Archief - Argumenten om in Gent te studeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joshetei

Legacy Member
Na twee jaar pendelen, het derde jaar op kot gegaan en nog nooit zo goede punten gehad :) Voor mij maakt op kot gaan op dat vlak niets uit want thuis mag ik toch mijn goesting doen (zolang ik er maar door ben uiteraard)
En zoals godfather zegt, op uw kot kunde tenminste de hele dag met rust gelaten worden als ge dat wilt, helpt wel om goed door te studeren :)

Lord Kveldulv

Legacy Member
Satkan zei:
Hah! 2 uur op en af niet te doen?
Ik doe er intussen al zes jaar lang 2,5 uur over enkele richting om les te volgen in Gent.
Went heus wel hoor.

Hamme - Gent 2.5u enkel? Zelfs met de fiets doet ge daar geen 2u over en dan hebde u nie int zweet gereden.
Anyhow, z'n 2u totaal is sowieso niet realistisch. Dan is hij net tot op de ring van Bxl geraakt en terug. Zo wilt ge uwe studententijd toch niet doorbrengen zekers.

Ik heb in Gent én in Leuven gestudeerd. Heb mij het meeste geamuseerd in Gent maar enkel omwille van de simpele reden dat ik in Leuven m'n studies serieuzer aangepakt heb. Ik heb eigenlijk geen voorkeur. Noch denk ik dat het relevant is. De TS zoekt wellicht gewoon excuses om op kot te kunnen gaan. Niet echt iets mis mee maar het KAN z'n studies in gedrang brengen dus kan wel begrijpen dat de ouders er niet echt voor zijn. Plus de kosten natuurlijk. Studeren is één ding, maar kheb mensen gekend die niet op kot konden omdat de ouders het gewoon niet konden betalen. En niet alle ouders willen dat vlakaf tegen hun kinderen zeggen.

joshetei

Legacy Member
3-4 dagen op een ganse maand werken en uw huur is al betaald, en eten moeten uw ouders ook betalen als ge thuis woont. Een en ander zal wel iets duurder uitvallen maar dan nog :) Ne maat van mij betaalt zelfs vrijwillig de helft van de huur aan zijn ouders, gewoon uit principe, inderdaad teveel studenten die een kot krijgen te vanzelfsprekend vinden..

Soals

Legacy Member
Vincort zei:
², kom op zeg, nog nooit in Leuven geweest :s

Waarom zou ik ooit naar Leuven moeten terwijl ik in het midden van de driehoek Gent- Antwerpen- Brussel woon!? :wtf:

Ik zou trouwens meer naar de school kijken dan naar de stad.

Vincort

Legacy Member
Patatten zei:
Waarom zou ik ooit naar Leuven moeten terwijl ik in het midden van de driehoek Gent- Antwerpen- Brussel woon!? :wtf:

Ik zou trouwens meer naar de school kijken dan naar de stad.

Toerisme? Ik ben ook al in Gent - Brugge - Namen - Luik... geweest. Als Belgisch burger moet je je landje toch wat kennen :p

Genious

Legacy Member
Misschien dat het visitatierapport voor de richting die ge wilt volgen beter was in Gent dan in Leuven? Misschien eens proberen uit te vissen.

MrKend54l

Legacy Member
Je wil gewoon op kot. Zoek vakantiewerk en betaal het zelf dan kunnen u ouders er niks op tegen hebben. Het leert u ook zelfstandiger te zijn.

Soals

Legacy Member
Vincort zei:
Toerisme? Ik ben ook al in Gent - Brugge - Namen - Luik... geweest. Als Belgisch burger moet je je landje toch wat kennen :p

Ja, het is eigenlijk de enige stad denk ik in België waar ik nog nooit echt lang geweest ben. Wel al 'ns rondgelopen voor Werchter om een bakker te zoeken maar voor de rest ook niet :p.

'T staat wel op mijn lijstje.

Trouwens OT, ik betaal ook de helft van mijn kot met vakantiegeld etc. Ik zie hier geen probleem in imo. En ook zeker zoeken naar een te betalen kot want soms rijzen die prijzen serieus de pan uit (+300 euro is voor mij not done).

Satkan

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Hamme - Gent 2.5u enkel? Zelfs met de fiets doet ge daar geen 2u over en dan hebde u nie int zweet gereden.
Anyhow, z'n 2u totaal is sowieso niet realistisch. Dan is hij net tot op de ring van Bxl geraakt en terug. Zo wilt ge uwe studententijd toch niet doorbrengen zekers.

Ik heb in Gent én in Leuven gestudeerd. Heb mij het meeste geamuseerd in Gent maar enkel omwille van de simpele reden dat ik in Leuven m'n studies serieuzer aangepakt heb. Ik heb eigenlijk geen voorkeur. Noch denk ik dat het relevant is. De TS zoekt wellicht gewoon excuses om op kot te kunnen gaan. Niet echt iets mis mee maar het KAN z'n studies in gedrang brengen dus kan wel begrijpen dat de ouders er niet echt voor zijn. Plus de kosten natuurlijk. Studeren is één ding, maar kheb mensen gekend die niet op kot konden omdat de ouders het gewoon niet konden betalen. En niet alle ouders willen dat vlakaf tegen hun kinderen zeggen.

Gent-Mariakerke, das nog eens een eindje met de bus.

glashelder

Legacy Member
Genious zei:
Misschien dat het visitatierapport voor de richting die ge wilt volgen beter was in Gent dan in Leuven? Misschien eens proberen uit te vissen.

Ja, 't was dat dat ik bedoelde, kon niet op de juiste term komen :)

joshetei

Legacy Member
Ik ben ook nog nooit in Leuven geweest hoor, wat zou ik daar nu in godsnaam moeten gaan zoeken :p Behalve misschien eens voor een match op verplaatsing, dat zou kunnen..
Leuven komt zo soms wel eens in het nieuws door studenten die flikken op hun dak krijgen wegens overlast, is dat iets wat in de media overdreven wordt of komt dat echt zoveel voor?
School. Please.
huh?

Lord Kveldulv

Legacy Member
Satkan zei:
Gent-Mariakerke, das nog eens een eindje met de bus.

Sure. Ga dan met de fiets? Of koop een auto van €1000?
Ik woon in provincie Henegouwen. Ik heb familie en klanten in Hamme. Tijdens het spitsuur sta ik in Hamme op een uur tijd met de auto. Gent ligt op 2/3de van de baan. Ok je verliest wel wat in het centrum maar geen 2.5u he. Moest ik met de trein naar Gent gaan ben ik 1u40min onderweg. Openbaar vervoer sucks donkeyballs.
Seriously, jij hebt alle reden om op kot te gaan. Chapeau dat je het al zo lang met de trein doet. Maar ik zou het toch niemand aanraden.

Burrid

Legacy Member
Gent staat in de top 100 van de universiteiten ter wereld.
Leuven niet.


Of als dat niet uitmaakt:
In Gent zijn de campussen dicht tegen station en centrum. Als ik in Leuven een paar lessen volgde, viel het op hoe ver de campus buiten het centrum ligt. Kan ook positief bekeken worden, het was aangenaam om door zoveel natuur omgeven te zijn.

stormtrooper

Legacy Member
Alleen al het feit dat ge u dat afvraagt, bewijst dat ge niet cool genoeg zijt om in Gent te wonen :cool:

Wazzipi

Legacy Member
Blijf maar uit Gent, genoeg studenten hier die voor niks respect hebben :(

Th1x4nG

Legacy Member
Burrid zei:
Gent staat in de top 100 van de universiteiten ter wereld.
Leuven niet.
KU Leuven in top 100 universiteiten met beste reputatie - De Standaard
K.U.Leuven enige Belgische universiteit in top 100 van beste universiteiten wereldwijd | vandaag.be
K.U.Leuven stijgt in Times ranking | Nieuws

Wat Flibit zegt dus... :p

Van Gent vind ik alleen maar een Chinese ranking, da telt ni :tongue:

Burrid zei:
In Gent zijn de campussen dicht tegen station en centrum. Als ik in Leuven een paar lessen volgde, viel het op hoe ver de campus buiten het centrum ligt. Kan ook positief bekeken worden, het was aangenaam om door zoveel natuur omgeven te zijn.

Exacte wetenschappen zeker? Da's dan ook in Heverlee ja, overal waar ik les heb in Leuven is max een kwartiertje stappen van het station (da's dan ook normaal, de doorsnede van de ring afstappen duurt al ni veel langer)



Belangrijkste blijft, waarom wilt GIJ naar Gent gaan? Gewoon om op kot te gaan is nogal een verkeerde beweegreden :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan