Cadiuro
Legacy Member
Snowyflake zei:Weet gij eigenlijk wel wat schaken is?![]()
Ja hoor
Kzal het anders stellen: Wat videogames die geen rechstreekse digitale kopie van het bordspel zijn betreft, is dit het dichtste dat je bij schaken zal komen waarschijnlijk.Bij het bordspel schaak doe je een zet, maar denk je automatisch na over de mogelijke zetten die je vijand daaropvolgend zou kunnen doen en wat jij daarop zou kunnen terugdoen.
In Frozen Synapse moet je een aantal assumpties tegelijk maken en weet je niet rechtstreeks welk gevolg elke actie zal hebben.
Bij schaken moet je iets meer vooruit denken maar kan je wel zet per zet werken, bij FS moet je minder vooruit denken maar wel meer pionnen tegelijk in de gaten houden en bespelen.
Filmpje is enkel de gespeelde beurten. Hier is een voorbeeld van ne kerel die aant plannen is - terwijl je zo bezig bent, kan je ook simuleren, zeggen van "ik denk dat die enemy kerel dat gaat doen" (dus een plan uittekenen voor de vijand, wat je vermoedt dat hij zal doen), dan testen wat er zou gebeuren als hij dat effectief zou doen, mogelijk je plannen aanpassen. Als je tevreden bent, denkt van "dat en dat gaat gebeuren dus mijn team moet zo reageren", dan klik je op prime en krijg je te zien wat er effectief gebeurt.
OT: Kga nu slapen, morgenvroeg hier rond half negen vertrekken zodat ik om half tien toch op kot ben. Dan naar de winkel, het gewonnen boek gaan halen bij iemand en misschien nog een uurtje studeren voor de middag, maar daar vrees ik wat voor. Toch, winkel is nodig, want op mijn kot staat niks dan een fles water

@Racing: Dit misschien?




Nu ja, zorgen voor volgend semester, eerst deze exmanperiode doorspartelen.


