Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Racing_Genk

Legacy Member
Lukieezzz zei:
Dat hij er dan maar voor zorgt dat de mensen iets kunnen bijleren in de les ;)
Idd kben ook al lang afgehaakt met die lessen. Deze prof is wel beter als de vorige maar nog geven ze die wiskunde te wiskundig, hebben die nog altijd nie door da wij die formule vorm niet verstaan (met da boek als hoogtepunt).

@balsaus:

- iets met wens/behoefte
- disjunctief/conjunctief/lexicografisch/...
- welk type koopgedrag? complex, dissonantiereducerend,...
- black box koper, krijgt ge situaties en moet ge zeggen wat zich niet in de blackbox afspeelt
- volgorde segmentatie-doelgroepkeuze-differentiatie-positionering
- Wat marketing als filosofie inhoudt
- ...

TheRedDevils

Legacy Member
En wat was dat hier gisterenavond met al die brandweerwagens aan de coupure? Ik zag nergens brand :unsure:

Blackmill

Legacy Member
Een vraagje

Gent of Leuven (of nog een ander hoogonderwijs) en waarom ? (vooral als het de afstand niet is, goed de reden vermelden ;) )

Matt.

Legacy Member
Blackmill zei:
Een vraagje

Gent of Leuven (of nog een ander hoogonderwijs) en waarom ? (vooral als het de afstand niet is, goed de reden vermelden ;) )

Als je het zelf niet weet dan maakt het niet uit.

Nas

Legacy Member
Ga maar naar Leuven.

Ik heb mijn week vakantie al genomen, heel de week praktisch niet naar de les geweest (en ook niet echt meer van plan). Kan ik in de paasvakantie KNALLEN!

Th1x4nG

Legacy Member
Blackmill zei:
Een vraagje

Gent of Leuven (of nog een ander hoogonderwijs) en waarom ? (vooral als het de afstand niet is, goed de reden vermelden ;) )

'hoogonderwijs'? :unsure:

Forzaracing

Legacy Member
Nas zei:
Ga maar naar Leuven.

Ik heb mijn week vakantie al genomen, heel de week praktisch niet naar de les geweest (en ook niet echt meer van plan). Kan ik in de paasvakantie KNALLEN!

Groot gelijk, in de vakantie is het toch altijd slecht weer ;)

Fighting Hobbit

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Idd kben ook al lang afgehaakt met die lessen. Deze prof is wel beter als de vorige maar nog geven ze die wiskunde te wiskundig, hebben die nog altijd nie door da wij die formule vorm niet verstaan (met da boek als hoogtepunt).

Kan je me een voorbeeld geven van niet-wiskundige wiskunde? Ik ben oprecht benieuwd...

Orchidee

Legacy Member
Blackmill zei:
Een vraagje

Gent of Leuven (of nog een ander hoogonderwijs) en waarom ? (vooral als het de afstand niet is, goed de reden vermelden ;) )

Kies eerst wat je wilt studeren. Doe dan de opendeurdagen van die richting(en) in beide steden en kies dan waar ge je meest thuis voelt. Beide steden zullen wel meevallen om je studententijd door te brengen hoor.:)

Racing_Genk

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Kan je me een voorbeeld geven van niet-wiskundige wiskunde? Ik ben oprecht benieuwd...
Haha, bedoelde eigenlijk te abstract:p. Ge krijgt daar nen hoop zever in formules en ze zouden veel beter ook een uitwerking van voorbeelden geven, want zo'n dingen snappen wij tenminste wel :p

Th1x4nG

Legacy Member
Nja, das wel eigen aan unif zeker. 2 uur uitleg geven en dan nog 4 uur er proberen iets van te maken op uzelf terwijl als ge het beheerst, ge het op 15 minuten aan iemand zou kunnen uitleggen in menselijke taal. :)

zipke

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Nja, das wel eigen aan unif zeker. 2 uur uitleg geven en dan nog 4 uur er proberen iets van te maken op uzelf terwijl als ge het beheerst, ge het op 15 minuten aan iemand zou kunnen uitleggen in menselijke taal. :)

Ik vind dat deze uitspraak 100% past bij het recht dat ik hier aan het doorworstelen ben. Er zou een codex moeten bestaan en een handboek dat alles dertig keer korter en menselijker uitlegt..

My god ik had er al een afkeer voor na mijn 1e bachelor, nu heb ik er echt een volledige degout van :cry:

Blackmill

Legacy Member
Th1x4nG zei:
'hoogonderwijs'? :unsure:
Ja, ben veel te rap geweest. Ik wou denk ik al posten alvorens ik mijn zin afhad, maar kan wel degelijk Nederlands. Ik bedoelde dus een ander plaats waar er hoger onderwijs of universiteiten zijn, al is het vrijwel zeker dat ik voor een Academische bachelor ga, en enkel Gent en Leuven interesseren me.

Orchidee_x zei:
Kies eerst wat je wilt studeren. Doe dan de opendeurdagen van die richting(en) in beide steden en kies dan waar ge je meest thuis voelt. Beide steden zullen wel meevallen om je studententijd door te brengen hoor.:)
Dat zal geologie, geografie (maar dan zou ik het enkel doen voor de weerkunde), of fysica en sterrenkunde zijn om me daarna te specialiseren in een master sterrenkunde. Of via Geologie kun je ook nog altijd een schakelprogramma doen, mocht fysica wat te moeilijk zijn. Ik kan nog naar veel richtingen toe. Zowel talen, wetenschappen als humane richtingen liggen me best goed. Wiskunde dan weer niet, maar ja ... Doorspartelen zeker.

Zit trouwens nog maar in het vierde middelbaar, dus heb nog al de tijd van de wereld, en ik moet eerst maar eens zien dat ik er de volgende twee jaar door ben, al zal dat geen probleem zijn. En beter al op de feiten vooruitlopen, dan er te laat bijzijn, en heel je leven lang spijt hebben :D. Maar ik verlang wel naar dat studentenleven ergens. ... Tot het zover is :p

psyko-monchske

Legacy Member
Zijn hier economen onder ons? Kan er iemand het volgende uitleggen? Ik het niet zo goed, het gaat over het ontstaan van de fin crisis. Is het als volgt?

Rente in amerika is laag, consumptie wordt aangewakkerd. China profiteert hiervan en zit met veel dollars die ze beleggen in amerikaans overheidspapier. Maar dan volg ik niet meer... wat heeft de lage rente met de fin crisis te maken?

Maar China, in plaats van de VS, profiteerde van de Amerikaanse consumptiedrift. Het land met de meeste inwoners ter wereld zag jaren achtereen de economie groeien met meer dan tien procent. En terwijl de Amerikaanse spaarquote schommelde rond de 15 procent van het bruto binnenlands product (BBP), steeg de Chinese spaarquote van 38 procent van het BBP in 2000 tot 54 procent van het BBP in 2006. De spaargelden in China worden grotendeels risicovrij belegd, mogelijk omdat Chinezen van huis uit meer risicomijdend zijn, maar ook omdat de financiële markten in China nog onderontwikkeld zijn en niet volledig geliberaliseerd.

De hoge besparingen in China en andere opkomende economieën (vooral olie-exporterende landen) drukte de lange termijn rente wereldwijd vanaf 2004. Tegen de tijd dat de Federal Reserve de economie probeerde af te remmen door de korte termijn rente te verhogen, was het al te laat. De lange termijn rente bleef hardnekkig laag, ondanks het feit dat de centrale bank de korte termijn rente verhoogde van 1 procent in juli 2004 tot 5,25 procent in juni 2006. Hierdoor werd de speculatieve bubbel op de Amerikaanse huizenmarkt verder aangewakkerd. Hoewel de subprime hypotheken ook hun steentje bijdroegen, blijkt uit onderzoek dat de lange termijn rente de doorslaggevende factor is bij de vraag naar woningen.

McGregor

Legacy Member
zipke zei:
Ik vind dat deze uitspraak 100% past bij het recht dat ik hier aan het doorworstelen ben. Er zou een codex moeten bestaan en een handboek dat alles dertig keer korter en menselijker uitlegt..

My god ik had er al een afkeer voor na mijn 1e bachelor, nu heb ik er echt een volledige degout van :cry:

De codex zou inderdaad eens grondig moeten herschreven worden. Maar aan de andere kant zou je dan de drempel verlagen :p.

Een degout van rechten? Een van de mooiste vakken net...

McGregor

Legacy Member
psyko-monchske zei:
Zijn hier economen onder ons? Kan er iemand het volgende uitleggen? Ik het niet zo goed, het gaat over het ontstaan van de fin crisis. Is het als volgt?

Rente in amerika is laag, consumptie wordt aangewakkerd. China profiteert hiervan en zit met veel dollars die ze beleggen in amerikaans overheidspapier. Maar dan volg ik niet meer... wat heeft de lage rente met de fin crisis te maken?

Als de rente laag is, wordt het goedkoper voor consumenten en bedrijven om zaken op lening aan te kopen. Dus als de economie slabakt zal men de rente verlagen zodat mensen meer aankopen.

Als het goed gaat zal men de rente opnieuw verhogen. Anders zou de inflatie te hoog zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan