Matt. zei:
- Goed les geven dient niet veel geld te kosten (kijk naar die gratis lessen, hebben ze daar meer/beter lesgeefmateriaal? Die hebben ook gewoon whiteboards en een projector ze...)
- Het slaagpercentage is er niet op vooruit gegaan sinds de unief betaald wordt per geslaagde student (spelen nog andere zaken in mee, true)
- Goeie researchers zijn daarom niet goeie lesgevers
- De dommeriken worden er hier ook wel uitgegooid, verder staat het Amerikaanse secundair onderwijs nu niet bekend om zijn hoge kwaliteit, dus of de kwaliteit van de instroom daar zoveel hoger ligt, durf ik ook te betwijfelen.
- ...
Nee, ze mogen dan meer "€€" hebben voor research, dat leidt allesbehalve zeker tot beter onderwijs. ( Qua kwaliteit research moet bv België niet onderdoen voor vele van die gerenommeerde instellingen, wel van kwantiteit natuurlijk. ) In die rankings zitten allerlei onnozele dingen als "Nobelprijs"-winnaars. Als ge meer volk hebt om onderzoek te doen, zult ge natuurlijk meer kunnen inzetten op onderzoek, bijgevolgd meer kans hebben dat ge van die prijzen wint. Is dat onderzoek daarom hoogstaander? Neen. Wellicht heb je door de puur kwantitatieve factor een (onrechtstreeks) gigantisch voordeel in die rankings. Goed, lees er maar eens een beetje over, en ge zult zien dat er 1) mensen zijn die beter geplaatst zijn om daar uitspraken over te doen dan ik dat ben en 2) er dus inderdaad bakken kritiek is op die rankings.
Dus daar "zomaar" vanuit gaan, geen goed idee, denk ik.