Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

coldplayke

Legacy Member
Gatsby zei:
Maar... James Joyce is ook goed. Nee? :$

Je gaat me niet zeggen dat je Ulysses hebt uitgelezen :sop:
A portrait of the artist as a young man vond ik wel een goed boek.
En @Utred: smaken verschillen he :s
Ik denk dat ik alleszins als 17-jarige veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer van literatuur weet als 90% van de rest die daar zit.
Toen een vriendin mij tijdens de les vroeg wie Rabelais was, kreeg ik het toch ook even benauwd :p
En ik vind dat analyseren van die boeken helemaal niet 'kapot' analyseren. Als ik nu een boek lees, kan ik daar veel dieper over nadenken en voor mij geeft dat alleen maar extra betekenislagen aan het verhaal.

Matt.

Legacy Member
Utred zei:
Ik lees zeer graag, maar die analyses die ze doen zijn gewoon compleet belachelijk. Da was ne gigantische hoop zever, die boeken compleet kapot analyseren. Bij poëzie is het dan nog een paar keer erger.
En het wordt alleen maar erger in de latere jaren, blij dat ik daar weg ben.

This. Die analyses zijn meestal echt belachelijk. (Hoewel ge ook deftige analyses hebt.) Dat was in het middelbaar al, analyses waarvan ge zegt "en mijn vader is de koning". In esthetica ook, overal dingen bijtekenen die dan zogezegd de relatie tussen de mensen uitdrukken en zo, dat dit soms zo bedoeld is, OK, maar sommige van die dingen waren toch echt vergezocht.

Fliblit zei:
Yup, daarmee. Ik moest twee vakken meenemen, maar ik zie het niet zo zitten.

Oei, ge kunt maar proberen! En als het niet lukt, kunt ge nog altijd volgend semester veranderen, dan zijt ge toch weer een half jaar minder kwijt. Dus nog kansen genoeg. :)

Even douchen en dan nog wat verderdoen. Gaat nog redelijk vlot eigenlijk dit deel. So far. *houdt hout vast*

Utred

Legacy Member
coldplayke zei:
Je gaat me niet zeggen dat je Ulysses hebt uitgelezen :sop:
A portrait of the artist as a young man vond ik wel een goed boek.
En @Utred: smaken verschillen he :s
Ik denk dat ik alleszins als 17-jarige veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer van literatuur weet als 90% van de rest die daar zit.
Toen een vriendin mij tijdens de les vroeg wie Rabelais was, kreeg ik het toch ook even benauwd :p
En ik vind dat analyseren van die boeken helemaal niet 'kapot' analyseren. Als ik nu een boek lees, kan ik daar veel dieper over nadenken en voor mij geeft dat alleen maar extra betekenislagen aan het verhaal.

Ja zo zijn ze daar allemaal. Zichzelf speciaal vinden omdat ze moeilijke boeken hebben gelezen en veel schrijvers kennen.

coldplayke

Legacy Member
Maar als iemand Jane Austen slecht vindt, ho maar.
Dan zit je niet op je plaats.

Utred

Legacy Member
Ik beoordeel mensen liever op dingen waar ze zelf niets aan kunnen doen.

Snowyflake

Legacy Member
TimeFtw zei:
Haha, en tijdens den blok dan? :p

Vraag ik mij ook veel af :p Maja uiteindelijk als ik zie dat ik tijdens de blok zelf de meest idiote dingen plots veel toffer en interessant vind zal er toen ook wel afleiding geweest zijn zeker? Misschien keken ze toen naar buiten ipv naar een serie, naar de radio luisteren, tijdschriften leren, met zichzelf spelen :unsure:, dagdromen, meer powernapkes, zinloze tekeningskes op kladpapier, ...

Probleem is dat wij al die dingen boven op laptop ook nog doen :s alé de meeste ervan toch ...

Fliblit

Legacy Member
coldplayke zei:
Maar als iemand Jane Austen slecht vindt, ho maar.
Dan zit je niet op je plaats.

Ze is een objectief goeie schrijfster, maar je kan niet iemand verplichten om nu opeens bepaalde genres leuk te vinden :p

Racing_Genk

Legacy Member
33 gebruikers bekijken deze discussie:eek:, deze thread heeft echt een slechte invloed:D

Th1x4nG

Legacy Member
Geslapen van 7-14, boodschappen gaan doen en sandwich gegeten, geslapen van 15.30 tot 21.30

Ik denk da mijn ritme nu wel helemaal gekloot is. Maar mijn griepke is precies gezakt (nog een beetje koorts maar m'n eten blijft goe binnen). Ga es mijn kamer uitmesten, doucheke nemen en ergens proberen te geraken! Voor 1 vak heb ik de hoop al opgegeven met kerstmis, maar kmoet wel zeker 3 keer een 16 halen op de rest nu.

Racing_Genk

Legacy Member
Welk vak hebt ge opgegeven?

Ik ben atm bezig met mn bioritme te fixen, om elf uur kunnen opstaan! Morgen tien uur proberen :p

TimeFtw

Legacy Member
Snowyflake zei:
Vraag ik mij ook veel af :p Maja uiteindelijk als ik zie dat ik tijdens de blok zelf de meest idiote dingen plots veel toffer en interessant vind zal er toen ook wel afleiding geweest zijn zeker? Misschien keken ze toen naar buiten ipv naar een serie, naar de radio luisteren, tijdschriften leren, met zichzelf spelen :unsure:, dagdromen, meer powernapkes, zinloze tekeningskes op kladpapier, ...

Probleem is dat wij al die dingen boven op laptop ook nog doen :s alé de meeste ervan toch ...

Ja idd, dat zijn dingen die we nu ook allemaal (:unsure:) doen. En een krant kunt ge toch maar 1 keer volledig lezen uiteindelijk, terwijl de informatie en de prikkels (:unsure:) die ge via het internet krijgt quasi eindeloos zijn:p

Th1x4nG

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Welk vak hebt ge opgegeven?
Basismodellen uit operationeel onderzoek. Nul keer opengedaan in het jaar, net zoals al de rest, en ja... beter 10 dagen statistiek dan 5 dagen da proberen en 5 dagen statistiek proberen zeker?

Mens en organisatie hebbek een beetje op voorhand gedaan, als ik nu nog mij een week kan zetten aan het eerste is't goe. :help:

Cadiuro

Legacy Member
Lorvet zei:
Moete gij nie knallen in plaats van te scammen? :wtf:

Zou moeten :unsure:

Kwas iets aant afhalen van internet maar het bestand was gecodeerd met een paswoord. Ik moest me gewoon even inschrijven op site X (Choose your gift! Ipad 4gs 360!) en dan kreeg ik het paswoord

De 4e disposible-emailsite bleek de succesformule. Ik hoop dat er geen Jan Vandenberghe woont in het dorp met postcode 2221, want die kan zich aan serieus wat spam verwachten :p

glashelder

Legacy Member
Pauze en ik word hier zwaar gesaboteerd om terug opnieuw te beginnen :angry:

En het is een recidiviste:
- vorig jaar, eerste examenperiode
- vorig jaar, tweede examenperiode


Th1x4nG zei:
Geslapen van 7-14, boodschappen gaan doen en sandwich gegeten, geslapen van 15.30 tot 21.30

Ik denk da mijn ritme nu wel helemaal gekloot is.
Laatste keer dat ik op mijn klok keek vannacht was het 5u23 (ik ging "vroeger gaan slapen", echt waar). Toen ik opstond was het 14u45. Ik ben best wel fucked.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan