Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

bluecadet3

Legacy Member
morge laatste ma het vat is echt zo fucking af geen zin om te herhalen

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
Tsubasa zei:
Inderdaad. + wij hebben gastcollege gehad van enen uit de industrie en dat kwam kort naar op: alles in FAO is bullshit en geeft geen goed beeld. Wij gebruiken andere dingen.

Mogelijk ben ik een beetje kort door de bocht, maar in essentie heeft hij naar dat gehint. :p

wie hebben julie voor FAO? jullie moeten die formules toch niet meer vanbuiten kennen heb ik gehoord?
manman, wij hadden nog dienen theunissen en wij moesten dus effectief al die ratio's vanbuiten blokken hé, en dus zonder jaarrekening ofzo, dus gewoon los die getallekes! da was echt crazy :crazy:

edraket

Legacy Member
*FiReStOnE^-* zei:
wie hebben julie voor FAO? jullie moeten die formules toch niet meer vanbuiten kennen heb ik gehoord?
manman, wij hadden nog dienen theunissen en wij moesten dus effectief al die ratio's vanbuiten blokken hé, en dus zonder jaarrekening ofzo, dus gewoon los die getallekes! da was echt crazy :crazy:

Chille pee nog dieje Theunissen imo :p
Was nog vriendelijk tijdens onze presentatie

Subai

Legacy Member
Daaaamn! Een vriendin heeft net gestuurd dat ze stopt met de richting. Shit moat, en zij was net degene die het meeste doorheen het jaar gewerkt had. Niet zien aankomen, nee, niet gezien.

Bon, zelf eens terug verder doen!

Tsubasa

Legacy Member
*FiReStOnE^-* zei:
wie hebben julie voor FAO? jullie moeten die formules toch niet meer vanbuiten kennen heb ik gehoord?
manman, wij hadden nog dienen theunissen en wij moesten dus effectief al die ratio's vanbuiten blokken hé, en dus zonder jaarrekening ofzo, dus gewoon los die getallekes! da was echt crazy :crazy:

We krijgen de toelichting, de balans en de RR. Ge moet dus leren, bijvoorbeeld:

Nettobedrijfskapitaalbehoefte = vlottend bedrijfsactiva - vreemd vermogen korte termijn excl financiële schulden op ten hoogste 1j. En dat de vlottende bedrijfsactiva die je hier gebruikt bestaat uit de beperkte vlottende excl. geldbeleggingen en liquide middelen.

Dus ja, geen codes meer, maar de tekst die bij de codes staat moet je nu kennen en dan opzoeken.

Zou beter die goeie samenvatting leren op Stuveco, gaat traag als ge er alles bij leest uit den boek.

Cadiuro

Legacy Member
Tis echt moeilijk aant worden e. Alles gaat zo traag... Tvraagt echt inspanning om voort te doen.

Enfin hup, plagioklaas ahoy

Matt.

Legacy Member
Nog 4 dagen blokken en 2 middagen examen maken. Het is er weer te veel aan e. :sad:

freakykiller

Legacy Member
Lorve had gelijk :sad:, gewoon die examens doen is echt het enige die nut heeft. Zelf ik vind ze terwijl ik vind dat ik nie veel van het vak kan

TheRedDevils

Legacy Member
Tsubasa zei:
We krijgen de toelichting, de balans en de RR. Ge moet dus leren, bijvoorbeeld:

Nettobedrijfskapitaalbehoefte = vlottend bedrijfsactiva - vreemd vermogen korte termijn excl financiële schulden op ten hoogste 1j. En dat de vlottende bedrijfsactiva die je hier gebruikt bestaat uit de beperkte vlottende excl. geldbeleggingen en liquide middelen.

Dus ja, geen codes meer, maar de tekst die bij de codes staat moet je nu kennen en dan opzoeken.

Zou beter die goeie samenvatting leren op Stuveco, gaat traag als ge er alles bij leest uit den boek.

Was ook bij ons zo vorig jaar, is eigenlijk niet echt moeilijk hé. :p
Als je dat een paar uur goed bekijkt ken je die ratio's vanbuiten. Wel enorm saai om te leren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan