Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

josilirios

Legacy Member
McGregor zei:
Als de rente laag is, wordt het goedkoper voor consumenten en bedrijven om zaken op lening aan te kopen. Dus als de economie slabakt zal men de rente verlagen zodat mensen meer aankopen.

Als het goed gaat zal men de rente opnieuw verhogen. Anders zou de inflatie te hoog zijn.
geldt dat ook niet voor rente op spaargeld die zo laag is dat het beter is het in iets te investeren voordat dit product door inflatie 'duurder' wordt?

McGregor

Legacy Member
josilirios zei:
geldt dat ook niet voor rente op spaargeld die zo laag is dat het beter is het in iets te investeren voordat dit product door inflatie 'duurder' wordt?

Banken zetten niet hun rentes laag omdat de economie zou aanwakkeren. Ze hebben er andere redenen voor.

Maar inderdaad als de rente lager is dan de inflatie verlies je koopkracht.
Toch moet je opletten door inflatie te veralgemenen.
Sommige producten worden ook gewoon beter (vb auto's), andere producten worden dan zowel beter als goedkoper (vb laptops/gsm's).

Stel je hebt 1000 euro en je hebt binnen 1 jaar een nieuwe computer nodig. Hoewel de rente op een spaarboekje lager is dan de inflatie (en je in theorie koopkracht verliest) zal het toch beter zijn om een jaar te wachten.

psyko-monchske

Legacy Member
Maar wat heeft een lage rente, het feit dat china veel amerikaanse dollars had te maken met het ontstaan van de financiële crisis? Ik dacht altijd dat dat met hypotheken te maken had.

Ironpole

Legacy Member
Utred zei:
Voor wie wat wil lachen met hippies:
Connexion | Facebook

Beetje naar beneden scrollen.

Wat valt er te zien? Trollen? Tetten? Proffen? Ik zie alleen saaie walls of text waarin een of andere richting van een dozijn man een praeses kiezen waarin ik mij echt geen fluit in interesseer.

Racing_Genk

Legacy Member
Onze prof informatica op toledo: (ter info zijn les is van 9-11)

Wij zijn wel degelijk zeer ontstemd omwille van de erg geringe opkomst door het examen van Marketing om 11u. Eigenlijk zielig...en onheus naar de inspanningen die gebeuren rond de lessen...
----------

Trolololol, wa had em gedacht dat er veel volk ging komen als er vlak daarna een zeer belangrijk examen is

Burrid

Legacy Member
Blackmill zei:
Ja, ben veel te rap geweest. Ik wou denk ik al posten alvorens ik mijn zin afhad, maar kan wel degelijk Nederlands. Ik bedoelde dus een ander plaats waar er hoger onderwijs of universiteiten zijn, al is het vrijwel zeker dat ik voor een Academische bachelor ga, en enkel Gent en Leuven interesseren me.


Dat zal geologie, geografie (maar dan zou ik het enkel doen voor de weerkunde), of fysica en sterrenkunde zijn om me daarna te specialiseren in een master sterrenkunde. Of via Geologie kun je ook nog altijd een schakelprogramma doen, mocht fysica wat te moeilijk zijn. Ik kan nog naar veel richtingen toe. Zowel talen, wetenschappen als humane richtingen liggen me best goed. Wiskunde dan weer niet, maar ja ... Doorspartelen zeker.

Zit trouwens nog maar in het vierde middelbaar, dus heb nog al de tijd van de wereld, en ik moet eerst maar eens zien dat ik er de volgende twee jaar door ben, al zal dat geen probleem zijn. En beter al op de feiten vooruitlopen, dan er te laat bijzijn, en heel je leven lang spijt hebben :D. Maar ik verlang wel naar dat studentenleven ergens. ... Tot het zover is :p

U mag uw geologie (en deels geografie) vragen altijd aan mij richten. Ik heb al een paar keer in Leuven les gehad (helaas) en kan hier eventueel ook iets over zeggen.

josilirios

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Onze prof informatica op toledo: (ter info zijn les is van 9-11)

Wij zijn wel degelijk zeer ontstemd omwille van de erg geringe opkomst door het examen van Marketing om 11u. Eigenlijk zielig...en onheus naar de inspanningen die gebeuren rond de lessen...
----------

Trolololol, wa had em gedacht dat er veel volk ging komen als er vlak daarna een zeer belangrijk examen is

Precies wel een zalig jaar dat gij zit, da's toch de tweede mail al zo? :rofl:

Racing_Genk

Legacy Member
Idd, gisteren ne mail van de prof van wiskunde wegens bedroevend lage opkomst :lol:

Utred

Legacy Member
Fliblit zei:
Ik kan niet geloven dat ik dat allemaal heb gelezen. Wat een gezeik.

Het was niet echt de bedoeling dat ge dat allemaal ging lezen:p
Fantastisch waar die mannen boel over maken.

Th1x4nG

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Wij zijn wel degelijk zeer ontstemd omwille van de erg geringe opkomst door het examen van Marketing om 11u. Eigenlijk zielig...en onheus naar de inspanningen die gebeuren rond de lessen...

Inspanningen die gebeuren rond de lessen :rofl: :rofl: :rofl: Meest bescheten lessen van 1e bach.

Lorvet

Legacy Member
Sommige proffen verdienen het ook om voor een leeg auditorium les te geven. Ken enkele voorbeelden :sop:

lantaarnpaal

Legacy Member
Ik ben gewoon ni gegaan, en ik had geen examen marketing

fuck the police
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan