blackrabbit
Legacy Member
Daar zit je toch fout.Da Turtle zei:Ik vind eigenlijk dat Frank P gelijk heeft. Een discussie over welke programmeertaal de beste is, is echt iets zoals een discussie over godsdienst.
Lees hier waarom
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar zit je toch fout.Da Turtle zei:Ik vind eigenlijk dat Frank P gelijk heeft. Een discussie over welke programmeertaal de beste is, is echt iets zoals een discussie over godsdienst.
Da Turtle zei:Misschien omdat het er minder afschrikwekkend uitziet voor iemand die nog maar zelden met code bezig geweest is. De meeste dingen zijn gewoon tekst "Sub, End, ..." in plaats van "oh nee, rare tekens, puntkomma's, accolades enzo!".
.Ik zie niet in hoe dit iets weerlegt dat ik geschreven heb, ik ga eigenlijk akkoord met het meeste wat er staat. De taalkeuze hangt af van wat je wil doen, dus een discussie over een algemene beste programmeertaal heeft geen zin.blackrabbit zei:
Mijn leraar heeft die woorden toch in 10 seconden uitgelegd tegen ons ze,killgore zei:Ja want sub en dim enzo zijn natuurlijk alleszeggende woorden.
D-dude zei:Mijn leraar heeft die woorden toch in 10 seconden uitgelegd tegen ons ze,
we verstonden er nog nie alles van maar toch de ruwe bedoeling.
Je vergelijkt het met keuze van godsdienst, wat het verre van is. Vandaar ook dat ik die ene zin van u quote (en niet de rest)Da Turtle zei:Ik zie niet in hoe dit iets weerlegt dat ik geschreven heb, ik ga eigenlijk akkoord met het meeste wat er staat. De taalkeuze hangt af van wat je wil doen, dus een discussie over een algemene beste programmeertaal heeft geen zin.
Kan de gemiddelde VB.NET gebruiker dat?Bubbling Zombie zei:of een referentie zie liggen naar microsoft.visualbasic of whatever


snel =/= optimaalOldskooler zei:Omdat het een sobere taal is, waar veel voorgekauwd is, ideaal om bv snel administratieve toepassingen te maken, en raad eens welke toepassingen men het meest maakt...op juist ja, windows...maximaal ondersteund door MS.
Oldskooler zei:VB vraagt ook geen onderhoud, terwijl java bv dit wel vereist. Eens dat het draait zal het nog lang draaien. Hel vb6.0 krijgde nog altijd draaiende zonder al te veel moeten prutsen.
Een buildje van een java-toepassing gaat geen ettelijke jaartjes mee. Java kan soms ook zwaar de mist ingaan, als je een massa pc's moet onderhouden waar java wordt op gebruikt, wees maar zeker, constant loopt er wel iets mis, en dan kan het lang zoeken en prutsen zijn.
Oldskooler zei:VB is gewoon onpopulair omdat het voorgekauwde ms-software is, en dat is nu eenmaal taboe. Toch wordt het vaak gebruikt, heb ik de indruk, c en zijn afgeleiden ben ik nog niet tegengekomen.
Ik will nog meer typen maar vanachter een ps3...![]()
)Of snel en optimaal genoeg. Vb voldoet met gemak aan de noden van een gemiddelde applicatie.killgore zei:snel =/= optimaal
Een build van een java-applicatie van 5 jaar geleden geeft gegarandeerd problemen. Die jre evolueert constant. Je baseert u op frameworks, die niet blijven bestaan of drastisch kunnen wijzigen.killgore zei:Uw maintenance heeft geen zak te maken met uw taal, dat is noch een voordeel noch een nadeel van java of vb.net of c# of whatever. Uw maintenance heeft des te meer te maken met uw architecturaal & design werk.
En ik heb toch nog nooit last gehad met het onderhouden van veel java applicaties. Als dat in bedrijfstoepassingen is rol je toch een standaard uit die voor elke pc gelijk is?
Weinig, als jij 6 jaar geleden iets gemaakt hebt in vb, dan is het makkelijk dat ergens te placeren waar windows draait zonder al te veel problemen.killgore zei:Denken dat je in .NET nooit backwards compability bugs zal tegenkomen (zoals diegene die jij voor applets beschrijft) is vrij naïef.
vb.net lijkt me ook heel gemakkelijk.
Het is ook beter om uit te pakken met een diploma burgerlijk ingenieur dan met een diploma industrieel ingenieur. Is daarom de opleiding industrieel ingenieur slecht of goedkoop? Je kan mss die uitspraak wat argumenteren?Dat is later toch beter om mee uit te pakken dan met vb.net
Frank P zei:VB is gemakkelijk en het biedt een snelle oplossing voor eenvoudigere problemen. Bij grote projecten zoals softwarepaketten of ...
Wat bedoel je dan juist met softwarepaketten? In mijn ogen lenen VB.NET, C#, Java of het is al gelijk zich daar allemaal even goed voor hoor.
Frank P zei:Goede vraag, excuses voor mijn onduidelijkheid. Met softwarepaketten bedoel ik Office-suites, antivirussoftware, videobewerking, audioplayers,...

Bubbling Zombie zei:Je weet wel, van die dingen die iedereen schrijft in zijn job als softwareprogrammeur
![]()
En het is ook waar dat de ene taal zich beter leent voor een bepaalde opdracht dan een andere.