Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Lorvet

Legacy Member
coldplayke zei:
De mensen die naar muziek luisteren tijdens het studeren: wat voor muziek is dat dan?
Ik probeer muziek zonder zang te nemen, anders wordt ik afgeleid door de tekst.

Vanalles, als ik naar mijn recente muziek kijk varieert dat van klassieke muziek (zeker en vast Dvorak) en Pink Floyd tot groepen à la Queens of the Stone Age, Eels en death metal. Ook naar die solo-piano radio dat iemand hier eens gepost heeft beluister ik soms, erg rustgevend meestal.

Cadiuro

Legacy Member
CD die ik al het vaakst beluisterd heb tijdens het studeren is Classics van Ratatat. Is wel lang geleden dat ik nog met muziek gestudeerd heb.

coldplayke

Legacy Member
Lorvet zei:
Vanalles, als ik naar mijn recente muziek kijk varieert dat van klassieke muziek (zeker en vast Dvorak) en Pink Floyd tot groepen à la Queens of the Stone Age, Eels en death metal. Ook naar die solo-piano radio dat iemand hier eens gepost heeft beluister ik soms, erg rustgevend meestal.

Dit luister ik ook zo graag :love:
Ooit nog eens mogen spelen :cool:

Rostropovich & Serkin Brahms Cello Sonata No. 1 in E minor 1st mov (2) - YouTube

Ik post nu het tweede deel omdat vanaf 4.52 mijn lievelings stukje begint :p

Of dit:

http://www.youtube.com/watch?v=vXjnUbdHjSg

Is wel vies moeilijk...

metaphore

Legacy Member
WolCoM zei:
Snif had echt beter naar de lessen ECG geweest. Kvind het eigenlijk echt wel interessant, maar tis zoveel werk om alles op te zoeken maw neemt gigantisch veel te veel tijd in.

Op het examen was da nu niet bijster moeilijk zenne.
Enige wat ik kan herkennen zijn ritmestoornissen, longembolen, bundeltakblokken en infarcten. Meer moet ge daar echt ni van weten :p (en als ik het mij goed herinner vragen ze ook niet meer dan dat)

en in de praktijk leest de computer da voor u ;)

freakykiller

Legacy Member
coldplayke zei:
De mensen die naar muziek luisteren tijdens het studeren: wat voor muziek is dat dan?
Ik probeer muziek zonder zang te nemen, anders wordt ik afgeleid door de tekst.

Oftewel idd instrumentale muziek. Oftewel muziek die gewoon snel/hard gaat en vervolgens et volume luid zetten zodat ge meer moeite moet doen om te denken/jezelf te horen waardoor ik me sneller kan concentreren omdat het moet :unsure:

Cadiuro

Legacy Member
De vloek van snel internet: In plaats van "Gebruikersinstellingen" per ongeluk op DS of Wii klikken en meteen doorverwezen worden voor ge u fout kunt corrigeren

WolCoM

Legacy Member
metaphore zei:
Op het examen was da nu niet bijster moeilijk zenne.
Enige wat ik kan herkennen zijn ritmestoornissen, longembolen, bundeltakblokken en infarcten. Meer moet ge daar echt ni van weten :p (en als ik het mij goed herinner vragen ze ook niet meer dan dat)

en in de praktijk leest de computer da voor u ;)

Mja, staat gwn niet deftig uitgelegd in zen cursus. Enkel opgesomd. Dus moet alles praktisch opzoeken. Had handiger geweest als ik notities had. :)

Anyway, wat doet gij nu? Co-assistent of al assistent? En wa hebde gekozen?

metaphore

Legacy Member
WolCoM zei:
Mja, staat gwn niet deftig uitgelegd in zen cursus. Enkel opgesomd. Dus moet alles praktisch opzoeken. Had handiger geweest als ik notities had. :)

Anyway, wat doet gij nu? Co-assistent of al assistent? En wa hebde gekozen?

ha ja die cursus stelt idd nix voor :)

co-assistent orthopedie. 13e januari eerste selectie ronde. Spijtig van men punten want het kan zijn dat die mij gaan nekken. Maar dan zoek ik wel een achterpoortje ;)

Gij al een idee wat ge gaat doen?

WolCoM

Legacy Member
Machtig! En bevalt het?
Zou ook graag iets in die richting doen. Ook fysio en revalidatie staat mij wel aan. Maar ja, men punten zijn ook niet schitterend als ge vglt met sommige.
Herinner mij ook dat Bellemans eens zei dat ge al minstens aan 2 publicaties moet meegewerkt hebben voor ge bij hem ortho kunt specialiseren... Nuja, Bellemans. :)

Achterpoortje als in buitenland?

metaphore

Legacy Member
WolCoM zei:
Machtig!
Zou ook graag iets in die richting doen. Ook fysio en revalidatie staat mij wel aan. Maar ja, men punten zijn ook niet schitterend als ge vglt met sommige.
Herinner mij ook dat Bellemans eens zei dat ge al minstens aan 2 publicaties moet meegewerkt hebben voor ge bij hem ortho kunt specialiseren... Nuja, Bellemans. :)

Achterpoortje als in buitenland?

Mja heb via-via connecties in Duitsland ofwel een jaartje vrij assistent bij iemand die ik heb leren kennen tijdens men stage. En dan proberen in een ander unief dan Leuven binnen te geraken dankzij een duwtje in de rug...

Idd publicaties zijn belangrijk voor hem (naast punten). Ik heb nog niets zelf gepubliceerd maar heb wel enkele projecten lopen die binnenkort zouden moeten gepubliceerd worden. Als ge echt ortho wilt doen zou ik eens komen meevolgen in Pellenberg en proberen een studie op te zetten, als ge al een publicatie hebt betekent dat een serieuze meerwaarde! En er zijn er al redelijk veel (zelfs van uw jaar) die daarmee bezig zijn.

edit: en ja het bevalt super goed :) wil nix anders meer gaan doen eerlijk gezegd

WolCoM

Legacy Member
metaphore zei:
Mja heb via-via connecties in Duitsland ofwel een jaartje vrij assistent bij iemand die ik heb leren kennen tijdens men stage. En dan proberen in een ander unief dan Leuven binnen te geraken dankzij een duwtje in de rug...

Idd publicaties zijn belangrijk voor hem (naast punten). Ik heb nog niets zelf gepubliceerd maar heb wel enkele projecten lopen die binnenkort zouden moeten gepubliceerd worden. Als ge echt ortho wilt doen zou ik eens komen meevolgen in Pellenberg en proberen een studie op te zetten, als ge al een publicatie hebt betekent dat een serieuze meerwaarde! En er zijn er al redelijk veel (zelfs van uw jaar) die daarmee bezig zijn.

edit: en ja het bevalt super goed :) wil nix anders meer gaan doen eerlijk gezegd

Ja, ken wel al sommigen die al meegewerkt hebben aan projecten in Pellenberg.
Maar wie contacteert ge daar best voor? Bellemans zelf? Of kunt ge ook bij andere proffen/orthopedisten terecht daarvoor?
Want uit men eentje een studie opzetten... :)

Allesinds veel succes den 13sten! Kduim mee

Fliblit

Legacy Member
Lorvet zei:
Vanalles, als ik naar mijn recente muziek kijk varieert dat van klassieke muziek (zeker en vast Dvorak) en Pink Floyd tot groepen à la Queens of the Stone Age, Eels en death metal. Ook naar die solo-piano radio dat iemand hier eens gepost heeft beluister ik soms, erg rustgevend meestal.

Dat was ik!

reppers pls :unsure:

metaphore

Legacy Member
WolCoM zei:
Ja, ken wel al sommigen die al meegewerkt hebben aan projecten in Pellenberg.
Maar wie contacteert ge daar best voor? Bellemans zelf? Of kunt ge ook bij andere proffen/orthopedisten terecht daarvoor?
Want uit men eentje een studie opzetten... :)

Allesinds veel succes den 13sten! Kduim mee

Gewoon eens een mailtje sturen naar het secretariaat van prof. Bellemans om te vragen of ge eens knie-raadpleging bij hem (elke maandag) moogt volgen.
Daar moet ge op zich niet te veel van verwachten, ge staat continu bij de assistenten en omdat het meestal zo druk is gaat ge niet super veel uitleg krijgen. Maar het geeft u wel de kans uwe kop eens te laten zien aan de prof en hem te vragen of hij geen projecten meer heeft waarbij je kan helpen.

Rechtstreeks naar hem mailen heeft niet veel nut, en ik zou sowieso voor een project bij hem kiezen en niet bij iemand anders.

WolCoM

Legacy Member
metaphore zei:
Gewoon eens een mailtje sturen naar het secretariaat van prof. Bellemans om te vragen of ge eens knie-raadpleging bij hem (elke maandag) moogt volgen.
Daar moet ge op zich niet te veel van verwachten, ge staat continu bij de assistenten en omdat het meestal zo druk is gaat ge niet super veel uitleg krijgen. Maar het geeft u wel de kans uwe kop eens te laten zien aan de prof en hem te vragen of hij geen projecten meer heeft waarbij je kan helpen.

Rechtstreeks naar hem mailen heeft niet veel nut, en ik zou sowieso voor een project bij hem kiezen en niet bij iemand anders.

Aha, ok bedankt. Zal dat eens in het tweede semester doen. :)

Burrid

Legacy Member
coldplayke zei:
De mensen die naar muziek luisteren tijdens het studeren: wat voor muziek is dat dan?
Ik probeer muziek zonder zang te nemen, anders wordt ik afgeleid door de tekst.

Joe Hisaishi vind ik wel aangenaam om naar te luisteren tijdens het leren.
Ennio Morricone heeft ook eens een examenperiode gevoed met muziek.
Filmmuziek gaat er ook altijd in.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan