cru om te zeggen, maar misschien zou het eens goed doen dat jullie effectief zelfs geconfronteerd worden met zoiets. Of dat jullie zelf aan zelfmoord beginnen te denken. Eens zien hoe de discussie van verloopt.

Ik ben inderdaad niet geconfronteerd met het leven van mijn neef dat compleet verwoest werd doordat hij zijn broer na 3 dagen in de zomer half verrot van het plafond mocht plukken.

Triestig geval ben je als je mijn punt over het verwoesten van op z'n minst de vinder zijn/haar leven gewoon blijft negeren.

Zolang de discussie hier mag blijven doorgaan zal ik blijven reageren.

Guazala

Legacy Member
Fliblit zei:
Lafaards plegen geen zelfmoord, dat is geen mening, dat is gewoon een feit.

een beargumenteerde mening blijft een mening en niet meer dan dat. Je kan even veel argumenten vinden die deze stelling ontkrachten.
Objectieve waarneming kan deze stelling bovendien onmogelijk bewijzen omdat het woord 'lafaard' op zichzelf al een waardeoordeel inhoudt en dus subjectief is. Daarom is het dus een mening en geen feit.

Lorvet

Legacy Member
moustii zei:
Wat ik vooral irritant vind aan wiba is dat de theorie totaal niet uitgebreid genoeg is om de oefeningen op te lossen :rage:

Alle opgeloste examens zijn trouwens welkom :unsure:

Wat is trouwens het nut van vpn? Om van bepaalde programma's gebruik te maken snap ik nog maar om gwn op het internet te kunnen zou wifi toch veel gemakkelijker zijn?
VPN was handig voor athena, maar omdat er nu athenax is, is dat ook niet nodig. Het is wel handig om aan uw harde schijf van de univ te geraken. Maar omdat er nu dropbox is, is dat ook niet per se nodig. De voornaamste reden is nu op internet gaan op plaatsen van de UGent.

Kowalskii

Legacy Member
Vincort zei:
Hoe gek moet ik zijn om als keuzevak Beleidsinformatica (TEW) te nemen?

Ugent? Ik heb dat vak dit jaar, ng niet naar de les geweest maar het is wel met groepswerk waar veel werk in kruipt tschijnt.

moustii

Legacy Member
Lorvet zei:
VPN was handig voor athena, maar omdat er nu athenax is, is dat ook niet nodig. Het is wel handig om aan uw harde schijf van de univ te geraken. Maar omdat er nu dropbox is, is dat ook niet per se nodig. De voornaamste reden is nu op internet gaan op plaatsen van de UGent.

Maar dan is gewone wifi toch veel handiger?

Nas

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
Van plan om zeedieren te redden? :s
Als ik slaag en effectief aan een post sta, zal ik iedereen uit dezen thread redden die verdrinkt.

Behalve GemaneDinges natuurlijk

Fliblit

Legacy Member
Nas zei:
Als ik slaag en effectief aan een post sta, zal ik iedereen uit dezen thread redden die verdrinkt.

Alsof iemand in deze thread chique genoeg is om in Knokke te verdrinken :s

e.House

Legacy Member
Mij is ingeschreven voor dit jaar, volgende week eens zien naar de lessen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan