Archief - Starten met fotografie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
Zat er aan te komen, tijd geleden nog gehoord +20 % op de meeste televisies en andere electronica.

el shorty

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Zat er aan te komen, tijd geleden nog gehoord +20 % op de meeste televisies en andere electronica.

klopt. Om diezelfde reden trouwens en op zowat hetzelfde moment...

- CooKie -

Legacy Member
Over het starten met fotografie ..
Ik heb dinsdag mijn Nikon D40 en ben ook nieuw tot het SLR gedeelte en fotografie.
(Trouwens, ik denk dat als beginner die D40 echt wel vet is.. toch als ge ni over een hoog budget beschikt. Vandaar ook dat ik deze neem, goeie kwaliteit & prijs is ver de laagste zag ik.)
Ik ben momenteel "Fotograferen met een digitale spiegelreflex" door Jeroen Horlings aan het lezen en ik moet zeggen simpel en goed uitgelegd.
Dus zeker een aanrader..
Want zonder enige kennis denk'k dat iemand weinig kan gaan doen met een D-SLR ..Ja OK je kan experimenteren .. maar als je niet weet wat witbalans is ga je er heel lang overdoen vooraleer je weet welke situatie precies dit en dat vereist ..

Mienod

Legacy Member
- CooKie - zei:
Over het starten met fotografie ..
Ik heb dinsdag mijn Nikon D40 en ben ook nieuw tot het SLR gedeelte en fotografie.
(Trouwens, ik denk dat als beginner die D40 echt wel vet is.. toch als ge ni over een hoog budget beschikt. Vandaar ook dat ik deze neem, goeie kwaliteit & prijs is ver de laagste zag ik.)
Ik ben momenteel "Fotograferen met een digitale spiegelreflex" door Jeroen Horlings aan het lezen en ik moet zeggen simpel en goed uitgelegd.
Dus zeker een aanrader..
Want zonder enige kennis denk'k dat iemand weinig kan gaan doen met een D-SLR ..Ja OK je kan experimenteren .. maar als je niet weet wat witbalans is ga je er heel lang overdoen vooraleer je weet welke situatie precies dit en dat vereist ..

Bedankt voor de tip!
Een tijdje geleden een D50 gekocht maar veel krijg ik er niet uit :$

Mr.Pee

Legacy Member
@ lifen, op zich is het bereik van het eerste pak interessant, maar die lenzen zijn op zich niet zo goed. Ik heb gehoord dat die 17-85 wél een degelijke lens is.

el shorty

Legacy Member
die 17-85 is idd een degelijke lens, een soort van betere kit lens, maar hij is wel geen bal waard op 17 mm.... daar is zijn kwaliteit echt bagger te noemen.

Milfhunter

Legacy Member
heeft er iemand ervaring met een canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM lens ?

Milfhunter

Legacy Member

Lifen

Legacy Member
Dus ik heb één stem voor de 2de keuze en twee stemmen voor de 1ste keuze?
Als leek is het echt wel moeilijk om te kiezen.
@El Shorty: Je zegt dat de lens op 17mm echt bagger is, maar geeft dit dan echt slechte foto's?

Mr.Pee

Legacy Member
nee tuurlijk niet, maar het is gewoon geen supergoeie lens. Die 70-300 is ook niet super te noemen, lenzen met een groot bereik zijn altijd minder. Lenzen met een vast brandpunt zijn de shit!

el shorty

Legacy Member
klopt. Er zijn betere lenzen, als in duurdere...Je ziet dat de kwaliteit van het beeld minder is dan met een dure lens. Hij is wel beter dan de 17-55 natuurlijk!
zie hier voor een deftige review: Canon EF-S 17-85 mm F4-5.6 IS USM Lens Review: 1. Introduction: Digital Photography Review

The lens also exhibits significant barrel distortion at 17mm, making it far from ideal for photographing architecture, except perhaps Gaudi in Barcelona, or City Hall amd the ‘Gherkin’ in London. And with its relatively slow maximum aperture, this is also not an ideal lens for low light/indoor photography of people or other moving subjects. It’s important to appreciate that while image stabilisation will allow hand-holding at slower shutter speeds than usual without suffering image degradation due to camera shake, those shutter speeds are still slow, and moving subjects will therefore still be blurred. Likewise the slow maximum aperture will limit flash range, so for this kind of photography, a faster zoom or prime lens will be a better option.

Milfhunter

Legacy Member
als je toch voor een 17-x wil gaan dan raadt ik je de tamron aan.

Tamron 17-50mm F 2,8 Di II Canon EOS | Fotokonijnenberg

die 85 die je hebt tov de 50 hier gaat echt het verschil niet maken, je gaat maar een stukje korter om te fotograferen dan. Moest je de 17-85 nemen ga je sowieso een zoomlens willen bijhalen. de tamron is een super lichtesterke, scherpe lens die als enige nadeel de wat luide AF heeft, maar mij stoort dat niet.

review:
Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens Review

In the Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens, we have a very useful tool. Since it is small and light, we can take it everywhere. Since it is fast (f/2.8), we can use it in low light and indoors - and to stop action. Since it has very good image quality, we can use it for important shots. This list along with a nice general-purpose focal length range fills the requirements of a huge range of photographic opportunities (I'll let you think of them). For the price, the Tamron 17-50 is a bargain lens.

As usual the decision about which lens to buy is a matter of compromise. You can have good, fast, optics, you can have IS, you can have a lens for about $500, but you can't have all of them in a single lens! If you're after high optical quality, a fast lens which can blur backgrounds and stop action but you don't want to spend more than about $500, the Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [IF] is a lens you could be very happy with.

dresse

Legacy Member
ik ben best content van die tamron 17-50...
Ook al ben ik nog niet op het niveau dat ik echt verschil zou zien tussen een goede of een slechte lens.
Men volgende wordt wel eentje met IS of VR, hoe nikon het ook noemt... Gaat beter zijn alsk de video functie gebruik...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan