Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Openboekexamens: ik leer op PC en nu moet ik hier echt nog honderd bladzijden printen omdat ik sowieso een vraag krijg uit één van die files die enkel online staan. Papierverspilling!

Tsubasa

Legacy Member
Vind die aankondiging ook maar belachelijk.
Goed, tijd voor terug te beginnen drinken. Succes aan de rest! Nog even!

Kowalskii

Legacy Member
Artevelde homo's die hun punten al weten... hier nog 2 examens te gaan lool

Crash_and_burn

Legacy Member
Herexamenrooster KUL online, om depri van te worden. Wss 4 examens op 5 dagen en dan nog is de zwaarste. Niet echt motiverend om te zien als ge nog moet leren.

Hier nog eentje te gaan, vrijdag is het gedaan, eindelijk.

Lorvet

Legacy Member
Matt. zei:
Idem.

Pff, ik zou misschien een vak bij de burgies/informatica willen volgen maar ik durf dat precies niet opnemen in mijn laatste jaar. :unsure::sad:
Allé, er zijn eigenlijk nog veel vakken die ik wil volgen, maar in een thesisjaar lijkt het me nu ook niet echt aan te raden om nog wat vakken bij te doen buiten uw curriculum. :sop:
Welk zou je willen doen? Als ge Programmeren nog wilt oppakken heb ik al een goeie raad klaar staan.

Altijd plezant ook om de dag voor het examen wanneer ge al achterlijk veel achter zit, nog een gans stuk theorie voor de eerste keer te moeten bekijken :sop:

McGregor

Legacy Member
Matt. zei:
Openboekexamens: ik leer op PC en nu moet ik hier echt nog honderd bladzijden printen omdat ik sowieso een vraag krijg uit één van die files die enkel online staan. Papierverspilling!

Slides 4 op een pagina of slechts 2 indien het klein is.
2 pagina's tekst lukt ook op 1 pagina's zolang het nog leesbaar is. :p

Kowalskii

Legacy Member
iemand later gedaan dan 30juni of op 30juni? Ke den indruk da'k ver den enigsten ben :/

Tweak37

Legacy Member
Matt. zei:
Openboekexamens: ik leer op PC en nu moet ik hier echt nog honderd bladzijden printen omdat ik sowieso een vraag krijg uit één van die files die enkel online staan. Papierverspilling!

Had ook zoiets vandaag, zelfs 150 bladzijden afgeprint gisteren denk ik. Ze zouden beter ook gewoon een laptop toelaten. Vorig jaar had ik een examen waar dat mocht, dat was wel chill (niet simpel tho).

Vincort

Legacy Member
Is het zo ongewoon dat er 33 procent buist? Ok, het is geen 1ste bach meer wrs, maar toch...

Racing_Genk

Legacy Member
Mwa in 1e bach buist er zo'n 65-75% gemiddeld, maar in latere jaren zijn de sukkels er tussen uit dus lijkt 33% mij zeker niet weinig :p

@kowal: later dan 30ste is onmogelijk denk ik? :p Maar er zijn er wel een paar hier die nog tot 30e moeten

Matt.

Legacy Member
Lorvet zei:
Welk zou je willen doen? Als ge Programmeren nog wilt oppakken heb ik al een goeie raad klaar staan.

Altijd plezant ook om de dag voor het examen wanneer ge al achterlijk veel achter zit, nog een gans stuk theorie voor de eerste keer te moeten bekijken :sop:

Mja, programmeren omdat ik dringend eens Java moet opfrissen/C moet leren (Python moet ik ook nog eens leren), besturingssystemen omdat ik beter met unix moet leren werken (shell scripting etc), high performance computing omdat dat ook erg belangrijk aan 't worden is... Statistiek zou ik ook nog wat willen verdiepen m.n. tijdreeksanalyse, bayesiaanse statistiek en zo, daar kan ik echt bijna niets van. En wat epidemiologie, maar da's eerder uit interesse dan dat ik denk dat het nuttig zal zijn. :unsure: En dan zijn we er wel denk ik. :p

McGregor zei:
Slides 4 op een pagina of slechts 2 indien het klein is.
2 pagina's tekst lukt ook op 1 pagina's zolang het nog leesbaar is. :p

Mja, het stond al in lettergrootte 8 of 9 of zo. En sommige figuren zijn nu al te klein om er iets deftig op te zien. Dubbelzijdig printen was nog mogelijk geweest maar da's zo omslachtig als uw printer dat niet automatisch kan.

Burrid

Legacy Member
Nog 13u!
Presentatie bijna af, zal wel nog genoeg tijd zijn om te herhalen.

tom1

Legacy Member
Matt. zei:
Mja, programmeren omdat ik dringend eens Java moet opfrissen/C moet leren (Python moet ik ook nog eens leren), besturingssystemen omdat ik beter met unix moet leren werken (shell scripting etc), high performance computing omdat dat ook erg belangrijk aan 't worden is... Statistiek zou ik ook nog wat willen verdiepen m.n. tijdreeksanalyse, bayesiaanse statistiek en zo, daar kan ik echt bijna niets van. En wat epidemiologie, maar da's eerder uit interesse dan dat ik denk dat het nuttig zal zijn. :unsure: En dan zijn we er wel denk ik. :p



Mja, het stond al in lettergrootte 8 of 9 of zo. En sommige figuren zijn nu al te klein om er iets deftig op te zien. Dubbelzijdig printen was nog mogelijk geweest maar da's zo omslachtig als uw printer dat niet automatisch kan.


Kvind dat altijd zo belachelijk als mensen bij Matlab examens al die scripts hebben afgeprint van elke oefening :p. Dat ge zo'n paar functionele zaken afprint ok, maar alles!

Matt.

Legacy Member
tom1 zei:
Kvind dat altijd zo belachelijk als mensen bij Matlab examens al die scripts hebben afgeprint van elke oefening :p. Dat ge zo'n paar functionele zaken afprint ok, maar alles!

Mja, 't is statistiek, we hebben van elke type oefeningen maar één of twee voorbeelden dus dan moet ge wel (bijna) alles afprinten... :p

Eens beginnen de theorie herhalen!

Fliblit

Legacy Member
Bijna gedaan! :)

Dan kot zoeken :unsure:

Dan een week op reis met mama en papa naar Oostenrijk :(

Dan misschien iets leuks doen! :)

Dan terug studeren voor herexamens :(

Vakantieplanning is al gemaakt se :)

h0pje

Legacy Member
Ik versta geen botten van factoranalyse :sad: Geen idee wat ik eigenlijk moet doen. Ik weet dat ik moet kijken naar de variabelen die een hoge mate van correlatie hebben met elkaar maar daar blijft het ook bij :')

Dit wordt een lange nacht.

Lorvet

Legacy Member
Matt. zei:
Mja, programmeren omdat ik dringend eens Java moet opfrissen/C moet leren (Python moet ik ook nog eens leren), besturingssystemen omdat ik beter met unix moet leren werken (shell scripting etc), high performance computing omdat dat ook erg belangrijk aan 't worden is... Statistiek zou ik ook nog wat willen verdiepen m.n. tijdreeksanalyse, bayesiaanse statistiek en zo, daar kan ik echt bijna niets van. En wat epidemiologie, maar da's eerder uit interesse dan dat ik denk dat het nuttig zal zijn. :unsure: En dan zijn we er wel denk ik. :p
Het vak Programmeren is C/C++, dit semester gehad; erg leerrijk, maar wel aan de pittige kant in het jaar zelf; 4 gequoteerde practia die van erg zwaar kaliber kunnen zijn op een half puntje elk en een project met 2 voor 3 punten waar muug veel tijd in kruipt. Als je die goed gemaakt hebt is het examen wel een eitje. Wel erg leerrijk.
Besturingssystemen heb ik volgend jaar 1ste semester, lijkt me voorlopig nogal conceptueel, ik vermoed dat er eerder geleerd wordt hoe je er een maakt dan gebruikt (da's nogal veel bij ons), details moet je maar aan enkele oudere CW'ers vragen :p Is blijkbaar met gequoteerde practica, de prof die het geeft is wel steengoed (heb die dit semester al gehad op de voorloper van dat vak).
Voor Java hebben wij 2 vakken; Informatica in het 1ste jaar; da's wel echt enorme basis en is eerder leren programmeren dan Java te gebruiken, volgend jaar hebben we wel Softwareontwikkeling wat Java-programmeren voor gevorderden is blijkbaar + de nodige theoretische zever er rond. Is met een project in het jaar.

Da's zo een beetje wat ik er van weet allemaal :unsure:

En nu dringend eens die oefeningen beginnen maken!

Exorikos

Legacy Member
De eerste en laatste Red Bull van deze examenreeks en nog een paar uurtjes knallen!

GAAN!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan