^MystiQ zei:
Ik haat het echt zo hard om projecten over te nemen van andere personen é, ik haat dat echt keihard en vooral als het bovendien nog eens crappy gedocumenteerd blijkt te zijn

ad:
Don't complain, ik doe support (en kleine aanpassingen doen we op onze dienst zelf). Kzie dus niets anders dan niet zelf geschreven code, zeker ni makkelijk. Daar is wel een voordeel met STL te zetten (als ge da goe kunt lezen) vindk, de lijn daarin is altijd hetzelfde, terwijl in ladder hetzelfde op nogal veel manieren kunnen doen. Erger nog, deel van de opleiding was een aanpassing waar de gast die de originele installatie geschreven heeft et mij ging tonen. En amai, daar zitten kemels van fouten in in die aanpassing, kzal ze schoonekes zelf oplossen peinsk, als diene da weer uitsteekt gaat et daar nog lang duren
Documentatie, tja, das nen ingenieur ni zijn eerste zorg (helaas, maar begrijpbaar) en de documentatie is meestal geschreven voor de klant (die er bij ons in veel gevallen eigenlijk geen klote verstand van heeft). Daardoor is die niet echt uitgebreidt voor iemand die aanpassingen wil doen (denk dat dit zo wel is in de meeste bedrijven).
Nog iets grappig bij ons, klant van ons in automobielsector heeft gans ons programma ontdubbelt (de firma die ze, zonder ons medeweten, iets lieten veranderen had nog nooit gehoord dat men slechts 1 instance kan monitoren, ookal is diene blok als multiple instances gedeclareerd, wa een prutsers zijn er toch denk ik dan). Nu werkt het niet, laten ze Siemens komen (na de ontdubbeling en gigantisch veel aanpassingen) zegt Siemens da de code op geen klote trekt. Steken ze dat op ons

. Ma bon, twerkte ni, die ander firma was voor da probleem al 2 weken bezig, kerel bij ons lost het op in minder dan nen halven dag

(fotocel da aant knipperen is).
Maar daar denkte toch wel, wa nen hoop fucking prutsers zijn er, das zowa de kracht van die multiple instances, wilde ze deruit omda ge het zelf ni goe genoeg snapt, iedereen int bedrijf op cursus sturen zoda ze het weten was fucking goedkoper