Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Tsubasa

Legacy Member
Subai zei:
Moet nu nog de actua erdoor rammen. Zal op een rapke moeten gebeuren, we'll see! Eerst es douchen want tis mondeling :p

Ik bedoelde dus niet halen. Ik zal geluk moeten hebben jongens, haal verschillende dingen door elkaar, ben redelijk verward. Heb het toch niet zo begrijpend geleerd als ik dacht :$. Ook veel te weinig tijd kunnen geven aan de interpretatie terwijl ik het al voor mij zie: straks hele reeksen oefeningen waar je zelf niks moet bij berekenen maar gewoon uitleggen. Eigenlijk plain and simple zoals bij micro economie, op de verkeerde manier aangepakt. Een ezel stoot zich geen twee keer :ironic:.

Wel een bummer op de feeststemming voor vanavond maar ja. We trekken er lessen uit voor volgend semester.

Misericordiam

Legacy Member
Exorikos zei:
Hogeschool is toch zwaar hoor!

Ok, als je dit niet geladen vindt dan zijt ge toch maar een elitaire rukker ze. Als ik hogeschool vergelijk met de unief heb je toch wel genoeg taken die het gebrek aantheorie compenseren.

Eerste semester sociaal werk in't laatste jaar hadden wij:

-Paper politiek en beleid
-Paper deontologie
-Paper major hulpverlening
-Portfolio thema's uit de psychologie (map vol verwerkte opdrachten)
-Paper vaardigheidstraining
-Portfolio groepswerk sociale uitsluiting
-Reflectieopdracht actuele vraagstukken

En sommigen hadden in hun minor nog eens een bijkomend groepswerk :D.

De som van die taken maakt dat het best wel druk was en da's nog een understatement. Maja, ter nuance: eerste jaar was ook wel druk qua taken bij ons maar 't tweede jaar was mega chill...

Misericordiam

Legacy Member
Utred zei:


GHOST PAGE IN DE VOLGENDE THREAD ZEG IK U !

:evil:

edit:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Insanitarium

Legacy Member
Misericordiam zei:
Eerste semester sociaal werk in't laatste jaar hadden wij

Ah, criminologie doen na eerst een opleiding sociaal werk? Er zijn er vrij veel die dat doen en dan lijken door te stromen naar de hulpverlening.
Wat is uw plan?
En uit hoeveel credits bestaat het schakeljaar/voorbereidingsprogramma/... daar?

Exorikos

Legacy Member
Misericordiam zei:
Ok, als je dit niet geladen vindt dan zijt ge toch maar een elitaire rukker ze. Als ik hogeschool vergelijk met de unief heb je toch wel genoeg taken die het gebrek aantheorie compenseren.

Eerste semester sociaal werk in't laatste jaar hadden wij:

-Paper politiek en beleid
-Paper deontologie
-Paper major hulpverlening
-Portfolio thema's uit de psychologie (map vol verwerkte opdrachten)
-Paper vaardigheidstraining
-Portfolio groepswerk sociale uitsluiting
-Reflectieopdracht actuele vraagstukken

En sommigen hadden in hun minor nog eens een bijkomend groepswerk :D.

De som van die taken maakt dat het best wel druk was en da's nog een understatement. Maja, ter nuance: eerste jaar was ook wel druk qua taken bij ons maar 't tweede jaar was mega chill...

Wat?! 4 papers, 2 portfolios en dan durven ze daar nog een opdracht bij geven???!!!

Proficiat, jij bent een uniek sneeuwvlokje!

Misericordiam

Legacy Member
Exorikos zei:
Wat?! 4 papers, 2 portfolios en dan durven ze daar nog een opdracht bij geven???!!!

Proficiat, jij bent een uniek sneeuwvlokje!

Dat heb ik nooit gezegd.

Ik heb gezegd dat het druk was en daar gaat de discussie over.

Ik had toch meer verwacht van iemand die studies doet van dergelijk intellectueel elitair niveau :lol:

Exorikos

Legacy Member
Misericordiam zei:
Dat heb ik nooit gezegd.

Ik heb gezegd dat het druk was en daar gaat de discussie over.

Ik had toch meer verwacht van iemand die studies doet van dergelijk intellectueel elitair niveau :lol:

Misericordiam zei:
Als ik hogeschool vergelijk met de unief heb je toch wel genoeg taken die het gebrek aantheorie compenseren.

Ja zeg, wat een intellectueel elitair niveau is dat hier toch.

Misericordiam

Legacy Member
Exorikos zei:
Ja zeg, wat een intellectueel elitair niveau is dat hier toch.

Dat impliceert nog steeds dat ik doel op 'drukte' niet op uniciteit..althans zo bedoel ik..

Tja...

kil911ler

Legacy Member
Waar heb jij Sociaal Werk gestudeerd, Misericordiam?

@Exorikos: waarom doe jij nu zo? :wtf:

Insanitarium

Legacy Member
Ik dacht eigenlijk altijd dat het hogeschool-bashen voor te lachen was.

Exorikos

Legacy Member
Misericordiam zei:
Dat impliceert nog steeds dat ik doel op 'drukte' niet op uniciteit..althans zo bedoel ik..

Tja...

Je zegt dat gebrek aan theorie gecompenseerd wordt door een extra aan taken. Als je het dan opsomt blijkt dat extra aan taken echter weinig voor te stellen. Er wordt dus helemaal niet gecompenseerd. Dat is in mijn ogen ook geen schande, maar ik heb problemen met zo'n beweringen over de vergelijking tussen hogeschool en universiteit. Begin er gewoon niet aan. Gelukkig kan ik mij in de echte wereld wel inhouden om daarop in te gaan.

Insanitarium zei:
Ik dacht eigenlijk altijd dat het hogeschool-bashen voor te lachen was.

Zo serieus was mijn reactie op kil911ler inderdaad niet bedoeld.

kil911ler

Legacy Member
Taken stellen op zich misschien niets voor, maar als je het serieus aanpakt, dan kruipt er daar wel veel tijd in eigenlijk. En al die tijd die gewoon puur aan taken gespendeerd wordt, dat maakt het druk voor mij, omdat ik zo veel minder tijd hebt om bv een stuk van de cursus te leren en het bij te houden tot als de examens daar zijn.

Insanitarium

Legacy Member
Over heel de taken discussie:

Ik haat taken met een passie. Groepswerkjes zijn voor mij een hel.
Gedurende mijn opleiding moet ik ook taakjes maken (nu en dan een paper schrijven),
maar ik zou liever hebben dat ze me dan 100 blz. extra theorie geven ipv zoiets te laten schrijven :p

De papers die ik nu heb geschreven waren vrij goed, maar die hebben totaal geen wetenschappelijke meerwaarde opgeleverd.
Vaak is het over een onderwerp dat al 10.000x onderzocht is, en dat je daar dan op een korte manier de belangrijkste variabelen in de huidige literatuur moet weergeven, aanbevelingen voor onderzoek, toetsen met de realiteit, etc...

Nu, ik besef dat dat waarschijnlijk is zodat we zelf vaardigheden zouden ontwikkelen, maar toch vind ik het vrij nutteloos om werk te verrichten dat geen impact heeft :p
(Overduidelijk ben ik één van die kindjes die een thesis wilt schrijven over iets wat nog niet onderzocht is, en die hoopt dat zijn thesis wetenschappelijk iets betekent :p)

Burrid

Legacy Member
Laatste bijdrage aan dit deel.
Examen ging beter dan gedacht, en prof zei dat hij wat milder was voor geologen. Geen bezwaar natuurlijk xd
Succes nog aan de restanten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan