Archief - Zoombereik & brandpuntsafstand

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. Humphries

Legacy Member
jep idd, dat is een goede lens voor zulke foto's. Voor portretten zou ik eerder voor een prime gaan. Een 50mm of een 85mm is dan wel leuk denk ik zo, of een 30mm.

dresse

Legacy Member
ik heb er zo eentje ^^
wel eentje voor op men oude analoge pentax :(

wouter_dc

Legacy Member
Voor de weinige portretten die ik maak. En all-rounder he, als er iets verder af is, kan da soms van pas komen (bij gebrek aan andere telezoom :()

Pixations

Legacy Member
Voor portretten is dat inderdaad een droomlens. Je kan daar de achtergrond heel mooi mee uit focus gooien.

Wopke

Legacy Member
Ik heb mijn kitlens vervangen met een tamron 17-50 f/2.8 Zeer tevreden van!

FreakyLeash

Legacy Member
matthi_182 zei:
Jup.

message too short

wil niet moeilijk doen hé, maar ik wil gewoon het allemaal goed begrijpen,
mijn kitlens is nu 18 - 55mm en jullie raden mij een 17-50mm aan, zijn die dan niet bijna hetzelfde ?

Matt.

Legacy Member
Kwaliteit (zowel optisch als bouwkwaliteit), max. diafragmaopening, ... van de Tamron zijn veel beter dan van uw kitlens. 't Is een vervanging van uw kitlens ja.
Voor die foto's die je toonde, (behalve voor de kleinere DOF) kun je die ook maken met uw kitlens.

Ge hebt die lens trouwens zelf aangehaald. ;)

Je kan ook nog steeds een prime kopen (die 50mm 1.8), die is goedkoop en goed voor portretten. Dat is iets wat je verre van kunt met je kitlens die je nu hebt. :)

FreakyLeash

Legacy Member
ja ik geraak er zelf in de war van soms (van mijzelf)
Goh ik weet het echt niet meer wat ik wil, misschien ligt het gewoon aan mijzelf dat ik eerst beter moet worden voor ik een lens aanschaf ...

Matt.

Legacy Member
Misschien kan je dan idd best nog even wachten met die 17-50 2.8. Die 50mm 1.8 kun je echt niet veel mis mee kopen, dus 'k zou die toch kopen. Zal normaal veel helpen om te verbeteren. Kunt ge veel leuke dingen mee doen en mee experimenteren zoals Diesel zegt. :)

dresse

Legacy Member
@freaky: De beste manier om te kunnen kiezen is echt goed instuderen voor wat alles staat en wat alle terminologie is. Als ge niet weet wat een snelle lens is, of waarvoor de f2.8 staat, of waarom een f2.8 over de gehele zoom beter is dan een f2.8-f5.6 ofzo.. Of wanneer DOF groter of kleiner wordt.. Dan lijkt het mij inderdaad heel moeilijk om de verschillen tussen het gigantische aanbod van lenzen te zien en er eentje uit te kiezen...

Dus ik zou zeggen, lees heel deze site eens door: Define Digital SLR Terms

btw: sorry datk nog ni geantwoord heb op uw pm ding, zit in de blok, dus heb niet veel tijd...

FreakyLeash

Legacy Member
Neem uw tijd maar, ja ik ga vanavond die site eens doorlezen,

@Matthi & Diesel: ok ik zal er eens goed over nadenken en dan waarschijnlijk voor die lens gaan !

dresse

Legacy Member
ik heb me juist de tamron17-50 besteld in konijnenberg :applause:
Hopelijk komt men D90 en de lens ongeveer samen aan :music:

Hoe lang duurt het meestal voor ge iets in huis hebt van konijnenberg?
om 14u besteld, en was in stock...

Mr. Humphries

Legacy Member
meestal sturen ze dat direct op, dus binnen de week hebt ge dat. Miss een vrijdag nog, want dat wordt via TNT verzonden.

Wopke

Legacy Member
dresse zei:
ik heb me juist de tamron17-50 besteld in konijnenberg :applause:
Hopelijk komt men D90 en de lens ongeveer samen aan :music:

Hoe lang duurt het meestal voor ge iets in huis hebt van konijnenberg?
om 14u besteld, en was in stock...

Gaat ge geen spijt van hebben ze. Heerlijk lensje!

dresse

Legacy Member
heb er veel goede dingen over gelezen...

Wel weer een dure hobby bij.. waarom kan ik ni gewoon een wandelaar zijn ofzo :) Veel goedkoper.

konijnenberg is wel leuke winkel. Lens is al verstuurd en via sms houden ze mij op de hoogte van waar hij zich bevindt enzo... is wel geruststellend...
De pond is trouwens terug gezakt! 1.108
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan